ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان مدیر سیاست هسته ای ناتو

شرق و غرب در جهت

یک جنگ اتمی پیش می روند!

 
 
 
 
 

 

مدیر سیاست هسته ای ناتو گفت برنامه ریزان ناتو در حال به روز رسانی برنامه «اشتراک هسته ای» ایالات متحده هستند تا متحدان اروپایی که قصد خرید جنگنده های تهاجمی  F-35 را دارند،  آماده شوند. جنگنده نسل پنجم لاکهید مارتین توسط چندین متحد ایالات متحده از جمله آلمان اخیراً مورد استقبال قرار گرفته است.

جسیکا کاکس، مدیر بخش سیاست هسته‌ای ناتو در بروکسل، روز چهارشنبه گفت: «ما با سرعت به سمت مدرن‌ سازی F-35 پیش می‌رویم و آن‌ها را در برنامه‌ریزی و تمرینات خود و مواردی از این قبیل با آنلاین شدن این قابلیت‌ها وارد می‌کنیم». وی افزود: "تا پایان این دهه، اکثر متحدان ما اگر نگوییم همه" به F-35 مجهز خواهند شد.

به گزارش دیفنس نیوز، کاکس بصورت آنلاین به میزبانی مرکز بازدارندگی سلاح های هسته ای که یک اندیشکده امریکائی (ANWA DC) است سخنرانی کرد.

اظهارات او یک ماه پس از آن بیان شد که برلین گفت آلمان جت های قدیمی "تورنادو" خود را با F-35 جایگزین خواهد کرد و متعهد به خرید بیش از 32 فروند  از این هواپیما و مجهز کردن آن به سلاح هسته ای است.

کاکس گفت که ممکن است از دیگر متحدان ناتو که در حال حاضر از F-35 استفاده می کنند، مانند لهستان، دانمارک و نروژ، خواسته شود که از ماموریت های هسته ای در آینده حمایت کنند.  او افزود که ناتو "همچنین از F-35  برخوردار خواهد شد. فرصت هایی برای تقویت شبکه و یکپارچگی در سراسر نیرو وجود خواهد داشت."

علاوه بر آلمان، اکنون در بلژیک، هلند، ایتالیا و ترکیه نیز حدود 150 سلاح هسته‌ای ایالات متحده مستقر است که عمدتاً بمب‌های گرانشی B-61  هستند که  برای حمل بمب‌افکن‌های کوچکتر مانند تورنادو یا اف-16 در نظر گرفته شده است. طبق برآوردهای اندیشکده بریتانیایی چتم هاوس فنلاند و سوئد اخیراً تمایل خود را برای پیوستن به ناتو ابراز کرده اند و هلسینکی قبلاً اعلام کرده بود که حدود 60 فروند F-35 در اوایل فوریه خریداری خواهد کرد. روسیه در واکنش به این موضوع گفته است که مجبور خواهد شد برخی از نیروها و بازدارنده های هسته‌ای خود نزدیک به مرز این دو کشور مستقر کند.

ایالات متحده برای اولین بار برخی از بمب های هسته ای خود را در دهه 1960 در اروپا مستقر کرد. پایان دادن به این برنامه در فهرست درخواست‌های امنیتی که مسکو در دسامبر 2021 به ایالات متحده و ناتو ارائه کرد، در درجه اول قرار داشت که در ژانویه - یک ماه قبل از تشدید خصومت‌ها در اوکراین - رد شد.

 

https://www.rt.com/news/553904-nato-f35-nuclear-plans/

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: