ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۴ اردیبهشت

مذاکره با امریکا

عیب نیست که پنهانش کنند! 
 
 

 

 

ماجرای مذاکرات مستقیم و یا غیر مستقیم با امریکا در هفته های اخیر نیز، سرنوشت اخبار راست و دروغ، کوچک نمائی و بزرگ نمائی مربوط به حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل و حمله موشکی اسرائیل به پایگاه نظامی اصفهان را پیدا کرده است.

درحالیکه حتی در بدنه حکومت با ایما و اشاره از تفاهم های اخیر با امریکا صحبت می شود و از آن آشکارتر، بازار ارز متاثر از همین اخبار و اطلاعات ثبات رو به کاهش پیدا کرده، تکذیب و انکار دو پهلو از سوی برخی مقامات پنهان و سایه ادامه دارد. خبرگزاری ایرنا متنی خبری آشکارا دستوری را به نقل از یک مقام معتبر اما مجهول منتشر کرده مبنی بر اینکه مذاکرات مستقیم با امریکا انجام نشده است. همین خبرگزاری در همان خبر فرمایشی اضافه کرده که مذاکرات جریان دارد اما بر سر رفع تحریم ها (نام تازه ای که برای برجام اختراع کرده اند) و مسئول آن هم باقری کنی معاون وزارت خارجه است. در متن خبر مورد بحث، آنجا که تائید می شود که مذاکرات مستقیم نبوده اما غیر مستقیم جریان داشته، اشاره ای به مذاکرات برجام و یا رفع تحریم ها نیست بلکه در قسمت دوم آن خبر به مذاکرات برجامی توسط باقری کنی اشاره می شود.

سخنگویان دولت و وزارت خارجه و بقیه وزارتخانه ها و ارگان ها در جمهوری اسلامی بی خاصیت ترین افراد  هستند زیرا هرگز خبری را در چنته ندارند که با خبرنگاران در میان بگذارند. هیچکس هم درایران نشست های خبری آنها را جدی نمی گیرد. زیرا کاره ای نیستند که خبر داشته باشند و یا اگر داشته باشند جرات طرح آن را ندارند. این هویت در غرب و از جمله در امریکا اینگونه نیست. آنها برخی خبرها را در مصاحبه های خود مطرح می کنند. از جمله سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا که روزگذشته درباره همین ارتباط ها و تماس های ایران با امریکا که در ایران تکذیب می شود، گفت:

"دولت آمریکا در سه هفته اخیر با توجه به پیچیدگی‌های تحولات و عزم جدی ایران برای پاسخ به اسرائیل، پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک ارسال کرد و پاسخ‌های لازم را از طریق همان کانال‌ها دریافت کرد. مهمترین کانال ارسال پیام‌های دیپلماتیک بین ایران و آمریکا سفارت سوئیس در تهران  است."

درجریان حمله ایران به اسرائیل سپاه سفیر سوئیس را احضار کرد و مطالبی را با وی در میان گذاشت که نه رسانه ها به آن دسترسی داشتند که منتشر کنند و نه خود فرماندهان سپاه که همچنان مشغول رجز خوانی اند درباره آن دهان گشوده اند. ضمنا توجه کنید که سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا می گوید از کانال های دیپلماتیک مختلف با  ایران در ارتباط بوده است و نه از یک کانال (سوئیس).

نام مستعار مذاکرات پنهانی که جریان دارد و تلاش دو طرف کاخ سفید و ایران برای جلوگیری از بازگشت ترامپ به کاخ سفید است، "عملیات رفع تحریم" است که در روزنامه ایران که روزنامه دولت است اعلام شده است.

البته، مردم نمیدانند و به آنها گفته نمی شود، والا آنها که بازار ارز و اقتصاد ایران در چنگشان است، از همه این مسائل اطلاع دارند که اگر چنین نبود، ناگهان افزایش قیمت دلار متوقف نشده و حتی سیر نزولی را طی نمی کرد. مردم غریبه اند برای حکومت، آنها که به اخبار لاکچری دسترسی دارند هرگز در جمهوری اسلامی از پشت پرده بی خبر نیستند که این اقتضای سرمایه و بویژه سرمایه داری مافیائی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: