ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه ستیزی رای نیآورد

اجلاس "آسه آن" شکست خورد

اما امریکا صدایش را در نیآورد!

 
 
 
 
 

 

نشست سران آسه آن در واشنگتن با شکست برنامه بایدن برای توافق جدید علیه روسیه به پایان رسید. کاخ سفید حتی موفق نشد کشورهای دعوت شده را برای امضای یک قطعنامه در محکومیت روسیه قانع کند.

در میان کشورهای آسه آن، میانمار، ویتنام و لائوس نزدیک ترین روابط را با روسیه دارند. اندونزی، مالزی و تایلند کاملاً بی طرف هستند و امیدوارند در میان بحران های شدید، انرژی و غلات، بتوانند از امکانات روسیه استفاده کنند. تنها سنگاپور که تحت فشار تنظیم کننده های مالی ایالات متحده است، مجبور شد به تحریم های ضد روسیه بپیوندد.

"آسه آن" در اصل علیه چین سرهم بندی شد. امریکا برای همراه کردن هند با سیاست های ضد روسی خود به این کشور فشار زیادی وارد نمی کند زیرا بیم دارد بیش از اکنون به چین نزدیک شود.

در مورد آمریکای لاتین نیز موقعیت امریکا علیه روسیه بهتر از آنچه در اجلاس آس آن گذشت نیست. بویژه مکریک و برزیل که زیر گوش امریکا قرار دارند.

در آفریقا نیز  شرایط به همین منوال است. جایی که جنبش عدم تعهد به طور خودجوش در  آنجا زنده است. در جمعبندی کلی اکثر کشورهای جهان به سادگی از شرکت در "جنگ های صلیبی"با شعار  دموکراسی خواهی علیه "خودکامگی ها" که سیاست امریکاست خودداری می کنند. از سال 1968 ایالات متحده جنگ با دولت ها و کشورهایی که با آن همراه نشدند را با این شعار در جهان آغاز کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: