ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روزنامه نگار آلمانی:

روسیه جنگ اوکراین را برده

زودتر باید وارد مذاکره شویم!

 
 
 

 

 

وولفرام وایمر روزنامه نگار آلمانی در برنامه تلویزیونی "میش برگر" درباره سفر کوتاه سران آلمان و فرانسه و ایتالیا به  اوکراین گفت:

«ما اکنون در برابر یک واقعیت ناخوشایند قرار گرفته ایم. این که روسیه در جنگ اوکراین پیروز شده است.  صدراعظم ما با کلمات بازی می کند که روسیه نباید در این جنگ پیروز شود و اوکراین باید برنده شود. من نمی دانم این روش ما را به کجا خواهد برد، زیرا روسیه عملا دنباس را فتح کرده و موضوع چند روز آینده است. روسیه تا کنون سرزمین عظیمی را فتح کرده به بزرگی مجموع بلژیک و هلند. پیوند سرزمینی با کریمه هم در آنجاست. اکنون چطور می توان تصور کرد که روسیه در این جنگ بازنده شده؟ اوکراین حتی ما اگر به تحویل سلاح به آن ادامه دهیم نیرو برای پیروزی در این جنگ را ندارد.  ضمن اینکه روسیه در حال پیروزی در بازی بین المللی تحریم ها هم هست. چینی ها به روسیه کمک می کنند. مناسبات هندی ها با روسیه از هر زمان دیگر بیشتر گسترش یافته. کشورهای نوظهوری مانند برزیل و افریقای جنوبی غرب را رها کرده اند و حتی صدراعظم ما که به افریقای جنوبی رفت علنا تحقیر شد. آنها نمی خواهند چیزی راجع به تحریم یا حتی اینکه این یک جنگ تجاوزکارانه است را بشنوند. یعنی اینکه ما در عرصه بین المللی هم بازنده شده ایم.

من فکر می کنم که ابتکار ماکرون رئیس جمهور فرانسه براساس یک رئال پلتیک و سیاست واقع گرایانه قرار دارد. یعنی ما نمی توانیم در این جنگ برنده شویم و باید هرچه زودتر به آن پایان دهیم. این آغاز یک ابتکار دیپلماتیک با ارزش است و این همان چیزیست که من از دولت فدرال المان انتظار دارم آنها کانال های ارتباطی با مسکو را باز نگه دارند. برلین باید یک طرح واقعی صلح را ارائه دهد و من امیدوارم که سفر به کیف چنین امکانی را فراهم کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: