ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 27 فروردین

هزاران فاشیست اوکراین

در تله، عمیق ترین پناهگاه

https://www.youtube.com/watch?v=M8TfWSBmzTg

 
 
 

 

 

مصاحبه‌گر رادیو جنوب فرانسه با کلنل "ژاک باو" عضو سابق اطلاعات استراتژیک سوئیس و افسر سابق ناتو درباره آخرین اوضاع در ماریوپل مصاحبه ای کرده که ابتداء خلاصه آن را می نویسیم و سپس توصیه می کنیم که متن مصاحبه را خود گوش کنید. در این مصاحبه شما با اهمیت استراتژیک شهربندری ماریاپل که اکنون دیگر تقریبا بطور کامل از چنگ ارتش اوکرائین و گردان های فاشیست خارج شده آشنا می شوید. از جمله ژاک باو در این مصاحبه می گوید:

قوای روسیه و جمهوری دنتسک ماریاپل را بدست گرفته اند. در انجا منطقه ای هست بنام "ازوفاستال" که یک مجتمع عظیم صنعتی است که در زمان شوروی از سال 1920 بتدریج ساخته شد. برخی می گویند بزرگترین مجتمع صنعتی جهان است که مدرنیزه شده و همچنان کار می کند. تانک های شوروی زمان جنگ در اینجا تولید می شد. در زیر این مجتمع راهروها و کانال های عظیمی وجود دارد بطول 24 کیلومتر که سه تا چهار هزار نیروی گردان "آزوف" در آنجا مستقر شده بودند. از پایان ماه مارس چندین تلاش برای خارج ساختن افرادی که در این مجمتع محاصره شده اند انجام شد. روس ها می گویند که توانسته اند پیام های رد و بدل شده در آنجا را ردگیری کنند که به شش زبان اروپایی است. اینکه اینها افسران ناتو هستند یا مزدوران اعزامی معلوم نیست. روسیه تاکنون توضیحی درباره کسانی که در این محل در محاصره قرار گرفتند نمی دهند. گفته می شود حدود 53 افسر فرانسوی و 37 افغان در آنجا هستند. افغان هایی که برای امریکا کار می کردند و همراه نیروهای امریکایی از کابل خارج شدند و سپس به اوکراین اعزام شده اند. همچنین اسلامگراهایی که از ادلب سوریه آمده اند. گویا در جریان نبردها در "نیکلایف" شماری از افسران دارای ملیت خارجی از آنجا به سمت این مجتمع عقب نشینی کردند به این امید که از طریق دریا فرار کنند. از پنج هلیکوپتر که برای نجات آنها فرستاده شده بود یکی در دریا سرنگون شد که اجساد سرنشینان آن کشف نشده. چهار تای دیگر بر روی زمین سقوط کردند که روس ها هویت سرنشینان را دارند ولی تاکنون اعلام نکرده اند.

شایعاتی وجود دارد که غیر از افسران فرانسوی، تعدادی از افسران آلمانی هم در همین پناهگاه عظیم در محاصره هستند. با اینحال فرستادن هلیکوپتر برای فراری دادن شماری از آنها نشانه ای بر این هست که افراد احتمالا پر اهمیتی در آنجا مخفی شده اند.

از نظر نتیجه جنگ، الان روس ها دارند به اهداف عملیاتی خود می رسند، زیرا اگر این سه هزار نیروی آزف دستگیر یا کشته شوند آن نازی زدایی که از آن سخن می گویند تقریبا انجام شده است. عمده ارتش اوکراین هم در دنباس در محاصره است که در چند هفته آینده تکلیف آنها هم روشن خواهد شد و به این ترتیب بخشی از هدف غیرنظامی شدن اوکراین هم انجام خواهد شد.

اینکه امریکایی ها طرفدار ادامه جنگ در اوکراین هستند روشن است و رسما هم این را بصورت کتبی گفته اند. هرگاه که اوکراینی ها خواسته اند مذاکره کنند اتحادیه اروپا به میدان آمده و مذاکرات را بر هم زده است. این شاید از بی خردی رهبران اروپا باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: