سرمقاله راه توده
تجربه شکست خورده شاه
الگوی عمل علی خامنه ای شده

 

سرلشگر پاسدار "رشید":
در آستانه یک جنگی احتمالی
در آینده نزدیک قرار داریم

 تماس با ما

infos@

pyknet.

net

29 شهریور

1389

20 سپتامبر

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

مقاله تحلیلی "میشل شوسودفسکی"
بمباران گسترده ایران
به بهانه تامین "امنیت جهانی"

میشل "شوسودفسکی" رئیس مرکز پژوهش "جهانی سازی" و استاد اقتصاد در دانشگاه اوتاوا در کاناداست. او نویسنده ی کتاب «جنگ و جهانی سازی» است، که تاکنون به 12 زبان ترجمه شده است. آنچه را می خوانید فشرده ای از نکات محوری و مرتبط با ایران مقاله تحقیقی است که وی  در تازیخ 29 اگوست سال جاری میلادی منتشر کرده است.  

«تدارک حمله به ایران و آغاز جنگی اتمی به مرحله ای خطرناک رسیده است. آیا بشریت به دو راهی خطرناک نابودی و یا حیات رسیده است؟

این فاجعه از اواسط سال 1990 روی میز وزارت دفاع امریکاست: نخست عراق و سپس ایران!

پرونده این تدارک را می توان از میان پرونده های مرکز فرماندهی امریکا که از قرنطینه "سری" خارج شده مشاهده کرد. سوریه و لبنان قربانیان همزمان حمله به ایران اند.

فراتر از این گام، کره ی شمالی، چین و روسیه تهدید می شوند.

امریکا از سال 2005 ، کشورهای عضو پیمان نظامی آتلانتیک "ناتو" و اسرائیل را تبدیل به پایگاه های ذخیره ی سلاح ها و سامانه های نظامی پیشرفته کرده است. این سامانه ها در اسرائیل و کشورهای عضو ناتو کاملا مستقر و آماده عمل شده اند. شماری از کشورهای عربی مانند الجزایز، مصر، اردن، موریتانی، مراکش، تونس، ژاپن، کره جنوبی، عربستان سعودی، هند، اندونزی، سنگاپور و حتی استرالیا در مدار همراهی با امریکا برای این حمله قرار گرفته اند.

مصر وظیفه کنترل عبور و مرور کشتی های جنگی و نفتکش ها را در کانال سوئز را برعهده خواهد داشت. عربستان سعودی و دولت های خلیج فارس مامور حفاظت از تنگه  هرمز و خلیج عمان شده اند. در آغاز ژوئن، مصر اجازه داد که ناو اسرائیلی و یازده ناو آمریکایی از کانال سوئز عبور کنند.

عربستان پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز این کشور را بلامانع دانسته است.

اینها پیغام روشنی برای ایران نیست؟

حمله آمریکا، ناتو و اسرائیل به ایران نتایج سنگینی در پی خواهد داشت. جنگ و بحران اقتصادی در پیوند تنگاتنگ با یکدیگرهستند.

اقتصاد جنگی توسط "وال استریت" سازمان داده می شود.

سازندگان سلاح در امریکا با سرعت سرگرم دریافت سفارش های نظامی اند

"نبرد نفت" در خاور میانه و در آسیای مرکزی مستقیما برای تأمین منافع شرکت های نفتی انگلستان و آمریکا جریان دارد.

آمریکا و متحدانش «فراخوان جنگ» را در بحرانی ترین شرایط اقتصاد جهانی صادر می کنند، بی آن که از مهمترین مصیبت طبیعی تاریخ حرفی بزنند.

در این فاجعه، بریتیش پترولیوم که ایرانی ها آن را با نام "شرکت نفت ایران و انگلیس" می شناختند و مسئول  واقعه طبیعی در خلیج مکزیک است، نقش آفرین است.
حرکت، مستقیما به سمت نیروگاه های اتمی ایران، و بهتر بگوییم به طرف جنگ تمام عیار اتمی علیه ایران سرعت گرفته است.

افکار عمومی تحت تأثیر تبلیغات رسانه های همگانی موافق، بی اعتنا و یا ناآگاه است. تأثیرات ویرانگر جنگ اتمی یا بی اهمیت جلوه داده می شود و یا به شکل خیلی ساده تر، چنین تاثیراتی را مطرح نمی کنند.

رسانه ها از خطر افزایش گرمای زمین می گویند و می نویسند. آنها اخبار جنجالی را منتشر می کنند. آنفولانزای خوکی خطر بزرگ اعلام می شود تا کسی به خطر جنگ اتمی نیاندیشد.

جنگ علیه ایران در افکار عمومی بعنوان مشکلی میان بقیه مشکلات روزمره مردم طرح می شود. این خبر که حمله اتمی به ایران ممکن است به جنگ جهانی بیانجامد در صفحات اول روزنامه جائی ندارد.

سریال های جنایی و جنگی در ساعات پر بیننده از شبکه های تلویزیونی پخش می شود تا کشتار امری عادی تلقی شود. هالیوود نیز در خدمت همین هدف قرار گرفته است.

«باب بائر» مأمور اسبق سازمان سیا به ما می گوید: «بین سازمان سیا و هالیوود همزیستی عمیقی وجود دارد و در حال حاضر رئیس سابق سازمان سیا "ژرژ تنت" برای گفتگو با استودیوهای فیلم سازی در هالیوود بسر می برد.»

جنگ بعنوان مرحله ای از روندهای اجتماعی تبلیغ می شود. در همین رابطه جنگ علیه ایران زیر پوشش امنیت جهان تدارک دیده می شود.

اگر ایران بمباران باصطلاح «پیش گیرنده» شود، از شرق مدیترانه تا مرز غربی چین، پاکستان و افغانستان در آتش جنگی خواهند سوخت که نام آن جز جنگ سوم جهانی نمی تواند باشد.

بر خلاف آن چه آمریکا و ناتو رسما اعلام می کنند، بمباران تنها به نیروگاه های اتمی ایران محدود نخواهد ماند. به احتمال قوی حمله ی هوایی گسترده خواهد بود و زیربناهای نظامی و غیر نظامی، شبکه های حمل و نقل، کارخانه ها و ساختمان های دولتی نیز بمباران خواهند شد.»


نامه مهدی کروبی به هاشمی:
تا دیر نشده
چاره ای برای کنترل رهبر
و عزل احمدی نژاد بیاندیشید


تولد بی پایان "امام زاده" در جمهوری اسلامی

با درود به شما- در راستای پروژه تولد امامزاده در جمهوری اسلامی! مدتی است که در روستای اِسفِرِنجان شهرستان گلپایگان یکی از قبور قبرستان این روستا در حال تبدیل شدن به امامزاده است! به یاد دارم که قدیمی های اسفرنجان می گفتند این قبر متعلق به سیدی است که چند صد سال پیش مرده و آدم خوبی هم بوده است. با فرض این که این سید در زمان حیاتش فردی نیکوکار و خوبی هم بوده، چه نیازی به تبدیل او به امامزاده است؟ مگر این که عده ای برای تبدیل آن به یک مرکز جمع آوری پول مردم کیسه دوخته باشند. نمونه های دیگری را در شهرستان گلپایگان شاهد بوده ام که برای پول درآوردن امام زاده کشف کرده و آن را تبدیل به زیارتگاه کردند. شک ندارم که در تمام شهرهای کوچک و بزرگ و حتی روستاهای ایران با همین هدف امام زاده متولد کرده اند. عکس هم از این امامزاده تازه متولد شده برایتان ارسال کردم.


لقمه چربی که امریکا برای بلعیدن آن آماده شده
سیاست جنگی در ج. اسلامی
یعنی بر باد دادن نفت و گاز ایران

اطلاعیه روحانیون مدرس و محقق حوزه علمیه قم
اگر اصلاح طلبان مهجور اند
چرا این همه نگران هستید؟

مسلمانی همان نیست که استاندار تهران می گوید
عبدالستار دوشوکی


نفر دوم انجمن مشاورعالی خامنه ای در زمان ریاست جمهوری بود
بوسه علی خامنه ای
بر گونه رهبر جدید انجمن حجتیه

سیره امام، کودتا و حمایت از کودتاچی ها بود؟
خبرگان در حضور سکاندار
کشتی استوار بر دروغ و ادعا

گسترش دامنه گروه های "خودسر" وابسته به ستاد کودتا
حمله به باشگاه آرارات
و خلیفه گری ارامنه تهران

آغاز دوباره آدم ربائی در بلوچستان

بعد از گروگانگیری در بلوچستان
بازداشت امام جمعه اهل سنت در کامیاران

تظاهرات خونین در فریدونکنار

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا


آدرس جدید
پیک نت

پیک نت به آدرس جدید خود منتقل شد. یعنی pyknet.net . لطفا این تغییر آدرس را بخاطر داشته باشید و دوستان و آشنایان خود را نیز از آن مطلع کنید. از کلیه وبسایت ها و وبلاگ هائی که پیک نت را در لیست لینک های خود قرار داده اند نیز انتظار داریم به این تغییر توجه کنند. لطفا به تغییر نشانی ایمیل تماس پیک نیز توجه کنید.


پیام ها و نظرات


جوک "لری"
علیه شیخ جسور

با درود- گروه امنیتی جنگ روانی در ستاد کودتای 22 خرداد، از حدود 2 ماه پیش با مخابره اس ام اس هایی حاوی جوك های لری، می کوشد نظر مردم را نسبت به شجاعت شیخ مهدی كروبی تغییر داده و شجاعت وی را ساده لوحی جلوه دهد. با توجه به سابقه این نوع عملیات جنگ روانی بعید نیست در آینده نزدیک ی جوك های جنسی هم علیه رهبران جنبش سبز منتشر شود. اطلاع رسانی کنید و از مردم بخوانید که این اس ام اس ها را برای هم نفرستند.


گزارش
تازه ای
از همدان

با سلام - بنده یکی از خوانندگان سایت شما می باشم. در مورد حادثه تصادف در همدان به آن صورت که چند نفر از همشهری های ما به شما گزارش داده بودند نبود. فکر می کنم آنها از شدت هیجان و تاثر دقت لازم را نکرده بودند. بنده شاهد آن تصادف بودم. بار کامیون "هوو" سنگ معدنی بود نه کپسول گاز و مورد انفجار مربوط به کپسول گاز پراید بود که راننده در جا کشته شد و سیم فشار قوی برق بعد از قطع شدن روی یکی از عابرین افتاد که او نیز آتش گرفت. کامیون سپس وارد مغازه الکتریکی شد. یک زن حامله نیز زیر یکی از سنگ ها جان خود را از دست داد. اگر موارد دیگری از کشته شدن بوده، من ندیدم.

پیک نت: با تشکر از گزارش دهندگان اولیه و نویسنده توضیحات بالا، به دو نکته اشاره می کنیم:

1- سانسور اخبار و بی اعتمادی مردم به رسانه های تحت کنترل دولت، نتیجه ای جز آن ندارد که در ارتباط با حادثه همدان شاهد شدیم. مردم خبرنگار حرفه ای نیستند و طبیعی است که تحت تاثیر احساسات قرار گیرند. این رسانه ها هستند که باید اخبار را فورا و با حداکثر اطلاعات دقیق منتشر کنند. وقتی چنین نمی کنند و چنین نمی شود، حاصل همین است که شاهدیم.

2- مواردی از این دست، بتدریج تیز بینی و دقت مردم را برای انتقال اخبار جهت انتشار بیشتر می کند. به همین دلیل نباید نقش منتقد گزارش نویسان غیر حرفه ای را داشت. خبرنگاری و گزارش دهی کار و حرفه آنها نیست. سیاست سانسور اخبار از جانب حکومت، آنها را به خبرنگار و گزارش نویس تبدیل کرده و تردید نیست که در آینده این ایرادها و کم دقتی ها نیز از سوی خود مردم جبران خواهد شد.

ما نیز با در نظر داشتن همه مسائلی که دربالا طرح کردیم، ستون "پیام ها ونظرات" را اختصاص به گزارش ها خوانندگان اختصاص دادیم. گاه این گزارش ها، بدلیل صحت کلیات آن و انتشار رسمی اما سانسور شده آن از سوی خبرگزاری های داخلی، ما آنها را خارج از ستون پیام ها و نظرات نیز منتشر می کنیم، اما پیوسته دریافت آنها را از جانب خوانندگان خود قید کرده و خواهیم کرد.


آرشیو
روزنامه ایران
"پَر" زده!

سلام- آقایان روی حافظه تاریخی محدود مردم ایران سرمایه گذاری کرده اند. چند روز پیش روزنامه ای را دیدم که برای رنگ کردن یک ماشین به آن چسبانده بودند. خبر بالا، در سمت راست صفحه اول آن خیلی جالب بود. تاریخ آن 27 فروردین 88 بود. یعنی قبل از انتخابات. پس از پایان کار، روزنامه را برداشتم و بردم خانه برای خواندن. عنوان بزرگ سمت راست صفحه اول این روزنامه که روزنامه "ایران" بود اختصاص داشت به قطعی بودن انتخاب دوباره احمدی نژاد. در حالی که حتی اصولگرایان هم در آن زمان هنوز به اتفاق نظر نرسیده بودند. کنجکاو شدم که بقیه مطلب را بخوانم. مراجعه کردم به آرشیو بی نظم سایت روزنامه ایران. پس از کلی جستجو در آرشو متوجه شدم که این شماره و بعضی شماره های دیگر را از آرشیو حذف کرده اند!

تصور کرده اند با حذف روزنامه، مردم کودتا و جنایت را فراموش می کنند! مگر ما در دوران قاجارها زندگی می کنیم که مردم از آنچه می گذرد بی خبر باشند؟ تاریخ امروز را نمی توان مخفی کرد.

با تشکر- امیدواری 15 ساله از گلپایگان


پرنده ها
مهاجرت کرده اند

با درود. مدت های مدیدی است كه در خیلی از شهرها دیگر از کبوتر و قمری و گنجشك خبری نیست. با یكی از اساتید دانشگاه صحبت کردم. ایشان گفت که در تمامی نقاطی كه پارازیت ماهواره داریم هیچكدام از این پرندگان به محدوده پارازیت نزدیك نمی شوند.


"رسا"

گام های اولیه
برای رفتن به سوی
تلویزیون سبز


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)