ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به نماز جمعه سید احمد خاتمی

روحانیت چسبیده به قدرت

نمی خواهد درس عبرت بگیرد!

 
 
 

 

 

درست روزی که در بسیاری از شهرهای ایران تظاهرات ضد گرانی برپا بود و یک روز پیش از آن نیز تظاهرات سراسری معلمان، سید احمد خاتمی نماز جمعه تهران را خواند و پس از پایان نماز، معدود نفراتی ای که دستور داشتند با شعار«بانی وضع موجود؛ جهانگیری، روحانی» تظاهرات نشسته کردند! (عکس بالا)

سید احمد خاتمی خطیب هم عضو شورای نگهبان است و هم در هیات رئیسه مجلس خبرگان برایش جا باز کرده اند در خطبه های نماز خود، در یک تحلیلی باصطلاح اقتصادی گفت:

«اقتصاد کشور بیمار است و این را همه افرادی که در اقتصاد کار کرده اند، معترف هستند. در عرصه بانکی، نظام مالیاتی، ساختار بودجه، فضای کسب و کار، توزیع کالاها، وابستگی اقتصادی کشور به نفت و سایر حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد. این بیماری برای یک روز و دو روز و یک سال و دو سال نیست بلکه سابقه نیم قرن دارد. مشکلات اقتصادی از دهه ۵۰ شروع شد و دولت‌ها بعد از انقلاب تلاش کردند این مسائل را برطرف کنند که چندان موفق نبودند. اما دولت سیزدهم همت کرده و تلاش دارد که آرام آرام این بیمار را از بیماری در بیاورد، این دولت صداقت را پیشه کرده و در پیشانی دولت صداقت نوشته است و این جای تشکر دارد.»

بینی و بین الله، آن مردمی قید گلوله را زده و در خیابان ها تظاهرات می کنند و اگر نباشد گلوله اکثریت مردم به خیابانها خواهند ریخت، از دولت ابراهیم رئیسی راضی اند و جای  تشکر هم دارد؟

همین خطبه هاست که موجب نفرت بخش وسیعی از جامعه ایران از روحانیت شده و روحانیونی که به مسند قدرت چسبیده اند دست بردار نیستند و به همان راهی می روند که تاکنون رفته و چیزی از اعتبار برای روحانیت باقی نگذاشته اند. نمونه دیگری را در سخنرانی "گلپایگانی" رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی در همین شماره پیک نت بخوانید، تا بیشتر این شعار در تظاهرات تند و تیز ضد گرانی در این روزها به گوش می رسد: توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه!". یقین داریم که پای تلویزیون فارسی زبان خارج از کشور نشسته و این شعارها را بارها شنیده اند اما اهل درس گرفتن نیستند. واقعا مشکلات امروز از 1350 شروع شده؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: