ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"آزوفستال" تخلیه شد و سه انبار تسلیحات ناتو منهدم شد

پیش روی های نظامی روسیه

بدون جنجال تبلیغاتی در اوکراین 
 
 

 

 

زلنسکی روز گذشته اعتراف کرد که بیش از ۲۶۴ نفری که در تونل زیر زمینی آزوفستال پنهان شده بودند بیرون آمده و خود را تسلیم کرده اند.

تسلیم‌شدگان با اتوبوس به جمهوری خلق دونتسک در شرق اوکراین منتقل شدند و مجروحان و بیمارانی که در بین آنها بودند و شمارشان بیش از 50 تن ذکر شده به بیمارستانی در کریمه منتقل شدند. گفته می شود هنوز بیش از 300 سرباز ارتش اوکراین و سربازان هنگ فاشیستی "آزوف" در پناهگاه زیر زمینی هستند و بتدریج خارج می شوند. خروج این عده از یکشنبه آغاز شد. ابتدا یک گروه 10 نفره که گفته می شود یک ژنرال 4 ستاره امریکائی و یک آدمیرال در میان آنها بود با پرچم سفید از زیر زمین بیرون آمده و خود را تسلیم کرد. نخستین گزارش از وضع پناه گرفتگان و تمایل آنها به داشتن تامین برای خروج را همین گروه اعلام کرد. آنها گفتند که عده ای از سربازان مجروح اند و بیمار و ضمنا ذخیره غذائی پناهگاه تمام شده است. توافق با ارتش روسیه و ارتش جمهوری دونتسک انجام و به پناه گرفتگان در زیر زمین آزوفستال اطلاع داده شد و پس از خروج آنها گروه گروه آغاز شد. ارتش روسیه آنها را به سه گروه تقسیم کرده است. نخست گروهی که وابسته به واحدهای نظامی فاشیستی اند و طی 8 سال در شرق اوکراین دست به جنایت و آدم کشی زده اند، گروه دوم سربازان ارتش اوکراین و گروه سوم نظامی های ناتو که برخی از آنها در آزمایشگاه های بیولوژیک فعال بوده و اطلاعات مهمی درباره فعالیت بیولوژیک ناتو و بویژه امریکا در اوکراین دارند.

با تخلیه آزوفستال، شهر بندری و مهم "ماریوپل" بطور کلی در اختیار ارتش روسیه و ارتش دونتسک قرارگرفته است. آینده ماریوپل هنوز معلوم نیست. به جمهوری دونتسک خواهد پیوست؟ به روسیه می پیوندد و یا جمهوری خودمختار می شود؟ ظاهرا تا معلوم شدن قطعی شهر بندری مهم "آودسا" که در همسایگی ماریوپل است، تکلیف ماریوپل هم معلوم نخواهد شد. اودسا اکنون تحت محاصره است و هر لحظه ممکن است بطور کامل در اختیار ارتش روسیه قرار گیرد.

همزمان با این تحولات، گزارش شده که روز گذشته سه انبار مهم تسلیحات نظامی را روسیه در شهر "لوپو" در مرز لهستان  با موشک منهدم کرده است. به این انبارها، از طریق لهستان تسلیحات نظامی ارسال امریکا برای ارتش اوکراین منتقل شده بود.

یک زیر زمین آموزش نظامی نیز در این موشک باران منهدم شده که شمار تلفات آن هنوز اعلام نشده است.

ارتش روسیه هفته‌ گذشته اعلام کرده بود که تسلیحات ارسالی ناتو به اوکراین به محض ورود به اوکراین هدف جنگی تلقی شده و منهدم خواهد شد.

با سقوط کامل خارکف و اودسا، تقریبا شرق اوکراین بطور کامل از چنگ دولت و ارتش اوکراین بیرون خواهد آمد و اگر مذاکراتی برای آتش بس با ناتو آغاز شود، مسکو دست بالا را خواهد داشت. آتش بسی که پیش بینی می شود دور از ذهن نیست و گویا در پشت صحنه مقدمات آن نیز فراهم شده است. حتی وزیر خارج روسیه در تازه ترین اظهار نظرش در این باره گفت که اوکراین دیگر یک کشور نیست که بخواهد به ناتو وصل شود و ضمنا سرنوشت زلنسکی از سرنوشت اوکراین جداست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: