ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه خود را آماده

گردش به "چپ میانه" می کند!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

روز پنج‌ شنبه 7 آوریل در جلسه فوق العاده مجلس دوما، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه و گنادی زوگانف، رهبر فراکسیون حزب کمونیست این کشور در ارتباط با مسئله تحریم های روسیه از جانب غرب و راه مقابله با مشکلات اقتصادی بوجود آمده سخنرانی کردند.

زوگانف، در سخنرانی خود یاد آور شد: در جلسه مشترک اخیر با دولت، با ارائه سه سند مهم، مشکلات کشور را بطور همه جانبه مورد بررسی قرار دادیم. برنامه ما شامل «ده گام برای یک زندگی شایسته»، «بیست اقدام خاص برای خارج کردن روسیه از بحران» و تدابیر دولت جهت غلبه بر نازیسم و فاشیسم در اوکراین بود. ما همچنین فهرستی از کمونیست‌ها را (حدود 150 نفر) به دولت تحویل دادیم که پس از انتخابات (انتخابات مجلس) مورد پیگرد و آزار قرار گرفته اند. هر چند برای ما روشن است که در حال حاضر دولت میشوستین، با دشواری های فوق العاده ای مواجه می باشد.  این روز ها بایدن همراه باند ناتو، جنگ چند جانبه ای را علیه روسیه اعلام کرده است و بر اساس قواعد جنگی آن را هدایت می کند. همزمان، الیگارش های داخلی را نیز بسیج کرده است تا اقتصاد ما را فلج کرده و کشور را به آشوب بکشاند. بنا بر این، برون رفت از بحران فعلی، به توانایی و اقدام‌های دولت بستگی دارد، چرا که میراث سنگینی را بر دوش دارد. میراثی مانند ویروس کووید 19، جنگ ترکیبی و عملیات نظامی- سیاسی در وسعت اوکراین برادر که به چنگ نازی ها و باندرا، افتاده است.

در هر صورت باید مسیر سیاست مالی و اقتصادی به جای مانده از جانب چوبایس ها، یلتسین و گایدر تغییر کرده و اقدام‌های اساسی انجام شود. ما بودجه مورد نیاز تغییرات اجتماعی- اقتصادی خود را جهت تغییرات در جلسه مشترک با دولت ارائه کردیم که در هر کدام از بخش‌ها، توسط رفقا و همکاران من با جزئیات توضیح داده شد…

دولت مبلغ بیست و یک تریلیون روبل بودجه برای اهداف تعیین شده در نظر دارد که بنظر ما این رقم کافی نیست و نمی‌تواند برنامه رئیس جمهور را برای رساندن روسیه به پنج کشور برتر جهان عملی سازد. چنانچه این روزها اقدامی عملی برای چرخش سیاسی به سمت چپ میانه، سیاست ایجاد و حمایت از تولید، حمایت از مؤسسات مردمی، حمایت از شهروندانی که خود را برای این دوران دشوار سازماندهی و آماده می‌کنند صورت نگیرد، تا تابستان آینده با وضعیت دشوارتری مواجه خواهیم بود.

فرماندار منطقه اولیانوسک، از اعضای حزب ما، ابتکار عمل ارزشمندی را در مقابل دید همگان قرار داد.

در آنجا با سازماندهی مردم در امر تولید و پخش کالاهای ضروری زندگی روزمره، وضعیتی را فراهم کرد که سفره مردم از هر لحاظ کم بودی ندارد و قیمت ها نیز تغییری نکرده اند. ما امیدواریم که این روش و شیوه اداره یک منطقه در کشور ما عمومیت پیدا کند.

اصلی‌ترین مشکل ما در مجلس، عدم هماهنگی بین جناح ها و کمیته های مختلف است. ما باید اراده لازم و هماهنگ را برای تصمیم گیری در ارتباط با حمایت از فن آوری های پایه ای، برای رشد و ترقی جامعه بوجود بیاوریم. ما آمادگی داریم تا دستاورد های مناطق موفقی مانند اولیانوسک، ورونژ و نیژنی گرداد را در اختیار دولت قرار دهیم

سرمایه‌ گذاری در آموزش و پرورش و علم امری است حیاتی. چنانچه در این زمینه‌ها سرمایه‌ گذاری نشود هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند ادعای دستیابی به جایگاه یک کشور قدرتمند و صاحب اقتدار را داشته باشد. همینطور برنامه‌ریزی غذایی مردم کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما امیدواریم امروز از زبان نخست وزیر و تصمیمات شورای دولتی در ارتباط با حد و پیشرفت و عملی ساختن پیشنهادهای رفقای ما در زمینه‌های مختلف را بشنویم.

+++

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه نیز طی گزارشی به مجلس دوما، در ارتباط با انتقاد و پیشنهاد  حزب کمونیست، از آن جمله جای گزینی واردات، بازار کار و سیاست پولی کشور گفت، برای باز سازی اقتصادی کشور حداقل به شش ماه فرصت نیاز داریم. در یک ماه گذشته ما برای آماده سازی امکان  تغییرات در همآهنگی با وزارت دارایی فرصت هایی را که وجود دارند بررسی کرده ایم که از آنها بهره لازم را گرفته ایم. روسیه امروز در سخت ترین شرایط طی سه دهه اخیر قرار دارد، در عین حال یک فرصت منحصر به فردی فراهم شده است تا بر بحران های جاری مسلط گردیم. غرب طی ماه های اخیر، بیش از 6 هزار مورد تحریم علیه ما اعمال کرده است که حتی در دوران جنگ سرد نیز این رقم بسیار پایین‌ تر بود. ضمن اینکه در شرایط حاضر اقتصاد روسیه به شکل همه جانبه ای پایداری شده و سر زنده است. ما از قبل با محاسبات دقیق پیش آمدن چنین وضعیتی را در نظر گرفته بودیم و راه‌ های نوین اقتصادی را جهت مقابله با تحریم ها آماده کرده بودیم.

پس از تحریم ها، غربی‌ها بر این نظر بودند که اقتصاد روسیه از هم پاشیده و کشور به آشوب کشیده خواهد شد. هر چند عده‌ای سودجو کالا ها را در انبارها ذخیره کردند تا پس از بالا رفتن قیمت ها، آن‌ها را به بازار عرضه کنند. مردم هم از ترس عدم دستیابی به ارزاق عمومی به خرید و ذخیره کردن مواد خوراکی اقدام کردند اما ما توانستیم با تدابیر لازم و از قبل پیش‌ بینی شده کمبودها را جبران کنیم و نگرانی شهروندان را بر طرف گردانیم.

رئیس دولت در ادامه گفت، در شرایط کنونی دولت کارآیی شاهین را  ندارد، زیرا احزاب مختلفی با دیدگاه‌های متفاوت در کشور وجود دارند و چنانچه اختلاف‌های سیاسی خود را در این جنگ اقتصادی واقعی به کناری نگذارند، دولت در کار سازمان دادن اقتصاد کشور با دشواری مواجه خواهد شد. دولت تمام نیروهای خود را در جهت انطباق دادن با واقعیات اقتصادی امروز روسیه قرار خواهد داد و پیشرفت در چنین امری همدلی و همکاری همه احزاب کشور را طلب می کند. در حال حاضر دولت اقداماتی برای حمایت از شرکت ها و بنگاه ها، ایجاد شرایط برای تولید و حمایت از اشتغال را به کار خواهد برد. در عین حال این بنگاه ها و شغل‌های جدید باید از کارهای خود ارزیابی روشنی ارائه بدهند. ما هم اکنون انگیزه بسیار قوی برای جای گزینی کامل واردات در داخل، همراه زنجیره ای از کشورهای دوست روسیه داریم.

وزارت اقتصاد پیش از این پیشنهاد ایجاد یک سیستم برنامه‌ ریزی بخش دولتی، در زمینه‌ میکروالکترونیک را داده بود. این وزارت خانه در صدد است تا کمک‌ها و هزینه‌های هنگفت برنامه‌های دولتی را برای این منظور هدایت کند تا تأسیسات تولیدی جدید عملاً کارایی لازم را به دست بیاورند…

عکس: نخست وزیر روسیه درحال سخنرانی در مجلس (دوما)

 

 https://www.rline.tv/news/2022-04-07-gennadiy-zyuganov-kprf-predlagaet-programmu-sozidaniya-i-razvitiya/

 

https://www.rline.tv/news/2022-04-07-mishustin-ekonomike-nuzhno-polgoda-chtoby-perestroitsya-na-rabotu-v-novykh-usloviyakh/

 

به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:

https://telegram.me/pyknet


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: