ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفر دبیر شورای امنیت ملی ایران به روسیه

اجلاس دبیران شورای امنیت

بریکس در سن پترزبورگ روسیه

 
 
 

 

 

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی برای شرکت در اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورها و نیز اجلاس دبیران شورای امنیت کشورهای عضو بریکس به سن‌پترزبورگ (لنینگراد) سفر کرد. او در بدو ورود انگیزه و دلائل و ماموریت های این سفر را برای خبرنگاران اینگونه تشریح کرد:

دو اجلاس با هدف تقویت نگاه چندجانبه‌گرایانه و مقابله با هژمونی غرب در حوزه امنیت و دیگر عرصه‌ها تشکیل می شود و انگیزه سفر من شرکت دراین دو اجلاس است. با توجه به شرایط خاص امنیتی منطقه و حوادثی که امروز در دنیا جریان دارد، از جمله مسأله فلسطین و ظلمی که به مردم غزه می‌شود و تجاوزهایی که اسرائیل به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران داشته است، نگاه ویژه‌ای به این اجلاس داریم و تلاش می کنیم نگاه خودمان را در این اجلاس بیان کنیم و شرایطی را برای احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران فراهم آوریم.  البته دیدارهای دو جانبه ای نیز با مقامات شرکت کننده در دو اجلاس خواهم داشت.

(سفرهای حساس خارجی علی اکبر احمدیان همانگونه که تاکنون چند بار بصورت حدس و گمان نوشته ایم، به نوعی تقسیم سیاست خارجی جمهوری اسلامی به سیاست دیپلماتیک و سیاست میدان تقسیم شده و احمدیان سیاست میدان را پیش می برد. احضار سفیر سوئیس بعنوان حافظ منافع امریکا درایران، به سپاه در جریان حمله موشکی به اسرائیل و توضیح مواضع ایران نیز همین تقسیم سیاست خارجی به دو بخش میدان و دیپلماسی نشان داد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: