ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزرای دفاع ایران و روسیه

در آستانه دیدار کردند! 
 
 

 

 

همانگونه که روز گذشته در پیک نت و در چارچوب سفرهای چند جانبه مقامات کلیدی ایران در روزهای اخیر به روسیه نوشتیم، سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع نیز همزمان با سردار دکتر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ایران و همچنین علی باقری کنی معاون وزارت خارجه راهی روسیه شده بود. اجلاس دبیران شورای امنیت کشورهای عضو بریکس و اجلاس شانگهای از جمله انگیزه های این سفرها بود، آن هم پس از تمایلاتی که دولت رئیسی اخیرا برای کنار آمدن با امریکا از خود نشان داده بود. رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی خود در دیدار با کارگران به همین نکته اشاره کرده و گفته بود که عده ای توصیه می کنند که با امریکا سازش کنیم!

دبیر شورای عالی امنیت ایران با دبیر شورای عالی امنیت روسیه که از مقامات کلیدی روسیه است دیدار و یک قرار داد امنیتی دو جانبه امضاء کرد، وزیر دفاع ایران و هیات نظامی همراهش نیز در دیدار با شایگو وزیر دفاع روسیه قرار دادی نظامی امضاء کرد. در باره مفاد این دو قرار داد هیچ خبری منتشر نشده اما حدس زده می شود که تحویل هواپیمای پیشرفته سوخو ۳۵ روسیه از جمله تفاهم ها در این دیدارها بوده است. در زمینه امنیتی نیز قطعا مبارزه با تروریسم در مرکز توجه بوده است. باقری کنی نیز که به روسیه سفر کرده بود در یک مصاحبه از گسترش مناسبات با روسیه گفت اما نه بیشتر و نه کمتر. باقری کنی بجای عبداللهیان به روسیه سفر کرده بود.

یگانه خبری که از دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه همراه با عکس، خبرگزاری اسپوتنیک منتشر کرده چنین است:

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه از حمایت های روسیه در جریان حمله به کنسولگری ایران در پایتخت سوریه و واکنش تهران به این حمله تشکر کرد و بابت

حمایت وزیر دفاع روسیه از مواضع ایران در نشست وزرای دفاع کشورهای شرکت کننده در سازمان همکاری شانگهای در آستانه تشکر کرد. (این اجلاس روز جمعه در آستانه برگزار شد)

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران آمادگی روسیه برای گسترش همکاری های نظامی میان دو کشور را  اعلام کرد. از جمله در مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی در سوریه، که نمونه بارز روابط دوستانه دیرینه ماست که اخیراً بطور ویژه قابل اعتماد شده‌ و با موفقیت در حال توسعه است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: