نتایج بدست آمده از یک نظرسنجی غیر حکومتی

آمار قربانیان "کرونا" چند برابر

آماری است که اعلام می شود؟

 

رهبران اروپا وامریکا فکرنمی‌کردند غافلگیرشوند

درس بزرگی که چین

به سازندگان "کرونا" داد!

(پیک هفته ۱۰۹)  16 فروردین ماه 1399 - 4 آوریل 2020

 pyknet100@gmail.com


15 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


15 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


15 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


15 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


15 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


15 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 16 فروردین

کرونا بیشتر خواهد کشت

یا شورش گرسنگان درایران؟

ایران توان اعلام قرنطینه عمومی برای مقابله با کرونا را ندارد. حتی برای دو هفته. نه دولت پول و بودجه ای دارد که به کارمندان و کارکنان خود بدهد و نه کنترل و تسلطی بر کارفرمایان و تجار و شرکت های تجاری شان دارد که بتواند آنها را مجبور کند سر کیسه را کمی "شُل" کرده و دو هفته حقوق ومزد کارکنان و کارگرانشان را بدهند. طبیعی  است که توان قبول یک سوم این هزینه را هم ندارد تا دو سوم بقیه را بخش خصوصی از جیب بدهد. وقتی چنین امکانی نیست، اعلام قرنطینه و آوردن نیروی نظامی و انتظامی به خیابان برای جلوگیری از بیرون آمدن مردم از خانه هایشان درهمان یکی دو روز اول به تقابل مردم با این نیرو کشیده می شود و سپس شورش گرسنگان آغاز می شود. مردمی که محتاج نان شب اند و ماندن در خانه یعنی مرگ، طبیعی است که بی اعتنا به خطر کرونا، با شعار "یا مرگ یا نان" به خیابان می آیند. یک شهر، یعنی شهر قم را به همین دلیل و دلائل مذهبی دیگر نتوانستند قرنطینه کنند، حالا چگونه میتوانند ایران را قرنطینه کنند؟

دولت و شخص روحانی تاکنون نگفته و در آینده هم نخواهند گفت که دلیل واقعی قرنطینه اعلام نکردن ایران همین است که نوشتیم. به همین دلیل صغرا، کبراهائی چیده و اعلام  می شود که جز با پنهان کردن آمار واقعی شمار قربانیان کرونا در ایران ادامه آن ناممکن است. حکومت بر این اندیشه است که اگر شورش شود چند برابر بیش از مرگ بر اثر کرونا قربانی خواهند شد، بنابراین بهتر است تن به کشتار کمتر بدهیم و آمارش را پنهان کنیم. اما این پنهان کاری می تواند تا کجا ادامه یابد؟ سئوال اصلی همین است!

به این تابلوی هولناک اضافه باید کرد انبوه معتادان، کارتن خواب ها، تن فروشان، زندانیانی که مرخص شده اند، زورگیرها، جیب برها، ماشین دزدها و .... را.

فیلم بالا فقط یک نمونه است. انبوه معتادان و فروشندگان مواد مخدر در میدان شوش تهران. این فیلم روز گذشته (15 فروردین) و همزمان با ادعای متوقف شدن شیوع کرونا در تهران از سوی ستاد مبارزه با کرونا روی شبکه های اجتماعی منتشر شد. محل این فیلم که 3 بامداد گرفته شده، میدان شوش تهران است و کسانی که در فیلم دیده می شوند یا خریدار مواد مخدرند و یا فروشنده آن. تهران را می توان به قرنطینه برد؟ هرکس پاسخ مثبت بدهد یا بی خبر است و یا فریبکار! و آنکس که ادعای کنترل کرونا را می کند، واقعیت را پنهان می کند. حتی اگر تمام تحریم ها نیز لغو شوند، جامعه از هم گسیخته ایران را از فاجعه نمیتوان نجات داد، مگر با تن دادن به یک تغییر اساسی در ساختار حکومتی و تشکیل دولتی فراجناحی و ملی و مورد تائید و اعتماد مردم. کار از اینجا آغاز می شود زیرا از همینجا هم خراب است.


مسلمان های منطقه برای مُدل

ج. اسلامی لحظه شماری می کنند؟

نادر فتورچی


روسها درباره کمک به ایتالیا و امریکا چه می گویند

روسیه تا 11 اردیبهشت

در قرنطینه کرونا باقی می ماند!


مرور عناوین اول پیک نت در سال 98

از ابتدای بحث "کرونا" در ایران

خبرها چه بود و جمعبندی ما چه؟

پیک نت با آغاز سال 99، تصمیم دارد عناوین اول شماره های سال 98 که جمعبندی اخبار روز ایران است را همراه با لینک آنها بصورت هفتگی منتشر کند. یعنی اول هر هفته لینک های یک ماه پیک نت با عنوانی که برای انتخاب خواهد شد منتشر خواهیم کرد. این اقدام را از اسفند 98 آغاز کرده و به ماه های گذشته خواهیم رفت. در مرور جمعبندی اخبار اسفند ماه خواهید خواند که از ابتدای بحث کرونا در ایران پیک نت اخبار آن را با چه رویکردی منتشر و آن را جمع بندی کرد. .. ادامه


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

آخرین عنوان اول پیک نت در سال 98 "با این امید که در سال نو از کویر وحشت به سلامت بگذریم" روی کانال تلگرام پیک نت 18 هزار و 700 خواننده داشت. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز 5300 خواننده داشت. این مطلب را 7 خواننده آن نیز آن را روی فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند. همینجا باطلاع خوانندگان پیک نت روی فیسبوک این روزنت میرسانیم که در حال بررسی و قبول دوستی صدها متقاضی هستیم . کمی به آدمین فیسبوک جدید پیک نت مهلت بدهید.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران