ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیروزی "لوپن" در فرانسه

مانع جنگ طلبی ناتو خواهد شد

تهران- الهه سفر

 
 
 

 

 

چرا خانم لوپن میتواند وضعیت سیاسی اروپا و جنگ اوكرایین را بنفع روسیه تغیر دهد ؟

اول- پوتین بطور چشم گیر، روابط بسیار عالی و دیدگاه مشترك با خانم لوپن در رابطه با جهش سیاسی در مورد اروپا و ناتو دارد ... ”

دوم - نقاط نظر مشترك شان در مورد تغیر قواعد بازی در عرصه راوابط بین الملل  و ویژه گی های چهره اروپا تقریبأ یكسان أست.

 روی هم رفته خانم لوپن كسی است كه با شجاعت تمام در موقعی كه پوتین لشكر كشی كرد به جزیره كریمه و موج تازه و فشار غرب بر پوتین رنگ تازه بخود گرفت، او نه تنها مخالف این جبهه گیری غرب و امریكا در مقابل پوتین شد، بلكه به وضوح گفت كه "ما غربی ها باید پوتین را درك كنیم و وضع موجود گسترش ناتو را به مرزهای روسیه مورد بازبینی كلی قرار دهیم"  او حتی خواست كه ناتو در مورد تعهد خود در دهه 90 پس از فروپاشی شوروی، مبنی بر عدم گسترش ناتو به اروپای شرق با احتیاط برخورد كند. ولی سردمدران ناتو و سیاست گران ناتو و اروپا که تابع امریكا هستند، توجه چندانی به این هشدار خانم لوپن نكردند.

در این جا بی مورد نیست كه اشاره داشته باشم كه بطور تاریخی و معمول سیاست گران فرانسوی درك عمیقی از سیاست های روز در قبال تحولات سیاسی دارند. بسیار با تدبیرتر و هوشمندانه تر در اتخاذ روش ها پیش می روند و  با روسیه نیز برخورد محتاطانه تر و مسولانه تر دارند، البته نسبت به انگلیس و اسپانیا و.... آلمان

حتی در جنگ دوم عراق زمانیكه امریكا و ناتو تهاجم فاجعه بار را بر ضد صدام براه انداختند رنیس جمهور پیشین فرانسه "ژاک شیراك" و نخست وزیر سابق المان "شرودر" از واشنگتن و لندن فاصله گرفتند.

حالا، اگر خانم لوپن رهبر فرانسه شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اول- لوپن خروج فرانسه از اتحادیه اروپا را در دستور كار قرار خواهد داد

دوم- نیازمندی های اروپا و بخصوص فرانسه از گاز و نفت روسیه بطور جدی دنبال خواهد کرد و مانع بزرگی خواهد شد در برابر تحریم های اقتصادی غرب و امریكا علیه روسیه. او می تواند تقریبا معادله جنگ را در میدان نبرد با دیپلماسی به نفع روسیه تغیر دهد و این تلاش خانم لوپن شكاف مهمی  در اتحاد اروپا و ناتو در میدان سیاست و جنگ در مقابل روسیه بوجود خواهد آورد.

امروز آهسته، اهسته شكاف ها عمیق تر میشوند در برابر تضیف روسیه و دامنه بیشتر گرفتن جنگ تبلیغاتی غرب علیه این کشور. این تغیر سیاست در فرانسه مواضع مجارستان و صربستان را که حاضر نیستند همراه ناتو علیه روسیه عمل کنند تقویت می کند. حتی جنبش وحشت از جنگ و بحران اقتصادی در دیگر کشورها را نیز تقویت می کند. این جنبش از جنگ و گرانی و بحران اقتصادی و امواج مهاجرت وحشت دارد. ما در اسپانیا، آلمان و خود فرانسه شاهد حضور این جنبش هستیم. شاید خوش بینی باشد، اما فکر می کنم تغییر جهت فرانسه روی رهبران دیگر کشورهای اروپائی ناتو زده  نیز تاثیر بگذارد.

در جمع بندی خود می خواهم این نتیجه را بگیرم که اگر پوتین و روسیه از این مرحله دشوار عبور کنند دنیای ما چهره دیگری خواهد گرفت و ادامه سلطه اروپا و امریکا و ناتو بر جهان بسیار دشوار خواهد شد و این دگرگونی امید نسل من و نسل آینده جهان محسوب می شود و نظام های سوسیالیستی  دست رد به سینه فاشیسم و راسیسم خواهد زد و در درجه اول امریکا که پرچمدار جنگ و کشتار و نابرابر است به عقب رانده خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: