در همسایگی روسیه

سناریویاکرائین،ونزوئلا وبولیوی

در بلاروس به اجرا گذاشته شده

 

بازی زیر میزی، روی میزی شد

اسرائیل در امارات و بحرین

همسایه جنگی ایران می شود؟

(پیک هفته ۱۰۹)  27 مرداد ماه 1399  -  17 اگوست 2020

 pyknet100@gmail.com


25-26 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


25-26 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


25-26 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


25-26 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


25-26 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


25-26 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 27 مرداد

آماده باش نظامی درایران

با قبول تغییرات کامل میشود

نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری امریکا و موقعیت ضعیف شده ترامپ برای پیروزی در این انتخابات، عملا تبدیل شده به نزدیک شدن به حوادث غیر مترقبه علیه ایران. حوادثی که شاید انفجار بیروت که ما تردید نداریم امریکا و اسرائیل مشترکا در آن دست داشتند نمونه ای از آن باشد. شاید هم فراتراز آن، با استفاده مستقیم از هواپیماهای بمب افکن و موشک های هدایت شونده. رد قطعنامه امریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران که دست روسیه و چین برای فروش مدرن ترین سلاح ها و بویژه هواپیماهای جنگی به ایران را باز می کند و شاید به قراردادهای دو جانبه نظامی نیز بیانجامد نباید دست کم گرفته شود. مسئله بر سر ویرانی ایران و  حتی تکه پاره شدن آن در یک جنگ داخلی با حمایت خارجی است. عبور دادن ایران از این مرحله بسیار دشوار، هوشیاری مردم و درایت رهبری جمهوری اسلامی را می طلبد. رهبری که عملا چند پارچه است و هر گروه حرف و نظر خود را مطرح می کند و حتی مستقیم و غیر مستقیم به اجرا می گذارد. از جمله حوادث راکت اندازی و موشک پرانی روزهای اخیر در بغداد که نمی توان دخالت مستقیم و غیر مستقیم عوامل امریکا و اسرائیل را در آن نادیده گرفت. دستهای پنهان آنها در گروه های شبه نظامی اسلامی و شیعه در عراق را از روی نتیجه عمل آنها باید شناخت. درست در روزهائی که امریکا نیازمند قانع کردن کشورهای منطقه و اروپائی ها برای اقدامی نظامی علیه ایران است و رد قطعنامه اش در شورای امنیت او را زخمی کرده، این راکت پرانی ها انجام می شود.

در خود ایران، علاوه بر آمادگی نظامی، به دیپلماسی یکپارچه و منسجم به همان اندازه نیاز است که به تحولات اساسی در سمت گیری اقتصادی ایران به سود مردمی که خشم آنها از تبعیض و اختلاف طبقاتی و رانت خواری و اختلاس های حکومتی در کنار گرانی و فشار طاقت فرسای معیشتی در مدار تکراری انفجار می گردد. گفته می شود از نیمه شب (شنبه 25 مرداد) که نتیجه رای گیری در شورای امنیت اعلام شد، برخی آمادگی های نظامی در ایران آغاز شده است. حتی گفته می شود یک آماده باش صد در صد نظامی تا پایان آبان ماه در دستور قرار گرفته و ابلاغ شده است. هیچ میهن دوستی با چنین آمادگی هائی مخالف نیست، اما اگر این آمادگی ها همراه با تحولاتی در داخل کشور در جهت رضایت مردم و آگاهی مردم از عمق خطرات نباشد راه بجائی نخواهد برد. نارضائی مردم و بی اعتمادی گسترده و عمومی مردم نسبت به حکومت ظرفیت داخلی برای مداخله خارجی است.  فضای بسته سیاسی و امنیتی کردن بیشتر جامعه راه حل نیست، بلکه تغییرات اساسی در ساختار حکومت و در سمت گیری اقتصادی کشور و باز کردن فضا برای مدافعان غیر حکومتی آرمان های انقلاب 57 از جمله راه حل های کلیدی است. برای فسادی که از خودی و غیر خودی کردن جامعه آغاز شد و به فساد فاجعه بار کنونی و بی اعتمادی مردم به کل حکومت انجامید باید چاره ای بیاندیشند. آماده باش صد در صدی نظامی لازم است اما جسارت صد در صدی برای پذیرش ضرورت دگرگونی سیاست های سه دهه گذشته نیز لازم است. یعنی همان پیشنهاد آیت الله خوئینی ها که مسکوت مانده است.


روحانی به این دیدار دعوت شده

مسکو در انتظار موافقت امریکا

برای دیدار آنلاین "برجام"!


بیانیه وزارت خارجه روسیه

پس از رد قطعنامه امریکا در شورای امنیت


جدالی هم سیاسی و هم اقتصادی

قالیباف و رئیسی می خواهند

هزینه تحریم را روحانی بدهد!


نخستین سری این واکسن تولید شد

20 کشورخواهان یک میلیارد

واکسن کرونا، ساخت روسیه شده اند


بلاروس نه سوریه می شود

نه ونزوئلا، نه بولیوی و نه اوکرائین

روز گذشته در میدان استقلال مینسک، پایتخت جمهوری بلاروس یک گردهمآئی در پاسخ به جنجالی که رسانه های غربی با نمایش چند صد نفر بعنوان اپوزیسیون معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور برپا کرده اند برگزار شد. دراین گردهمآئی "لوکاشنکو" رئیس جمهور بلاروس سخنرانی کرد. به دیگر اخبار بلاروس در همین شماره پیک نت مراجعه کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=Heyqyt_OYOQ&feature=youtu.be


عنوان اول پیک نت 26 مرداد

جلیلی ترک این موتور

به ریاست جمهوری می‌رسد؟


پشت جدال در مجلس استصوابی

قالیباف محلل است

و میرسلیم ازمیدان در نمی رود!


 متحدان را نباید از دست داد

ضرورت درک پیام

رد قطعنامه‌امریکا درشورای‌امنیت


تازه ترین عکس

موسوی و رهنورد در حصر


حال شجریان وخیم شد

و به بیمارستان انتقال یافت!

محمد رضا شجریان ساعاتی گذشته از نیمروز گذشته (25 مرداد) بدلیل کاهش سطح هوشیاری و فشار خود فورا به بیمارستان جم منتقل شد و در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری شد. هنوز تیم پزشکی بیمارستان اطلاعات دقیق و رسمی درباره حال وی منتشر نکرده است!



راز قتل در بیت رهبری است

اشاره اکبر طبری به رمز

قتل قاضی منصوری در بخارست


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که در باره سعیدجلیلی ترک موتور سردار قاسمی بود روی تلگرام پیک نت با بیش از 7 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. این مطلب و عکس آن روی 18 فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد، اما پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته در فیسبوک پیک نت عکس و شرح عکس مربوط به میرحسین موسوی بود که روی 25 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران