ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

این حمله را انگلیس دستور داده بود

شکست سنگین و پر تلفات

ارتش اوکراین در جزیره "مار"

 
 
 

 

 

جزیره " زمیین" (مار) با حدود 250 هزار جمعیت در موقعیتی استراتژیک در دریای سیاه قرار دارد و همسایه شهر بندری "اودسا" در اوکراین است. این جزیره نفت و گاز هم دارد و انگلستان روی آن حساب کرده بود. دو روز پیش ازسالگرد پیروزی ارتش سرخ بر ارتش هیتلری که رسانه های غربی باحقه بازی در روزهای اخیر آن را "پیروزی متفقین بر ارتش هیتلری" معرفی میکنند، با ارتش اوکراین همآهنگ کرده بود این جزیره اشغال شده و بعنوان پیروزی کیف جشن گرفته شود. زلنسکی که نقشش در اوکراین مصاحبه و سخنرانی های هیجانی و سراپا دروغ است مامور ابلاغ این حمله به ارتش شد. عملیات انجام شد. بصورت وسیع هم انجام شد اما با شکستی سنگین همراه شد.

 سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش اوکراین با مشارکت مستقیم مستشاران آمریکایی و انگلیسی نقشه تصرف جزیره "مآر" را داشتند و از 7 مه به دستور مستقیم ولادیمیر زلنسکی، حمله برای تصرف جزیره مار آغاز شد. نیروهای ارتش روسیه مستقر درجزیره مذکور این حمله که از طریق هوا و دریا و زمین سازمان داده شده بود را دفع کردند، با بر جای گذاشتن 50 کشته، سقوط 4 هواپیمای اوکراینی شامل 3 هواپیمای جنگی سوخو۲۴ و یک سوخو۲۷، سه هلیکوپتر Mi-8 با چتربازان و یک هلیکوپتر Mi-24 که همگی در هوا زده شدند و سقوط کردند. در شب 8 می نیز 3 هواپیمای تهاجمی زرهی 58181 اوکراینی با پرسنل نیروی دریایی اوکراین زده شد وسقوط کرد.

در این عملیات جمعا 29 پهپاد اوکراینی از جمله 8 هواپیمای جنگی بدون سرنشین بایراکتار TB2 نیز در هوا منهدم شدند و چهار پهپاد بایراکتار نیز بعدازظهر دوشنبه سرنگون شدند و بدین ترتیب انگلستان که طراح این حمله بود به همراه ارتش اوکراین شکستی سنگین را متحمل شد. این جزیره که با کشور رومانی که عضو ناتو شده هم مرز است و دروازه ورودی به شهر اودساست، و به همین دلیل در روزهای اخیر حرکت ارتش روسیه به طرف این شهربرای بدست گرفتن آن آغاز شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: