سرمقاله راه توده 763

ج. اسلامی زیر آوار

ویروس کرونا و انتخابات امریکا

 

به روزی 482 قربانی رسیدیم

گام  های اولیه برای

تعطیل تهران برداشته می شود

(پیک هفته ۱۰۹) 28 آبان ماه 1399  -  18 نوامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


28-27 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


28-27 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


28-27 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


28-27 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


28-27 آبان

منتخب اخبار ورزشی


28-27 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 28 آبان

خود کرده را تدبیری

برای بحران همه جانبه هست؟

کودتای 88 چنان ضربه ای به اعتماد مردم به انتخابات و امید به اصلاحات در جمهوری اسلامی زد که به این آسانی  ها قابل جبران نیست. از دل همین کودتا گسترده ترین فساد حکومتی بیرون آمد و شبکه های جاسوسی اسرائیل و امریکا در حساس ترین نهادهای حکومتی گسترده شد. به بهانه دور زدن تحریم هائی که شعارهای تحریک آمیز احمدی نژاد، با حمایت رهبر جمهوری اسلامی و نهادهای نظامی و غیر نظامی زیر مجموعه آن همراه بود چند صد میلیارد دلار پول نفت به جیب غارتگران رفت، موسسات اعتباری و بانک های خصوصی مثل قارچ سر هر خیابانی سبز شدند و سپرده  های مردم را شستند، خوردند و بردند و آن را تبدیل به خزانه مافیاهای حاکم در جمهوری اسلامی کردند.

میرحسین موسوی در مناظره های انتخاباتی سال 88 با صراحت گفت که مملکت را به کدام دره ای دارند می برند و مردم به او رای دادند تا سد راه این سقوط شود اما علیه رای مردم کودتا کردند و اجازه ندادند. پیش از او آیت الله منتظری در انتقاد از استبداد ولایت فقیه با صراحت و جسارت سخن گفته بود اما او را بیش از 5 سال حصر خانگی کردند. در دو شورش دیماه 96 و آبان 98 نیز مردمی که رهبر نداشتند و رهبری نمی شدند علیه بحرانی که منتظری و موسوی را پشت سر گذاشته و بر جامعه حاکم شده بود به خیابانها آمدند. سرکوب خونین شدند. آیت الله خوئیئی ها که شاید سیاسی ترین روحانی جمهوری اسلامی پس از آیت الله بهشتی باشد، در نامه ای سرگشاده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت که  باید سیاست های سه دهه گذشته اصلاح شود و تغییر کند. آیت الله منتظری در سخنرانی 23 آبان 76 گفت:

«معنای رهبری اين است كه نظارت كند كه در كشور كارهای خلاف شرع انجام نشود. نه اين كه يک تشكيلات و يک گارد سلطنتی درست شود از پادشاهان دنيا زيادتر، و كسی هم دسترسی نداشته باشد، و در وزارتخانه دخالت كنند، در استانداری دخالت كنند، در همه جا دخالت كنند. اين طور كشور پيش نمی رود؛ كشوری كه چند ارگان حكمفرما داشته باشد، دولت جدا، مجمع تشخيص مصلحت جدا و دفتر رهبری جدا، هر كدام بخواهند اعمال قدرت كنند، اين جور كشور اداره نمی شود.» به خانه اش اوباشی که رهبری آنها را حجت الاسلام ذوالنور رئیس کنونی فراکسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم (به تعبیر رهبر انقلابی ترین مجلس در جمهوری اسلامی) حمله کردند. از تهران آیت الله یزدی که ریاست قوه قضائیه را داشت به رهبر اوباش پیام داده شد که طناب گردنش بیاندازید و از خانه بیرونش بکشید. (قول دیگری وجود دارد که این پیغام را احمد جنتی داده بود). جمهوری اسلامی یکشبه در باتلاق بحران سیاسی و اقتصادی و اجتماعی فرو نرفت. آنچه که نوشته شد تنها بخش "هشدارباش"های آنست، چرا که حوادث و رویدادهای منتهی به بحران کنونی بی شمارند. حالا، رهبر که سهم بزرگ را در این حوادث و بحران دارد توان عقب نشینی و بازگشت و قبول اصلاحات را دارد؟ چگونه می تواند حریف شبکه های مافیائی شود؟ "خود کرده را تدبیری هست؟"


سخنگوی سابق روحانیت مبارز

مردم فقط ناراضی نیستند

بلکه از وضع موجود عصبانی اند


راه توده 763 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 763 (چهارشنبه 28 آبان 1399)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به آشفتگی در تفسیر انتخابات ریاست جمهوری امریکا و چندگانگی در مقابله با کرونا و ادامه سیاست های سه دهه گذشته رهبر جمهوری اسلامی دارد. گزارش ویژه این شماره معرفی کتاب خاطرات مجید مجید فیاض است. در همین شماره مطالبی می خوانید باعناوین زیر:

نامه تاریخی حزب توده ایران به آیت الله خمینی، اعدام "کیوان مهشید" در قتل عام 67، نقش کلیدی و هوشیارانه روسیه در آتش بس جنگ قره باغ، به قرارداد گلستان نگاهی عمیق تر باید داشت،  بزرگترین قرار داد تجاری چین با 14 کشور جهان، سرودی که جنگ قره باغ یاد حکومت اکرائین داد، قزاقستان در انتظار توفان و بالاخره یک خاطره از فاطمه مدرسی (فردین) عضو مشاور کمیته مرکزی که در فروردین 68 در زندان اوین اعدام شد.


حسین راغفر:

بحران کنونی کشور محصول

سیاستهای 3 دهه گذشته‌است


ناتو زیر بار پیمان جهانی

منع سلاح های اتمی نمی رود

"یونگه ولت"- ترجمه بامداد شرقی


عنوان  اول پیک نت 27 آبان

گفتگوی تلفنی دو وزیرخارجه
و ارزیابی دلائل سیاسی آن


"شاید امریکا را ترک کنم!"

این جمله ترامپ بسرعت 5 میلیون بیننده پیدا کرد


کشف انسان های مومیائی شده

در تابوت ها چوبی در مصر

باستان شناسان مصر 100 تابوت چوبی به رنگ‌ها و نقش های متنوع را کشف کرده اند. داخل برخی از این  تابوت ها اجساد مومیایی وجود دارد. این فیلم مربوط به لحظه باز کردن یکی از این تابوت ها در جمع خبرنگاران و فیلمبرداران است. شماری مجسمه و پیکره انسانی نیز در یک گورستان باستانی مصر بنام "سقاره" پیدا شده است. شاید بزودی نمایشگاهی همراه با شرحی درباره انسان های مومیائی شده داخل این تابوت ها در مصر برپا شود که اگر کرونا اجازه بدهد این موزه تبدیل به یکی از پر بیننده ترین موزهای مصر برای توریست ها خواهد شد.


بیانیه روحانی علیه کرونا

حراست از جان مردم را

تبدیل به کشاکش سیاسی نکنید


پوتین:

دهها کشور برای واکسن کرونا

با روسیه تماس گرفته اند


عنوان اول پیک نت 26 آبان

رهبر، مخالف اصلی
تعطیل دو هفته ای است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گفته های حسین راغفر (اقتصاددان) درباره بحران کنونی جمهوری اسلامی که محصول سیاست های 3 دهه گذشته است، با نزدیک به 6 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) روی تلگرام پیک نت بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران