سرمقاله 759

آیا ایران از تنگنای کنونی

بسلامت عبور خواهد کرد؟

 

پادشاه تایلند

همراهبا سلطنت خواهد رفت؟

اومانیته- ترجمه آذرنگ

(پیک هفته ۱۰۹) اول آبان ماه 1399  -  22 اکتبر 2020

 pyknet100@gmail.com


اول آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


اول آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


اول آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


اول آبان

منتخب اخبار ورزشی


اول آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت اول آبان

یکی باید پیدا شود، بحران

اختلاف سران قوا را حل کند

محسن رضائی فرمانده سپاه در دوران جنگ با عراق و دبیر کنونی مجمع مصلحت نظام که بین دو لباس سرلشگری سپاه و کت و شلوار نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سرگردان است، روز گذشته نه گذاشته و نه برداشته، درمصاحبه با صدا و سیما گفته است: « رهبر انقلاب، برای اداره کشور در شرایط کنونی به سران سه قوه اجازه دادند که در جلسات مشترک با اختیار کامل، برای عبور از شرایط جاری کشور تصمیم بگیرند متاسفانه سران قوا از فرصتی که رهبر انقلاب فراهم کرده اند، استفاده نمی کنند. اگر سران قوا، دبیرخانه شان را تقویت کنند و حداقل هفت اقتصاد دان را در دبیرخانه مستقر کنند؛ چون هیچکدام تخصص لازم را در حوزه اقتصاد ندارند و اختلاف نظر هم با یکدیگر دارند.»

اگر آنچه رضائی در ارتباط با اختیاراتی که رهبر جمهوری اسلامی برای یافتن راه حل بحران عمومی کشور به سران سه قوه داده را جدی تلقی کنیم، آنوقت باید به این نتیجه برسیم که رهبر جمهوری اسلامی زیر فشار افشای سهم قاطع او در بوجود آمدن بحران همه جانبه در کشور در یک مانور حساب شده می خواهد سران سه قوه را درگیر بحران کرده و خود را در افکار عمومی کنار بکشد تا کاسه و کوزه ها بیش از این سر او شکسته نشود. رضائی به نکته درستی هم اشاره کرده و آن اختلاف میان سران سه قوه است. حتی اگر همه آنچه رضائی گفته واقعیت داشته باشد، اول باید بحران میان سران سه قوه را حل کرد. قالیباف زخم افشای نقش او در حمله به کوی دانشگاه در زمان دولت خاتمی را که روحانی در کارزار انتخابات آن را علنی کرد بر پشت خود دارد و یک پرونده پر و پیمان از اختلاس و فساد در جریان  تراکم فروشی در دورانی که شهردار تهران بود. با رئیسی هم بی مسئله نیست زیرا معتقد است در انتخابات 96 اگر رئیسی به امید پیروزی درانتخابات او را مجبور به کنارگیری نکرده بود، روحانی نمی توانست انتخاب شود. رئیسی که به امید رهبر شدن می خواست رئیس جمهور شود، حالا مثل اردک پر کنده ای روی آب شده که شاید تا آخر دوره ریاست قوه قضائیه هم دوام نیآورد. ادامه اعدام ها، شکنجه ها و اعتراف گیری ها و ادامه سلطه اطلاعات سپاه بر دادگاههای باصطلاح انقلاب که سرنخ آن در بیت رهبری و در دست مجتبی خامنه ایست او را سکه یک پول کرده و صحنه را به رقیب رهبری باخته. هم قالیباف و هم رئیسی میدانند که روحانی در دوران دوم ریاست جمهوری اش آنچه را رهبر جمهوری اسلامی گفته عمل کرده و در جلسات سران قوا هر انتقادی که به سیاست های کلان دولت او و یا به وزاری کابینه اش بشود مستقیما انتقاد از رهبر است. حالا این هر دو یک نگرانی جدی دیگری هم پیدا کرده اند و آن پر رنگ شدن نقش علی لاریجانی با اعلام مسئولیت او برای پیگیری سند همکاری 25 ساله با چین است. به زبان بی زبانی یعنی نه رئیسی و نه قالیباف شانسی برای ریاست جمهور شدن ندارند و بیهوده پاشه کفش ها را ور کشیده و سفرهای استانی می روند. هر دو نه بر قوه قضائیه و نه بر مجلس هم اشرافی ندارند و کسی در مجلس و در دادگاه ها تره برایشان خرد نمی کند. شده اند "از اینجا مانده و از آنجا رانده!"


