سرمقاله راه توده 608

تشکیل یک دولت ائتلافی

ظرفیت ملی روحانی را بالامی برد

 

مرور مطبوعات چهارشنبه 4 مرداد

علم الهدا سوراخ جنگ را

مثل سوراخ دعا، گم کرده!

(پیک هفته ۱۰۹)  5 مرداد  1396 برابر با 27 ژوئیه 2017 

 pyknet100@gmail.com


منتخب اخبار روز

ایران و جهان


خبر "زاد و ولد امام زاده ها در جمهوری اسلامی" که در پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، با 8 هزار و 749 خواننده روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنت بیشترین خواننده را داشت.


3-4 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


3-4 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


3-4 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


3-4 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


3-4 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


3-4 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی


جنگ طلبان داخلی

درخدمت استراتژی امریکا

وزیر خارجه اسبق آلمان "یوشکا فیشر" در مقاله ای که در پیک نت روز گذشته خلاصه آن منتشر شد و همچنان در صفحه اول پیک نت قابل دسترسی است، پیش بینی غافلگیر کننده ای را در باره خطر جنگ در خلیج فارس و خاورمیانه مطرح نکرد، در عین حال که هشداری برای بیدار شدن از خواب و خیال ها در جمهوری اسلامی می تواند باشد. پیش از پیروزی و ورود ترامپ به کاخ سفید، بارها نوشتیم که او در پی نا امن کردن جهان و تبلیغ امریکا بعنوان امن ترین کشور جهان برای جلب سرمایه هاست. در همین چارچوب او بدنبال فشار سنگین به اروپا، روسیه و چین است. نفت در این فشار سنگین حرف اول را می زند. امریکا استخراج نفت آلاسکا و تگزاس را وسعت بخشیده، سوخت فیسلی را در دستور کار قرار داده و برای قبضه بازار گاز مایع حتی گریبان قطر را گرفته است. قطع نفت خلیج فارس به سود امریکا در جهت استراتژی جهان نا امن و امریکای امن است. بنابراین، برپائی جنگ در خلیج فارس پیش بینی غافلگیر کننده ای نیست، آنچه حیرت انگیز و غافلگیر کننده است خواب و خیال های جنگی در بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی است به امید قبضه قدرت حکومتی، غافل از آن که نه این جنگ، جنگ ایران و عراق است، نه ملت ایران دیگر ملت اوائل جمهوری اسلامی است، نه ابزارهای نظامی آن ابزارهای 30 سال پیش است، نه آقای خامنه ای آقای خمینی است و انسجامی در داخل حاکمیت و پیوندی میان حاکمیت و مردم برقرار است. درعین حال که فساد حکومتی، بحران همه سویه اجتماعی و دره عمیق میان ثروت و فقر از ایران پشت جبهه ای قابل اتکاء و اعتماد باقی نگذاشته است. روحانیت بر خلاف اوائل جنگ ایران و عراق اعتبار خود را از دست داده است و برخی فرماندهان رده بالای سپاه عمدتا تاجر و نفت فروش شده اند و در خود سپاه میان بدنه و بخشی از فرماندهان با فرماندهان تاجر و نفت فروش تقابل وجود دارد. در داخل حکومت نفوذ بسیار گسترده و عمیق است. آن که سفارت عربستان را  آتش می زند، آن که امروز جلوی سفر حج را با هدف تیره تر کردن مناسبات ایران و عربستان می گیرد، آن مداحانی که به اتهام جاسوسی زندانی شده اند، فرماندهانی که به جرم بالا کشیدن پول فروش نفت بازداشت شده اند و دهها پدید دیگر؛ هر کدام باندازه یک سوراخ "اوزون" آسمان ایران را شکافته اند. به مجموعه دلائلی که فقط به چند بند آن اشاره شد، جنگ یعنی نابودی ایران و آن امام جمعه ای که می گوید دولت نباید از جنگ بترسد و در همین جمعه گفته "دانشگاه میدان جنگ است" (علم الهدا) نمونه ای از بی خردی حاکم بر امام جمعه هاست. حق با یوشکا فیشر است: امریکا در جهت منافع و اهداف خود می خواهد خلیج فارس را به آتش بکشد و کشورهای منطقه را به جان هم بیاندازد. در این میانه میدان، باید نفت بر آتش ریخت و به استراتژی امریکا کمک کرد؟ و یا باید درعین آمادگی نظامی و سرعت بخشیدن به پیوندهای ناگزیر با روسیه و چین جنگ طلبان داخلی را به حاشیه حکومت راند و سیاست پرهیز از جنگ را پیش برد و جنگ طلب بزرگ جهانی را نا امید کرد؟ امروز سیاست ملی، همین نتیجه گیری آخر را اقتضا می کند.


موسوی باید در حصر بماند و بقائی آزاد شود

احمدی نژاد با پرونده تخلف

60 هزار میلیارد تومانی آزاد است


نگاهی به ماجرای چادر گزارشگر سیما

چاپلوسی خطراست

حجاب و بی حجابی خطر نیست!


ایران 2 و نیم میلیون پناهنده دارد

11 میلیون ایرانی

فارغ التحصیل دانشگاه اند


در ترکیه، عراق، سوریه و ایران

حقوق کردها آنقدر داده نشد

تا امریکا برای میوه چینی رسید


هفته نامه راه توده - شماره 608 منتشرشد!

هفته نامه راه توده – شماره 608 (پنجشنبه 5 مرداد 1396)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت راه توده، روی فیسبوک و کانال تلگرام این نشریه نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به ضرورت تشکیل کابینه ائتلافی در دولت دوم روحانی اختصاص دارد. از دیگر مطالب این شماره مقالاتی است درباره اقتصاد ایران و 3 دهه اشتباهات اقتصادی جمهوری اسلامی که سرانجام به بحران کنونی انجامیده است. نگاهی به جنجال بر سر چادر یک گزارشگر سیمای جمهوری اسلامی و موریانه چاپلوسی که ریشه های حکومت را جویده است. دلائل ماندگاری نام امیرکبیر بعنوان مبتکر اصلاحات در دوره ناصری (سلطنت ناصرالدین شاه) نیز از دیگر مقالات این شماره راه توده است. همچنان که ترجمه دو مقاله درباره خودگردانی کردهای سوریه و مبارزه با فساد در چین. دو قسمت دیگر از دو کتاب برخی بررسی ها نوشته احسان طبری و تحلیل طبقاتی در کردستان ایران به قلم علی گلاویژ نیز در این شماره دنبال شده است. در پایان بار دیگر از همه علاقمندان به ادامه انتشار راه توده می خواهیم تا ما را در این عرصه یاری مالی کنند. برای انتشار راه توده هیچ منبع درآمدی وجود ندارد مگر آبونمان و کمک های مالی خوانندگان خود. 

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


منتخب اخبار روزهای گذشته


وزیر خارجه اسبق آلمان

ایران و عربستان

دوبازوی یک جنگ منطقه ای


هر امام زاده یک حساب پس انداز است

زاد و ولد 8 هزار نفره امام زاده ها در ج. اسلامی


رهبر و روحانی

سرانجام به تفاهم رسیده اند؟


به داستان غم انگیز حصر خاتمه بدهید

حمله قلبی شیخ مهدی کروبی

و پیشنهاد فوری علی مطهری


فرازهائی از مصاحبه حجاریان با اعتماد

بعضی حرفها گفتنی نیست

و شماهم نمی توانید منتشر کنید!


فریب فضای مجازی را نخورید

استانداری ها و فرمانداری ها

دو نهادی که باید پاکسازی شوند


کجا خیمه خواهد زد؟

ناطق نوری، بلاتکلیف ترین روحانی در ج. اسلامی


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 11 هزار 600 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com