ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روزنامه آسیا تایمز:

محاسبات اشتباه امریکا

درباره به زانو در آوردن روسیه

 
 
 

 

 

روزنامه آسیا تایمز در مقاله ای با عنوان "بایدن در جستجوی راهی برای خروج از تله اوکراین" نوشت: دولت ایالات متحده پس از "اشتباه محاسباتی" خود در اوکراین با یک فاجعه مضاعف روبرو است. فاجعه اول بروز رکودی بزرگ در اقتصاد ایالات متحده است. تورم ناشی از افزایش قیمت نفت دستمزد واقعی را حدود 6 درصد کاهش داده و اقتصاد جهانی به طور کلی با بحران تامین انرژی و غذا روبرو شده که ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه است.

فاجعه دوم در اینجاست که طرح های واشنگتن برای برکناری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از قدرت، از بین بردن توانایی روسیه برای جنگ، و نصف کردن اندازه اقتصاد روسیه شکست خورده است. علاوه بر این، بر اساس مطالعه اخیر مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک  (CREA)، روسیه از صادرات انرژی در 100 روز اول جنگ، بالغ بر 93 میلیارد یورو کسب کرده است. چین و هند که از پیوستن به تحریم‌های کشورهای گروه 7 علیه روسیه خودداری کرده‌اند، نفت را با تخفیف از روسیه می خرند، در حالی که مصرف‌ کنندگان آمریکایی و اروپایی قیمت بالایی را پرداخت می‌کنند.

آسیا تایمز خاطرنشان می کند که جو بایدن ذخایر اقتصاد روسیه و توانایی های ارتش روسیه را دست کم گرفته بود. بایدن رهبر روسیه را جنایتکار جنگی خواند و به خود بالید که تحریم های آمریکا اقتصاد روسیه را به نصف کاهش می دهد. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که ایالات متحده توانایی روسیه برای جنگ را از بین خواهد برد. در حالیکه امروز تنها راه قابل تصور برای پایان دادن به جنگ یک سازش با امتیازات ارضی قابل توجه به روسیه در اوکراین است که به معنای تحقیر واشنگتن خواهد بود.

با این حال، به گفته نویسنده آسیاتایمز، پایان درگیری در اوکراین از طریق مذاکره غیرممکن نیست. واشنگتن می تواند همچنان خود را به عنوان مدافع حاکمیت اوکراین معرفی کند و در عین حال رهبران اروپایی را به انجام کارهای کثیف تشویق و اوکراین را مجبور به مذاکره با مسکو کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: