ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شکایت روسیه به سازمان ملل

علیه جعل خبر و فیلم "بوچا"

ترجمه نعمت بوستانی از تلویزیون "روسیه 24"

 
 
 

 

 

الکساندر کوتس، روزنامه‌نگار و گزارشگر جنگی که یک ماه را قبل از خروج نیروهای روسیه در نزدیکی کیف گذراند، توضیح می‌دهد که چرا روایت اوکراین درباره «قتل عام بوچا» ساختگی است.

وزارت دفاع روسیه با رد قتل عام بوچا آن را افشا کرد. روز 3 آوریل ۲۰۲۲ ساعت ۱۷:۲۳ وزارت دفاع روسیه گفت، این ماجرا صحنه سازی کیف و رسانه های غربی است.

فیلم‌های ویدئویی وزارت دفاع اوکراین، تصاویری از اجساد متعددی را نشان می‌دهد که در کنار جاده در حومه کیف - بوچا روی زمین افتاده‌اند.  دست برخی از آنها از پشت بسته شده بود.  بر اساس گزارش رسانه های غربی، بیش از ده نفر کشته شده اند.  سیاستمداران غربی به اتفاق آرا روسیه را به جنایات جنگی متهم می کنند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «همه عکس‌ها و ویدیوهای منتشر شده توسط رژیم کی‌یف مبنی بر «جنایت» ادعایی سربازان روسی در شهر بوچا در منطقه کیف، یک صحنه سازی تحریک ‌آمیز بیش نیست. زمانی که نیروهای مسلح روسیه در محل مستقر بودند، حتی یک نفر از ساکنان محلی قربانی خشونت نیروی نظامی روسیه نشد.  سربازان روس ۴۵۲ تن کمک های بشردوستانه را بین مردم غیرنظامی در منطقه کیف توزیع کردند. ساکنان می توانستند آزادانه در شهر تردد کنند و از شبکه تلفن همراه اوکراین استفاده کنند.  آنها آزاد بودند که شهر را در جهت مرز بلاروس در شمال ترک کنند. همزمان حومه‌های جنوبی شهر از جمله مناطق مسکونی توسط نیروهای اوکراینی با توپخانه کالیبر بزرگ، تانک و راکت‌اندازهای متعدد ارتش اوکراین گلوله باران میشد.

آنچه اهمیت ویژه ای دارد این واقعیت است که تمامی واحدهای روسی قبلاً در ۳۰ مارس، یک روز پس از دور آخر مذاکرات روسیه و اوکراین در ترکیه، به طور کامل از بوچا خارج شده بودند.  آن زمان شهردار "آناتولی فئودوروک" در سخنرانی ویدئویی خود در ۳۱ مارس گزارشی از کشته شدن مردم محلی با دستان بسته در خیابان ها نداد.

 بنابراین، جای تعجب نیست که همه به اصطلاح «شواهد جنایات» در بوچا تنها در روز چهارم، زمانی که افسران سرویس امنیتی اوکراین و نمایندگان تلویزیون اوکراین وارد شهر شدند، ظاهر شد.

 بر اساس تصاویر منتشر شده، وضعیت اجسادی که گفته می شود برای چند روز در خیابان افتاده اند، به شدت غیرعادی است.  زیرا حتی پس از گذشت حداقل چهار روز از زمانی که نیروهای روسی محل را ترک کردند، اجساد کشته‌شدگان هنوز نشانه ای از هیچ لکه‌ خونی روی اجساد قربانیان دیده نمی شود. این در حالیست که معمولا پس از ۴ روز اجساد قطعا چنین نشانه های را از خود نشان میدهند.  وی گفت: «همه اینها به وضوح نشان می دهد که عکس ها و فیلم های مربوط به بوچا ظاهراً صحنه سازی توسط رژیم کی یف برای رسانه های غربی است، همانطور که در مورد زایشگاه ماریوپل و سایر شهرها اتفاق افتاد.»

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد  از لزوم تشکیل جلسه در رابطه با "تحریک آشکار رادیکال ها (فاشیست ها) ی اوکراینی در بوچا" خبر داد. این دیپلمات گفت، با توجه به تحریک آشکار نیروهای رادیکال اوکراینی در بوچا، روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در بعدازظهر روز دوشنبه 4 آوریل شد. - ما تحریک کنندگان اوکراینی و حامیان غربی آنها را رسوا خواهیم کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد معتقد است که لازم است تحقیقات مستقلی درباره حوادث شهر بوچا اوکراین انجام شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: