سرمقاله 764

حکومت و کشور به سمت

بن‌بست‌انفجاری هدایت‌می‌شود

 

اطلاعاتی که برای نخستین بار فاش می شود

چین، خود را آماده

حمله اتمی امریکا کرده است

(پیک هفته ۱۰۹) 5 آذر ماه 1399  -  24 نوامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


5-4 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


5-4 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


5-4 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


5-4 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


5-4 آذر

منتخب اخبار ورزشی


5-4 آذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 5 آذر

سردار "دهقان" خود را

نامزد انتخابات1400اعلام‌کرد

هیچیک از نظامی ها و غیر نظامی هائی که نامشان بعنوان نامزدهای احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 مطرح می شود و حتی غیر مستقیم مشغول کار تبلیغاتی برای خود هستند (از جمله سردار قالیباف شهردار اسبق تهران و رئیس 10 درصدی مجلس کنونی) تاکنون با صراحتی شبیه سردار حسین دهقان نامزدی خود را برای این انتخابات اعلام نکرده اند. سیمای جمهوری اسلامی نیز فضای تبلیغاتی را برای او از هم اکنون باز کرده و این نشان میدهد که حسین دهقان برخودار از حمایت بیت رهبری و شخص رهبر وارد میدان شده و از تائید اجماع فرماندهان سپاه برخوردار است. پیک نت نخستین رسانه خبری – تحلیلی بود که احتمال جدی نامزدی حسین دهقان را مطرح کرد و در شماره 12 شهریور گذشته خود نوشت:

... گفته می شود سردار حسین دهقان هم کاردان است، همان سازمانده و هم دارای توان و امکان مانور میان بیت رهبری، شورای فرماندهان سپاه و سیاسیون خارج از این دو قطب. او فعلا مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی است اما هم در دولت خاتمی و هم در دولت روحانی حضور داشته است.

نقطه ‌ضعف حسین دهقان که اتفاقا شاید به سود او تمام شود آنست که در میان مردم شناخته شده نیست. ضعف دومی که اتفاقا این ضعف نیز می تواند به سود او تمام شود آنست که در گذشته مردم نسبت به نامزدهای نظامی برای پست ریاست جمهوری روی خوش نشان ندادند، اما اینبار وضع به گونه ایست که مردم بدشان نمی آید یک نظامی هم نظم را در جامعه برقرار کند و هم قدرت نشاندن مخالفان نظامی دولت بر سر جایشان را داشته باشد.

پیک نت در شماره 18 شهریور نیز خبر 12 شهریور خود را کامل تر کرد و نوشت:

سردار حسین دهقان وزیر دفاع کابینه اول روحانی و مشاور کنونی رهبر جمهوری اسلامی در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح است. او که اکنون زمزمه نامزدی اش برای انتخابات ریاست جمهوری رو به تشدید است، در کابینه اول با روحانی بر سر شیوه سمت گیری اقتصاد کشور به سوی تولید اختلاف نظر پیدا کرد و در کابینه دوم او حضور نیافت. وی در جریان سفر به مشهد برای بازدید از خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی  گفت: فعالیت اقتصادی را باید با ثبات کنیم، امنیت ببخشیم و به کارگر، کشاورز، صنعت‌گر، تولید کننده، سرمایه گذار و ... توجه کنیم. تولید در کشور غریب است. در کشور ما از اول "بازار" فعال بوده است و بازار هم روی تجارت فعال است. دولت هم که به نفت استوار است با این مکانیزم همیشه در حالت اضطرار بوده‌ایم. کشور باید به سمت تولید برود. رسیدگی به فقرا به توزیع غذا نیست، تا کجا می‌شود بخشی از جامعه را با توزیع غذای گرم و پخش پول اداره کرد؟ شأن مردم و نظام ما این نیست که مردم را فقیر بخواهیم یا فقر آنها موجب افتخار ما شود.

https://www.pyknet.net/1399/07shahrivar/12/page/titre.htm

https://www.pyknet.net/1399/07shahrivar/18/page/dehghan.htm

 

پروانه سلحشوری

از توانائی زنان برای ریاست جمهوری

سئوال می کنند اما از توانائی مردان خیر؟


تاج زاده

ریشه حکومت دوگانه

به مادام العمری رهبری باز می گردد


با حفظ حق شکایت از تقلب انتخاباتی!

ترامپ سرانجام پذیرفت

 کاخ سفید را تحویل "بایدن" بدهد!


خبر و تفسیر روزنامه اومانیته

از سفر نتانیاهو به عربستان!

ترجمه آذرنگ


"چوبایس" رفت! (تفسیر ایرج گلفام)

درانتظار سمت گیری اقتصادی

مشابه اقتصاد چین در روسیه


راه توده شماره 764 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 764 (چهارشنبه 5 آذر 1399) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به شتاب جمهوری اسلامی برای رسیدن به مرز انفجار اجتماعی  دارد. گزارش ویژه این شماره درباره بحث جمهوریت یا سلطنت در جریان به قدرت رسیدن رضا شاه دارد که روحانیت یک گام از برقراری سلطنت عقب ننشست و رضاخان سردار سپه نیز آن را پذیرفت و سلطنت پهلوی تاسیس شد. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

نشانه های تدارک کودتای فرماندهان جبهه پایداری، خشونت  ابزار حکومت های مخالف انقلاب و تغییرات است، حجاب اجباری یکی از ابزارهای شکستن صف انقلاب 57 بود، مخالفت حزب توده ایران با اعدام مجاهدین خلق در آغاز دهه 60، تایلند در آستانه جنگ داخلی است، چین آماده پاسخ به حمله اتمی امریکا شده، قشر فوقانی کلیسای ارتدکس در برابر توده های مردم روسیه، ترکیه و رویای امپراطوری ترک زبانان مسلمان، "رزمناو پوتمکین" کشتی قیام انقلابی 1905 روسیه و بالاخره یک عکس تاریخی از سه عضو رهبری حزب توده ایران.


علیه روحانی

نامه "لنگش کن"300 مدرس

از قم برای مجلس خبرگان!


دولت  ها از سیستم QR Code  استفاده کنند

راه حل پیشنهادی چین برای

رونق دوباره سفرهای توریستی


عنوان اول پیک نت 4 آذر

هیچ آدم عاقلی نامزد
انتخابات 1400 نمی شود!


جلسه سرپرست صدا و سیما با کمیسیون فرهنگی مجلس

ترشی ماست صدا و سیما

از تغار آن هم گذشته است!


"دوبله" هنری که در ج. اسلامی سقوط کرد!

هرکس باور ندارد که هنر "دوبله" روی فیلم های خارجی و صدا گذاری در فیلم های فارسی در جمهوری اسلامی سقوط کرده، به این چند صحنه از فیلم های مشهوری که چنگیز جلیلوند در آنها با مهارتی حیرت انگیز بجای هنرپیشه های معروف خارجی و ایرانی حرف زده گوش کند. ما نمیدانیم میکس اصلی این فیلم را چه کسی تهیه کرده و مهران مدیری را روی آن چسبانده، اما هرکس فیلم اصلی را تهیه کرده دستش درد نکند. جلیلوند روز چهارشنبه بدلیل از کار افتادن ریه اش بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران جان باخت.


یک نظرسنجی: 93 در صد مردم افغانستان مخالف طالبان هستند

نخستین زن وارد کابینه افغانستان شد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) روی کانال تلگرام این روزنت با نزدیک به 5 هزار و 500 خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران