ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

غرب در تلاش جستجوی راه حل

ائتلاف ناتو علیه روسیه

زیر فشار نفت و گاز روسیه!

 
 
 
 
 

 

تحریم ها علیه روسیه و افزایش قیمت نفت و گاز در اروپا، زمینه گسترش ارسال گاز روسیه به چین را فراهم کرد. «گازپروم» غول گازی روسیه اعلام کرد صادرات گاز این کشور به چین از طریق خط لوله «پاوِر آو سیبری (Power of Siberia)  افزایش می‌یابد. این ارسال گاز بخشی از «قرارداد بلندمدت دوجانبه میان گازپروم و شرکت ملی نفت چین (CNPC) است.»

خط لوله مرزی 3 هزار کیلومتری ارسال گاز طبیعی روسیه به چین در سال 2019 آغاز شد. ظرفیت مسیر موسوم به شرق 61 میلیارد متر مکعب گاز در سال است و شرکت گازپروم در سال 2020، از طریق این خط لوله 4.1 میلیارد متر مکعب گاز به چین  صادر کرد. چین و روسیه دراین زمینه یک  قرارداد 30 ساله امضا کرده اند که بزرگ ترین قرارداد گازپروم است. خط لوله «پاوِر آو سیبری»، نخستین خط لوله گاز طبیعی میان روسیه و چین است. قرار است تا سال 2023 بیش از 25 درصد گاز چین از این طریق تامین شود.

واشنگتن پست نوشت:

 رهبر چین دستور داد راه هایی برای حمایت مالی از روسیه بدون نقض تحریم های غرب پیدا شود.

چین درحالیکه درکنار روسیه قرار گرفته، مدعی بی طرفی درجنگ اوکراین است، تا مورد حمله تحریمی قرار نگیرد.

روزنامه گاردین نیز نوشت: پوتین با فروش کمتر نفت درآمد بیشتری هم به دست می آورد.تحریم ها تأثیر نامطلوبی در افزایش هزینه صادرات نفت و گاز روسیه، گسترش تجاری و تأمین مالی برای روسیه داشته است. در چهار ماه اول سال 2022، روسیه مازاد حساب جاری 96 میلیارد دلاری داشت که بیش از سه برابر رقم مشابه در سال 2021 بود.

زمانی که اتحادیه اروپا ممنوعیت نسبی صادرات نفت روسیه را در اوایل این هفته اعلام کرد، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت و سود بادآورده دیگری را برای روسیه به ارمغان آورد. روسیه در یافتن بازارهای جایگزین برای انرژی خود مشکلی ندارد، زیرا صادرات نفت و گاز به چین در ماه آوریل بیش از 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

روسیه منتظر فروپاشی ائتلاف بین المللی علیه این کشور است. اتحادیه اروپا باید تحریم‌ها را فراموش کند - این تحریم‌ها بیشتر ضرر دارند تا فایده. شش میلیون خانوار در بریتانیا در زمستان امسال به دلیل ادامه تحریم‌ها علیه روسیه و مصرف‌کنندگان در سراسر اروپا با احتمال خاموشی در صبح‌ها و عصرها مواجه هستند. و این در حالی است که اروپا روزانه حدود یک میلیارد دلار به روسیه می ریزد تا هزینه گاز و نفتی که همچنان مصرف می کند بپردازد.

"هابک" معاون صدراعظم آلمان نیز اعلام کرد:

برای تحریم ها علیه روسیه باید راه حلی پیدا کرد. این تحریم ها تاکنون، در جهت اشتباه بوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: