سرمقاله راه توده 622

رهبر زیر فشار احمدی نژاد

و حصر موسوی و کروبی

 

فروزنده فرزاد: ایران نباید دخالت می کرد

شکست همه پرسی

در اقلیم کردستان قطعی بود!

(پیک هفته ۱۰۹) 11 آبان  1396 برابر با 2 نوامبر 2017 

 pyknet100@gmail.com



پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) گزارش "سر نخ 7 هزار خیریه در دستان چه کسانی است؟" بود که روی فیسبوک و تلگرام این روزنت جمعا 8 هزار و 430 خواننده داشت و در 5 فیسبوک خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.


10-9 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


10-9 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


10-9 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


10-9 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


10-9 آبان

منتخب اخبار ورزشی


10-9 آبان

منتخب اخبار اقتصادی


خامنه ای با دقت پوتین

به حرف ها گوش می کند؟

دیدار پوتین و خامنه ای، نه درحاشیه اجلاس سه جانبه سران آذربایجان، روسیه و ایران، بلکه در متن اصلی سفر پوتین به تهران بود. حرف های اصلی در همین دیدار زده شد که بطور طبیعی فاش نشده و نمی توانست فاش شود. اما در همان حد که خبرگزاری های داخلی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده اند نیز نشان میدهد که مسئله تحریم های امریکا، جنگ سوریه و توان نظامی مرکز ثقل این دیدار بوده است. این را از لابلای اشاراتی که در سخنرانی پوتین و خامنه ای وجود دارد می توان متوجه شد. در همین دیدار مسئله بسیار مهم حذف دلار در معادلات ارزی نفت که روسیه و چین طراح آن هستند مطرح شد. همزمان با سفر پوتین به تهران و طرح موضوع پول جایگزین (بجای دلار) در معاملات نفتی، سایت "راشا تودی" مقاله تفسیری دقیقی درباره این طرح منتشر کرد که نشان میدهد چین با کمک روسیه می کوشند دلار را منزوی و طرد کنند و از این نظر ضربه مهلکی به اقتصاد امریکا بزنند. ترجمه دقیق این تفسیر را که توسط مترجم برجسته آلمانی به فارسی "رضا نافعی" تهیه و انتشار یافته در همین شماره پیک نت می توانید بخوانید.

آن فرازهائی که در لابلای آنها می توان حدس زد در ملاقات پوتین و خامنه ای چه گذشته را در زیر می آوریم:

خامنه ای: همکاری ایران و روسیه برای مقابله مشترک با تحریم‌های آمریکا بر ضد دو کشور «مفید» است و اینکه می‌توانیم تحریم‌های آمریکایی‌ها را با روش‌هایی از جمله حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادی دو یا چند جانبه، بی‌اثر و آمریکا را منزوی کنیم. نتایج همکاری ایران و روسیه نشان داده که تهران و مسکو می‌توانند در میدان‌های دشوار، (از جمله جنگ سوریه) اهداف مشترک را محقق کنند. امریکا همچنان مشغول طراحی و توطئه است، بنابراین حل کامل مسئله سوریه نیازمند تداوم همکاری‌های مستحکم است. نباید دولت سوریه را برای اجرای هیچ طرحی «تحت فشار» گذاشت. ما شما را دارای شخصیتی قوی و اهل تصمیم و عمل می دانیم و به همین علت می‌توان با روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ درباره کارهای بزرگ و نیازمند عزم و تلاش، صحبت و همکاری منطقی داشت.

پوتین: روسیه مدافع تمامیت ارضی سوریه و حمایت از رئیس جمهوری این کشور است و آن را از اصول سیاست خارجی روسیه میداند. معتقدیم هرگونه تغییر و تحول در هر کشوری از جمله سوریه باید از درون آن کشور شکل بگیرد. در مورد تحریم های امریکا تکیه روسیه بر توان داخلی است و حتی برخی تولیدکنندگان و صاحبان صنایع روسی امیدوارند تحریم‌های آمریکا پایان نیابد، زیرا موجب شده به ظرفیت‌های آنها توجه شود.

(عکس: آیا با آن دقتی که پوتین حرف های خامنه ای را گوش می کند، خامنه ای به توصیه ها و پیشنهادهای پوتین دقت می کند؟ آیا با آن دقت و همآهنگی که سیاست در روسیه پیش برده می شود، در جمهوری اسلامی سیاست های استراتژیک را میتوان پیش برد و کارشکنی ها را خنثی کرد؟ آیا آن حمایت 80 درصدی مردم روسیه از پوتین، در باره علی خامنه ای هم وجود دارد؟ آینده پاسخ این سئوالات را خواهد داد.)


رضا ضراب اعتراف می کند

امریکا اردوغان را تهدید کرد!

ترکیه- بهزاد دولت آبادی


طرح مشترک روسیه و چین

برای خاتمه سلطه جهانی دلار

راشاتودی: ترجمه رضا نافعی


حرف اعلمی درست بود یا تمسخر رهبر؟

خاطره خواندی اکبر اعلمی

از دیدار با رهبر ج. اسلامی


اعتصاب و توفان در فرودگاههای عراق

مارش امسال اربعین

به آسانی سالهای گذشته نیست


مرور مطبوعات 10 آبان

تجار بزرگ بازار ایران

از معامله با روس ها راضی نیستند!


راه توده 622 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 622 (پنجشنبه 11 آبان 1396)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره راه توده اختصاص به معضل تحرکات باند احمدی نژاد علیه بیت و شخص رهبر و نهادهای زیر نظر او از یکسو و حصر موسوی و کروبی از سوی دیگر دارد. بخش دوم خاطرات "عزت شاهی" از بنیانگذاران کمیته های انقلاب پس از پیروزی انقلاب 57 دارد. در این بخش او به ماجراجوئی خونین مجاهدین خلق با اعلام جنگ مسلحانه دارد.

در همین شماره علاوه بر بخش دیگری از کتاب تحقیقی- تاریخی زنده یاد احسان طبری با نام "برخی بررسی ها..."، مقالاتی می خوانید در باره احتمالات پس از در گذشت رهبر جمهوری اسلامی، بازی جدید بیت رهبری با نام "اقتصاد امن"، شکست همه پرسی در کردستان عراق، راه توده و سیاست تزلزل ناپذیر، خروج سرمایه از ایران توسط تجار و صادرکنندگان، خاکسپاری علی اشرف درویشیان و همچنین ترجمه مطالبی درباره همه پرسی در کاتالونیا، کنگره حزب کمونیست چین، انقلاب و انقلابیون در افریقا.


منتخب اخبار روزهای گذشته


نگاهی به اظهار نظر شمس الواعظین

چه راه نجاتی برای مطبوعات ایران وجود دارد؟


چه می کنند و چرا مالیات نمیدهند؟

سرنخ 7 هزار خیریه در دستان چه کسانی است!


واتیکانی بنام "بیت رهبری"
در خیابان پاستور تهران!


دبیر شورای عالی امنیت ملی:

حصر یعنی چه؟
موسوی و کروبی درحصر نیستند


مرور مطبوعات 10 آبان

تهران نه 8 میلیون

بلکه 15 میلیون جمعیت دارد!


محسن آرمین

در دهه 60 شاهد مسائلی دراوین

و سپاه شدم که ترجیح میدهم نگویم!


شاه "کوروش" را خواب کرد
جمهوری‌اسلامی او را بیدار!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 14 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com