کسی نمیداند تکلیف باغ وحش و 17 ببر او چه شد

"حسن رعیت" آزاد شده

و راست راست در ایران می گردد


سرقت مسلحانه از طلا فروشی تبریز

این فیلم بی آنکه زمان و تاریخ آن قید شود، بعنوان لحظات رعب و وحشت و سرقت از یک طلا فروشی در تبریز منتشر شده است. همانگونه که در فیلم دیده می شود، یکی از سارقان در لباس و پوشش کاملا اسلامی زنانه همزمان با یکی از همدستانش وارد طلا فروشی می شود و نفر سوم با سلاح ظاهرا خودکار جلوی در می ایستد و برای فراری دادن رهگذران به سمت آنها شلیک می کند. حکومت تصور کرده و یا مردم را نیز مانند خود نادان تصور کرده و با اراذل و اوباش گردانی در شهرها می گوید امنیت را می خواهد برای مردم تامین کند!


پزشکیان نماینده تبریز

درباره بحران کشور، کسی

باید پاسخ بدهد که در سایه است!


خیلی ها به امید اقامت خانه خریده اند

تکلیف خانه ایرانی ها

در ترکیه چه خواهد شد؟


راه توده 759 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 759 (اول آبان 1399)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به بررسی توان و ناتوانی حکومت برای بیرون آمدن از بحرانی که در آن قرار گرفته دارد. گزارش ویژه این شماره درباره یکدندگی مهندس بازرگان و آیت الله خمینی در سال اول پیروزی انقلاب و تاسیس جمهوری اسلامی دارد. همچنین در این شماره مطالبی می خوانید با عنوان زیر بازگشت از راهی که حکومت سه دهه رفته امکان پذیر است؟، ریشه های شکاف میان حکومت و ملت در جمهوری اسلامی، وداع با "مظفر علی عباسی" از کادرهای برجسته حزب توده ایران، اسرائیل و ترکیه دو عصای دست آذربایجان در جنگ قره باغ، قره باغ گره بزرگی که در برابر 5 کشور قرار گرفته، سوسیالیسم باید هدف بی درنگ روسیه و بلاروس شود، پیروزی قاطع جنبش بسوی سوسیالیسم در بولیوی، کلید صلح قره باغ در دست روسیه و جنبش مردم تایلند علیه سلطنت.


درس نگرفته اند

تظاهرات منجر به شورش 96

باردیگرعلیه روحانی اجرا میشود؟


عبدی و گفته های احمدی نژاد

اراذل و اوباش

پیاده نظام سرکوب مردم!


عنوان اول پیک نت 30 مهر

دلیل گرانی دلار همان است

که به روی خود نمی آورند!


با اعلام ماموریت پیگیری قرارداد 25 ساله با چین

روحانی سکان ریاست جمهوری را

به علی لاریجانی تحویل خواهد داد؟


ابراهیم رئیسی همان است که در اعدام های 67 بود

نسرین ستوده را با فریب

از اوین به زندان قرچک منتقل کردند!


متحدان راهبردی یکی یکی "پر" می زنند

سودان دلارهای ایران را خورد

و  در دامن اسرائیل نشست!


تاج زاده:

بدون نقد عملکرد رهبر

تحلیل اوضاع ایران ممکن نیست


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

"دلیل گرانی دلار همان است که به روی خود نمی آورند" عنوان اول پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) بود که روی تلگرام پیک نت بیش از 7 هزار خواننده داشت. اما روی فیسبوک پیک نت چهارشنبه (دیروز) بیشترین خواننده را خبر انتقال نسرین ستوده از زندان اوین به زندان قرچک داشت. همین مطلب روی 15 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران