سرمقاله  راه توده 745

آتشی که نامه خوئینی ها

به خرمن خشک قدرت زد!

 

نخست وزیر جدید عراق آمده که بماند

با ترور سردار سلیمانی، شیرازه

حزب الهیهای عراق پاره شد

(پیک هفته ۱۰۹)  19 تیر ماه 1399 - 9 ژوییه 2020

 pyknet100@gmail.com


18-17 تیر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


18-17 تیر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


18-17 تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


18-17 تیر

منتخب اخبار
شهرستان ها


18-17 تیر

منتخب اخبار ورزشی


18-17 تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 تیر

"کرونا" هیزم حریق

شورش در ایران خواهد شد؟

"کرونا" همانگونه که از فروردین ماه پیش بینی می شد، هنوز از دروازه ایران بیرون نرفته، به شهرهای ایران بازگشت. ابتدا در جنوب کشور، سپس مشهد و مازندران و بالاخره رسید به تهران. هر چه روحانی، تیم ستاد مقاومتی و کادر پزشکی و درمانی رشته بودند، بر اثر بی اعتمادی مردم به هشدار های مقامات، ناچاری کار روزانه برای در آوردن لقمه ای نان، فشار روحانیونی که بالاخره دولت را به عقب راندند و نماز جمعه ها را برپا و حرم ها را باز کردند تا خطبه های ضد دولتی بخوانند و بالاخره خستگی مردم از محدودیت ها در کشوری که همه درهای تفریحی را به روی خود بسته می بینند جز سفر به شمال و دیدن دریا، خلاصه بر اثر همه این عوامل رشته ها پنبه شد. حالا تخت خالی در بیمارستانها نیست، اما بهشت زهرا خود را آماده تحویل گرفتن قربانیان کرونا کرده است. در این میان نقش مخرب سیمای جمهوری اسلامی که با گزارش ها آبکی از کرونا مردم را در خواب خرگوشی برد کم نیست. حالا تازه مردم خطر را حس کرده اند، توصیه ها را قبول کرده و ماسک می زنند و فاصله ها را تا حدودی رعایت می کنند. تا حدودی، زیرا در خیابان های شلوغ مرکزی شهرها و در اتوبوس و مترو این فاصله گیری ممکن نیست. تا کسب و کارها دایر است شلوغی خیابانها و مترو و اتوبوس هم برقرار است و دولت زیر فشار تحریم ها و ترس از فروپاشی کامل اقتصادی و شورش گرسنگان نمی تواند تن به قرنطینه عمومی بدهد. وزیر بهداشت تلویحا همین را در این جمله گفت:

«تحریم های ظالمانه اقتصاد ایران را ضعیف کرد و دولت را مجبور به بازگشایی ها». هنوز هم آمار قربانیان کرونا به تفکیک استانها اعلام نمی شود و گزارش مستقیم واقعی و نه فرمایشی و حکومتی از داخل بیمارستانها پخش نمی شود تا مردم به چشم خویش ببینند در شهرهای دیگر چه خبر است. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد: "باید ادارات با 50 درصد ظرفیت کار کنند زیرا بیشترین رفت و آمدها بین خانه و محل کار است. وزیر بهداشت برگزاری آزمون ها را موقتا لغو کرد.

زیر بهمن کرونا، نمایندگان استصوابی مجلس همچنان در پی کشیدن آجر از زیر پای دولت اند و عملا خشت بر خشت نفرت مردم از مجلس می افزایند. شاید اگر شورشی دوباره آغاز شود، در تهران مجلس مرکز قرار بگیرد که در آن صورت نمایندگان باید "جا" را داده و "منزل" عوض کنند. البته اگر به چنگ مردم در تهران و یا در شهرهائی که بنام آنها نماینده شده اند نیفتند و تکه بزرگشان، گوششان بشود! بگذریم که اینبار مردم با "لواسان" ها نیزآشنا شده اند.


سندی که راستگرایان داخلی آن را بازی در زمین امریکا میدانند!

نسخه ای از سند همکاری 25 ساله

چین و ایران که به راه توده رسید


راه توده 745 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 745 (پنجشنبه 19 تیرماه 1399)- منتشر شد و مطالب آن روی سایت، فیسبوک و کانال تلگرام این نشریه قرارگرفت. سرمقاله این شماره به بررسی ابعاد دیگری از نامه آیت الله خوئینی ها به رهبر جمهوری اسلامی اختصاص دارد. جنبش های انقلابی برای نجات و تکامل انقلاب مشروطه از اواخر سلطنت قاجارها تا استقرار کامل رضاشاه، مطلبی است که دراین شماره می خوانید. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین: نسخه ای از سند همکاری 25 ساله چین و ایران که به راه توده رسیده، گزارش خبری از نخستین جرقه های انقلاب 57، وحدت ملی در برابر وحدت اسلامی، دو راهی جان مردم و یا نجات اقتصادی؟، شهریاری و سایه درکتاب "راهیان شعر امروز"، لیبی یک کشور با دو دولت و دولت های حامی، دولت فرانسه زیر فشار اتحاد سبزها و چپ ها، نگاهی به همه پرسی اصلاح قانوناساسی در روسیه، امریکا دادگاه کیفری بین المللی را زیر فشار گذاشت، گرسنگان جهان علیه فقر متحد خواهند شد؟ و بالاخره گزارش به قلم سردبیر راه توده در باره ظهور گرایش های اسلامی کنار گوش شاه با عنوان "ایران را شاه برای حکومت اسلای آب و جارو کرد"


بودجه 188 میلیارد تومانی شورای نگهبان

پول هائی که از گلوی مردم

زده میشود به چه کسانی می‌رسد؟


گزارشی از زندان فشافویه

زندان در همه کشورهای جهان

آینه کامل و عریان جامعه است


عنوان اول پیک نت 18 تیر

انفجار در کهریزک
و سرعت موج‌ شایعه در ایران!


درجستجوی کار و نان

سالی 760 هزار نفر

به حاشیه نشینان شهرها اضافه میشود


اعتراضات کارگران وارد 22 مین روز شد

نیشکر هفت تپه را

یا تعاونی کنید و یا بدهید به دولت


اسرائیل وامریکا به هدفشان میرسند

تحریک ایران برای واکنش

به انفجار در تاسیسات نطنز


رهبر را هم سر انگشت خواهند چرخاند

هنوز جوجه های مجلس کنونی

کاملا سر از تخم در نیآورده اند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش خبری "پولهائی که از گلوی مردم زده می شود به چه کسانی می رسد؟" روی تلگرام پیک نت با نزدیک به 6 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب در میان مطالب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز نزدیک به 3 هزار خواننده داشت و روی 17 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران