ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد

برای مقابله با حمله ناتو

روسیه منطقه بندی نظامی شد

 
 
 

 

 

ریا نووستی- سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز گذشته گفت که به دلیل افزایش تهدید از سوی ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو)، دو منطقه نظامی جدید در روسیه ایجاد شده است. با حضور ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه، گسترش این اتحادیه با ورود فنلاند، و در آینده سوئد، ما باید  دست به اقداماتی برای تقویت گردان های نظامی در جهت‌های استراتژیک شمال غربی و غربی کشور می زدیم. این دو منطقه استراتژیک لنینگراد و مسکو را محافظت می کند.

وزیر دفاع روسیه یاد آوری کرد که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین یک بخش نظامی- اداری دیگر را ایجاد کرده است. این امر کارایی فرماندهی و کنترل نیروها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

این تغییر و تحولات ادامه خواهد داشت.

تا قبل از فرمان ریاست جمهوری در ۲۶ فوریه، منطقه نظامی غربی وجود نداشت. به جای آن، دو منطقه نظامی جدید ایجاد شد: لنینگراد و مسکو. ضمنا چهار منطقه جدید، یعنی جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک، مناطق زاپوروژیه و خرسون، بخشی از ناحیه نظامی جنوبی روسیه شدند.

(این آرایش نظامی و منطقه بندی دفاع نظامی روسیه تا حدود زیادی مشابه همان طرحی است که با آغاز جنگ دوم جهانی و حمله ارتش آلمان به روسیه بدستور استالین به اجرا گذاشته شد. نکات مهمی از این طرح را مارشال ژوکف فرمانده ارتش سرخ، در دو جلد کتاب خاطرات خود شرح داده است.م)

https://ria.ru/20240305/shoygu-1931190191.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: