ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اعلام آمادگی برای استقرار موشک های اتمی امریکا

در کنگره امریکا خَر داغ شده

لهستان بوی کباب شنیده!

 
 
 

 

 

رئیس جمهور لهستان، چند ساعت پس از تصویب بودجه ۶۰ میلیارد دلاری در کنگره امریکا برای کمک به ارتش و دولت اوکراین، بوی کباب به مشامش رسید و گفت:

"در صورت تصمیم امریکا برای استقرار سلاح های اتمی  در لهستان ما  آماده استقرار آنها در خاک خود هستیم."

رئیس جمهور لهستان متوجه نشده که خر داغ کرده اند، کباب سرخ نکرده اند که لقمه ای هم به لهستان برسد. برای آن بودجه تصویبی آنقدر در خود امریکا چاله کنده اند که سهم شیر به صنایع نظامی امریکا می رسد و سهم موش به اوکراین، چه رسد به لهستان.

این اعلام آمادگی لهستان پیش و بیش از آنکه مایه نگرانی روسیه شود، قطعا موجب نگرانی آلمان می شود که رقابت تاریخی با لهستان دارد. رقابتی که لهستان نیز با آلمان دارد. برخاسته از همین رقابت تاریخی بود که هیتلر جنگ دوم جهانی را با اشغال برق آسای لهستان آغاز کرد. این اعلام آمادگی برای استقرار سلاح های اتمی امریکا در خاک لهستان ادامه همان رقابت  تاریخی است. بخشی از کلاهک های اتمی امریکا در آلمان مستقر است و لهستان می خواهد از این نظر از آلمان عقب نماند. در تمام سالهای پس از فروپاشی اتحاد شوروی، لهستان در چارچوب همین رقابت به هر سازی که امریکا زده رقصیده است. حتی در جنگ اوکراین که پل امریکا برای انتقال سلاح به اوکراین شد و این درحالی است که در اساس بخشی از اوکراین را هم متعلق به خود میداند و تاکنون چند بارهم که بحث شکست اوکراین مطرح شده، لهستان هم مسئله را مطرح کرده و از این نظر نوعی رقابت توام با خصومت با دولت اوکراین هم دارد، بیش از آنکه با روسیه داشته باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: