ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگوی 75 دقیقه ای پوتین و صدر اعظم آلمان

پوتین: توجه کنید به ایدئولوژی

نازیسم نظامی در اوکراین!

 
 
 

 

 

راشاتودی به استناد گزارش نشریه اشپیگل نوشت: پس از شش هفته تاخیر، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، صبح روز جمعه بار دیگر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی گرفت. اشتفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان گفت که در این گفتگوی تلفنی 75 دقیقه ای، شولتس، خواستار آتش بس فوری در اوکراین، بهبود وضعیت انسانی در منطقه جنگی و یافتن راه حل دیپلماتیک برای درگیری‌های نظامی شد.

سرویس مطبوعاتی کرملین نیز گزارش داد، این مذاکرات به ابتکار طرف آلمانی انجام شد. پوتین و شولتس، توافق کردند که گفتگو در مورد بحران اوکراین را در جریان تماس ها از طریق کانال های مختلف ادامه دهند.

گفتگوی پوتین و شولتس هفتمین دور گفتگو، از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین و اولین گفتگو در یک ماه و نیم گذشته بود.

شولتس، در مصاحبه‌ای با مجله اشترن که هفته گذشته منتشر شد، گفت: «اگر چیزی برای بحث وجود داشته باشد، تماس را ادامه خواهم داد. اولویت ما روشن است: خصومت ها باید فوراً متوقف شود.
 اشتفن هبستریت، ابتکار کنونی صدراعظم آلمان را با این جمله توجیه کرد: «البته در مقطعی باید به این نتیجه رسید که ابتکارات دیپلماتیک باید دوباره انجام شود». به گفته وی، هدف، یافتن راهی برای خروج از درگیری است که مرگ و ویرانی زیادی را به دنبال دارد.

 کرملین اعلام کرد که پوتین اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین را به تفصیل برای صدراعظم آلمان توضیح داد. ضمن اینکه توجه ویژه ای به جنبه های بشردوستانه شد. پوتین همچنین توجه شولتس را به نقض فاحش حقوق بین الملل توسط نظامیانی که ایدئولوژی نازی را دارند جلب کرد.

در ادامه هبستریت، گفت که صدراعظم آلمان و رئیس جمهور روسیه همچنین درباره وضعیت جهانی غذا که به دلیل ادامه جنگ در اوکراین رو به وخامت گذاشته گفتگو کردند. سخنگوی دولت آلمان تاکید کرد: صدراعظم یادآور شد که روسیه در این زمینه مسئولیت ویژه ای دارد. این نشریه ادعا کرد که اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان است اما در حال حاضر به دلیل مسدود شدن بنادر در دریای سیاه قادر به صادرات آن نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: