ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نماینده طالبان درمسکو مستقر شد

چین و روسیه زیر بغل

دولت افغانستان را میگیرند!

 
 
 

 

 

لاوروف: روسیه اعتبارنامه اولین دیپلمات طالبان در مسکو را تائید کرده است

آنچه که در پاکستان روی میدهد - از جمله توطئه سرنگونی نخست وزیر این کشور از طریق رای عدم اعتماد پارلمانی که روز گذشته با ابتکار و جسارت خود وی و حمایت رئیس جمهور پاکستان خنثی شد- ارتباط مستقیم دارد با مسائل افغانستان و در نهایت، ارتباط این دو کشور با چین و روسیه و جاده ابریشم. بویژه اگر رقابت و اختلاف دیرینه هند و پاکستان حل شود و این کشور نیز به این محور بپیوندد. امریکا بشدت نگران قطع دستش از پاکستان و افغانستان است و بیش از آن، نگران تشکیل محور چین، پاکستان، افغانستان و ایران. اهمیت این محور چنان است که هم چین و هم روسیه بصورت علنی و ایران با چراغ خاموش ارتباط با دولت طالبان را گسترش می دهند. امریکا نیز با گروگان گرفتن 10 میلیارد دلار پول افغانستان فقیر و فقر زده سعی می کند این گروگان گیری را تبدیل به اهرمی برای حفظ طالبان در سنگر خود کند. کنفرانس کشورهای همسایه افغانستان که به ابتکار چین در پکن و با حضور وزیر خارجه طالبان برگزار شد، در همین ارتباط ها قابل بررسی است. همچنان که وعده های چین برای کمک غذائی و سرمایه گذاری در افغانستان.

در مسکو نیز روز گذشته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که روسیه اولین دیپلمات افغانستان تحت حکومت طالبان را تائید صلاحیت کرده و او می تواند کارش را در مسکو آغاز کند.

وزیر خارجه چین نیز درحاشیه کنفرانس کشورهای همسایه افغانستان گفت: افغانستان نباید از جامعه جهانی کنار گذاشته شود. چین بعنوان دوست و همسایه خوب افغانستان همواره بر آن است که افغانستان به هیچ وجه نباید یک کشور شکست خورده باشد چه رسد به آنکه از جامعه جهانی کنار گذاشته شود.

وزیر خارجه چین اضافه کرد: به رسمیت شناختن حکومت موقت کنونی افغانستان یکی از خواسته های این حکومت و جامعه جهانی است. افغانستان سال هاست از جنگ رنج است و از جهان عقب مانده است اما این وضعیت نباید دیگر ادامه یابد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: