گزارش دریافتی از "اربیل" اقلیم کردستان عراق

دولت و مردم به کمک یکدیگر

توانستند "کرونا" را کنترل کنند!

 

گزارش دریافتی از ایران

جنجال بیهوده روز گذشته

درباره کشفداروی ضد"کرونا"

(پیک هفته ۱۰۹)  18 فروردین ماه 1399 - 6 آوریل 2020

 pyknet100@gmail.com


17-16 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


17-16 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


17-16 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


17-16 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


17-16 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


17-16 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 18 فروردین

مسئولیت فاجعه مرگ

میلیونی ایرانی‌ها با کیست؟

پیش بینی ها درباره فاجعه کرونا درایران دم افزون است. حتی برخی مقامات حکومتی نظیر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز با این هشدار همراه شده اند. شماری از نمایندگان مجلس نیز یک طرح سه فوریتی تهیه کرده اند که بموجب آن باید رفت به سمت قرنطینه کامل و تقبل هزینه آن از سوی دولت و البته این بار جسارت به خرج داده و نامی از نهادهای مالی غیر دولتی (زیر مجموعه بیت رهبری) نیز برده اند. بموجب تمام شواهد، یا باید نهادهای مالی پرقدرت زیر مجموعه بیت رهبری سرکیسه را شُل کرده و پول در اختیار دولت و یا هر ستاد و نهادی که برای مبارزه با کرونا تشکیل می شود بگذارند تا قرنطینه کامل کشور اجرا شود و یا دولت به همینگونه که تاکنون عمل کرده عمل کند و نتایج فاجعه بار کشتار کرونا را بپذیرد. قرنطینه بدون داشتن پول و تامین زندگی مردمی که باید خانه نشین شوند نتیجه ای جز شورش گرسنگانی که به خیابان می آیند ندارد و فاجعه مرگ صدها هزار نفره و حتی میلیونی ناشی از کرونا مطابق طرحی که دولت از بیم فلج اقتصادی پیش می برد نیز به شورش دیگری ختم خواهد شد. بنابراین هیچ راه حل دیگری جز این وجود ندارد که دولت از بودجه موسسات مذهبی و کمک به بانک ها بزند و بنیادهائی نظیر بنیاد مستضعفان، آستانقدس، ستاد امام و غیره هزینه زندگی مردم را تقبل کنند و دولت با این دو بال و دو امکان، سیستم دقیق و استوار تامین مایحتاج عمومی را سازمان بدهد و کرونا روبی در سراسر ایران را به اجرا بگذارد. برای این سازماندهی باید از کاربدستانی که تجربه دوران جنگ با عراق را دارند و دستشان (بقول معروف) "کج" نبوده و نیست استفاده کند و این یعنی رفتن به سوی دولتی فراگیر، صادق با مردم، پاسخگو و کارآمد. دوره نمایش های مضحک آفتابه بدست های حشد الشعبی در کوچه های قم برای سمپاشی، مانور موتور سوارهای سپاه در خیابانهای تهران برای شکار کرونا، ماسک درست کردن بسیج از "کرباس" کفن مرده ها در فلان مسجد و سم پاشیدن در منطقه هرندی نیست. حتی اگر "دیروز زود بود" قطعا "فردا دیر است"!

این جمله معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز را همانقدر باید جدی گرفت که هشدار محقق و تحلیلگری مانند عبدالله شهبازی که هر دو یک حرف را می زنند:

«اگر بخواهیم فعالیت‌های اقتصادی را کامل آزاد کنیم ممکن است در مدیریت کرونا با یک سناریوی فاجعه‌بار مواجه شویم. اگر کشور را مثل بهمن ماه کاملا آزاد  گذاشته و مردم زندگی عادی خود را دنبال کنند  در این صورت بیماری شعله‌ور و بیمارستان‌ها پر از بیمار و کنترل آن از دست ما خارج می‌شود.

در ابتلای دو سوم از جمیعت فرض بر این است که ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان بستری می‌شوند و از بین بستری شدگان ۱۰ درصد فوت می‌کنند. با این فرض حدود ۶۰ میلیون نفر در کشور به کرونا مبتلا و از این ۶۰ میلیون نفر ۱۰ میلیون نفر بستری خواهند شد و از بین این ۱۰ میلیون نفر یک میلیون نفر فوت می‌کنند که این یک فاجعه بزرگ برای کشور خواهد بود. طبق الگوی چین باید تا پایان بهار قرنطینه را با شدت و حدت بیشتر ادامه دهیم تا به نتیجه برسیم.»

دولت هنوز مصمم است که همه فعالیت‌های اقتصادی از ۲۰ فروردین آغاز شود. روحانی باید صاف و ساده با مردم صحبت کند و بگوید که چرا نمی تواند کشور را قرنطینه اعلام کند، زیرا درغیر اینصورت مسئولیت کشتار بزرگ ملی را به گردن او خواهند انداخت.

عکس ها: افراد حشدالشعبی در کوچه های قم و بسیج در مساجد درحال ماسک سازی!


عبدالله شهبازی:

در شورش کرونائی ایران

نه تاک می ماند و نه تاک نشان!


گزارش دریافتی از تهران

تلاش های مثبت دولت

 علیه کرونا را هم بنویسید!


شمار رو به افزایش

 پلیس خانه نشین در امریکا و کانادا

هم در امریکا و هم در کانادا شمار افراد نیروی پلیس که یا کرونا گرفته اند و یا به بهانه کرونا خود را قرنطینه خانگی کرده اند رو به فزونی است. به همان نسبت به خرید سلاح در این دو کشور در حال افزایش است. نشریات امریکا نوشته اند که بیش از ۱۴۰۰ نیروی پلیس نیویورک به کرونا مبتلا شده‌اند.

اکنون ۶ هزار و ۱۷۲ افسر اداره پلیس نیویورک که معادل ۱۷ درصد از نیروهای این اداره می‌شود، به دلیل بیماری در مرخصی هستند. شتاب مردم برای تهیه سلاح ناشی از همین وضع است. یعنی ترس از شورش و غارت و قتل از یکسو و شانه خالی کردن پلیس از انجام مسئولیت.


گزارش دریافتی

کشاکش ادامه دارد

بر سر تشکیل دولت درعراق


نتایج بدست آمده از یک نظرسنجی غیر حکومتی

آمار قربانیان "کرونا" چند برابر

آماری است که اعلام می شود؟


عنوان اول پیک نت 17 فروردین

ایران و امریکا

سرلیست فاجعه کرونا خواهندشد؟


وحشت از شورش مردم

همزمان با ترس از کرونا

نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان بیم از ادامه کرونا و شورش و غارت و کشتار روز به روز بیشتر می شود. در امریکا و کانادا فروش سلاح به امید دفاع از جان ومال خود در دو هفته اخیر رکورد شکسته است. این معروف ترین خیابان ونکوور کانادا بنام "وست جورجیا" در مرکز ونکوور است. خیابانی که آن را نوعی شانزه لیزه میدانند و گران ترین مغازه های فروش اجناسی با مارک های معروف جهان در آن قرار دارد. صاحبان این مغازه ها بسرعت و همزمان با گسترش شیوع کرونا، خالی شدن مغازه ها و قرنطینه های اجباری ویترین ها و درهای ورودی خود را تخته کوب کرده و خود را آماده شورش کرده اند. این عکس را روز گذشته یکی از همکاران ما از ونکوور برای ما ارسال کرده است.


کرونا اقتصاد جهانی را به کجا می برد؟

آمریکا یک بسته محرک ۲ تریلیون دلاری برای مبارزه یا به بهانه مبارزه با کرونا تصویب کرده است! بر سر اقتصاد دنیا چه می خواهد بیاید؟ سه سناریوی مختلف برای شرایط اقتصادی متصور است که آن را پویا ناظران توضیح میدهد.... گوش دهید!


رهبران اروپا وامریکا فکرنمی‌کردند غافلگیرشوند

درس بزرگی که چین

به سازندگان "کرونا" داد!


عنوان اول پیک نت 16 فروردین

کرونا بیشتر خواهد کشت

یا شورش گرسنگان درایران؟

 


مسلمان های منطقه برای مُدل

ج. اسلامی لحظه شماری می کنند؟

نادر فتورچی


روسها درباره کمک به ایتالیا و امریکا چه می گویند

روسیه تا 11 اردیبهشت

در قرنطینه کرونا باقی می ماند!


مرور عناوین اول پیک نت در سال 98

از ابتدای بحث "کرونا" در ایران

خبرها چه بود و جمعبندی ما چه؟

پیک نت با آغاز سال 99، تصمیم دارد عناوین اول شماره های سال 98 که جمعبندی اخبار روز ایران است را همراه با لینک آنها بصورت هفتگی منتشر کند. یعنی اول هر هفته لینک های یک ماه پیک نت با عنوانی که برای انتخاب خواهد شد منتشر خواهیم کرد. این اقدام را از اسفند 98 آغاز کرده و به ماه های گذشته خواهیم رفت. در مرور جمعبندی اخبار اسفند ماه خواهید خواند که از ابتدای بحث کرونا در ایران پیک نت اخبار آن را با چه رویکردی منتشر و آن را جمع بندی کرد. .. ادامه


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) با نزدیک به 9 هزار خواننده و خبر و عکس "وحشت از شورش در امریکا و کانادا" با نزدیک به 8 هزار خواننده، پر مخاطب ترین مطالب این شماره روی تلگرام بودند. همین دو مطلب تقریبا با همین فاصله، روی فیسبوک پیک نت نیز پر مخاطب ترین مطالب شماره روز یکشنبه بودند و به ترتیب روی 4 و 7 فیسبوک به اشتراک گذاشته شدند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران