ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

استعفاهائی با هدف رفتن به دولت آینده

تردید ژنرال های اسرائیل

درحمایت از جنگ و نتانیاهو

 
 
 

 

 

تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو سر باز ایستادن ندارد. حزب الله لبنان با سلاح های موثرتری شلیک به اسرائیل را تشدید کرده، حماس طرح خود برای دوران پس از آتش بس اعلام کرده و از کشورهائی نام برده که می توانند بعنوان نیروی حافظ صلح در غزه مستقر شود. او در جمع این کشورها، راه را برای امریکا برای پیوستن به این نیرو باز گذاشته است. تماس نتانیاهو با مکرون به امید نقش آفرینی او در لبنان نیز نشان میدهد که نتانیاهو برای حمله به لبنان در جستجوی متحد و حامی اروپائی است بویژه فرانسه که روابط تاریخی با لبنان دارد.

اما این همه اخبار اسرائیل و جنگ غزه نیست. جنگی که مخالفت با آن به شهرهای امریکا کشیده شده است.

روز گذشته رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل از سمت خود استعفا داد و بدنبال او، فرمانده منطقه مرکزی ارتش اعلام کرد که قصد استعفا از سمتش  را دارد.

رسانه های منطقه این دو استعفا را زلزله سیاسی در ارتش اسرائیل نام گذاری کردند.

روزنامه "یدیعوت آحارونوت" چاپ اسرائیل نیز نوشت فرمانده منطقه مرکزی ارتش به رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل اطلاع داده که در آغاز ماه آگوست ۲۰۲۴ به فعالیت خود در ارتش اسرائیل پایان خواهد داد.

در خود کابینه جنگی نتانیاهو نیز اختلافات ادامه دارد و ظاهرا روسای دو سازمان اطلاعاتی اسرائیل "موساد و شین بت" در برابر نتانیاهو قرار گرفته اند. با توجه به نفوذ امریکا روی اسرائیل و نفوذ لابی های یهود امریکا روی کاخ سفید، می توان حدس زد که این استعفا ها و جدائی ها برای نجات خویش از سقوط دولت نتانیاهو و ذخیره کردن آینده خود برای دولت بعدی است. اخیرا اخباری در باره مخالفت لابی های یهود امریکا با  ادامه جنگ غزه منتشر شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: