"الزرفی" نخست وزیر احتمالی عراق

سیاست من مخالفت با هر گونه

دخالت‌خارجی در امورعراق است!

 

انتخابات انتصابات شده مجلس فراموش نشده

مجلس آینده علیل و ناتوان

در طشت بحران افتاد!

(پیک هفته ۱۰۹)  19 فروردین ماه 1399 - 7 آوریل 2020

 pyknet100@gmail.com


17-18 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


17-18 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


17-18 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


17-18 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


17-18 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


17-18 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 فروردین

سیاست "کمربند سفت"

برای مقابله با گسترش کرونا

هرکشوری کمربندها را سفت تر ببندد از تلفات بیشتر در یورش کرونا در امان خواهد بود. این سیاستی است که چین با اندکی تاخیر با اعلام قرنطینه کامل در شهر ووهان اتخاذ کرد و اجازه نداد کرونا در چین سراسری شده و اقتصاد این کشور را فلج کند. در واقع چین ویروس کرونا را در ووهان محاصره کرد. کشورهای دیگر جهان و از جمله ایران با تاخیر به فکر محاصره کرونا در یک شهر یا یک استان و یا یک منطقه افتادند. این تاخیر دلائل گوناگون داشت، از جمله در ایران خرافات مذهبی و مقاومت روحانیون مانع قرنطینه قم شد و سپس وحشت از فلج اقتصادی و ناتوانی در تامین معاش مردم و آغاز شورش عمومی. به همین دلیل حالا بحث در این گروه از کشورها، بیشتر بر محور سفت تر کردن کمر بندها می چرخد که در ارتباط با ایران این کمربند هم چند سوراخ شُل تر از دیگران بسته شده است. چنان که رئیس شورای بانک‎ها روز گذشته از مبتلا شدن بیش از 3 هزار کارمند بانک به کرونا و جان باختن 42 تن از آنها خبر داد.
در ترکیه خروج زیر 20 ساله ها از خانه ممنوع شده مگر آنها که در یک شرکت و یا اداره دولتی استخدام باشند و برگ بیمه آن اداره و یا شرکت را در جیب داشته باشند و برای رفتن به سر کار از خانه خارج شده باشند. تعداد تاکسی ها در شهر استانبول که جمعیت آن نزدیک به 16 میلیون است و مرکز بزرگ توریستی ترکیه نیز به حساب می آید به یک سوم تقلیل داده شده است. استفاده از ماسک در خیابانها و اماکن عمومی اجباری است و تخلف از آن جریمه دارد. ساعات کار ادارات تا 2 بعد از ظهر تعیین شده و ساکنین هیچ شهری اجازه سفر به شهر دیگر را ندارند مگر پس از مراجعه به استانداری ها و فرمانداری ها و ارائه مدارک و اسنادی که این سفر اجباری باشد. دو فروگاه بزرگ و بین المللی استانبول عملا خوابیده است. بازارهای روز (میوه و تره بار) قدغن شده و تمام پروازهای ترکیه نیز لغو شده است. بخشی از این تدابیر را دولت روحانی نیز ابلاغ کرده که باید دید تا چه حد قابل اجراست. در روسیه نیز تقریبا همینگونه کمربندها را سفت کرده اند. هم در ترکیه و هم در روسیه تخلف از مقررات اعلام شده جریمه سنگین دارد. در روسیه سیاست "کمربند سفت" برای دو هفته اعلام شده است. تاکنون بیش از 758 هزار تست کرونا دراین کشور انجام شد که 6343 نفر مبتلا به بیماری «کووید-19» به ثبت رسیده است. در مسکو نیز حضور بدون مجوز در خیابانها مساوی است با جریمه سنگین.


گروه های شیعه عراق از او حرف شنوئی خواهند داشت؟

سفر نیمه محرمانه

فرمانده جدید سپاه قدس به بغداد



گزارش دریافتی از "اربیل" اقلیم کردستان عراق

دولت و مردم به کمک یکدیگر

توانستند "کرونا" را کنترل کنند!


گزارش دریافتی از ایران

جنجال بیهوده روز گذشته

درباره کشفداروی ضد"کرونا"


عنوان اول پیک نت 18 فروردین

مسئولیت فاجعه مرگ
میلیونی ایرانی‌ها با کیست؟


عبدالله شهبازی:

در شورش کرونائی ایران

نه تاک می ماند و نه تاک نشان!


گزارش دریافتی از تهران

تلاش های مثبت دولت

 علیه کرونا را هم بنویسید!


عنوان اول پیک نت 17 فروردین

ایران و امریکا
سرلیست فاجعه کرونا خواهندشد؟


وحشت از شورش مردم

همزمان با ترس از کرونا

نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان بیم از ادامه کرونا و شورش و غارت و کشتار روز به روز بیشتر می شود. در امریکا و کانادا فروش سلاح به امید دفاع از جان ومال خود در دو هفته اخیر رکورد شکسته است. این معروف ترین خیابان ونکوور کانادا بنام "وست جورجیا" در مرکز ونکوور است. خیابانی که آن را نوعی شانزه لیزه میدانند و گران ترین مغازه های فروش اجناسی با مارک های معروف جهان در آن قرار دارد. صاحبان این مغازه ها بسرعت و همزمان با گسترش شیوع کرونا، خالی شدن مغازه ها و قرنطینه های اجباری ویترین ها و درهای ورودی خود را تخته کوب کرده و خود را آماده شورش کرده اند. این عکس را روز گذشته یکی از همکاران ما از ونکوور برای ما ارسال کرده است.


کرونا اقتصاد جهانی را به کجا می برد؟

آمریکا یک بسته محرک ۲ تریلیون دلاری برای مبارزه یا به بهانه مبارزه با کرونا تصویب کرده است! بر سر اقتصاد دنیا چه می خواهد بیاید؟ سه سناریوی مختلف برای شرایط اقتصادی متصور است که آن را پویا ناظران توضیح میدهد.... گوش دهید!


مرور عناوین اول پیک نت در سال 98

از ابتدای بحث "کرونا" در ایران

خبرها چه بود و جمعبندی ما چه؟

پیک نت با آغاز سال 99، تصمیم دارد عناوین اول شماره های سال 98 که جمعبندی اخبار روز ایران است را همراه با لینک آنها بصورت هفتگی منتشر کند. یعنی اول هر هفته لینک های یک ماه پیک نت با عنوانی که برای انتخاب خواهد شد منتشر خواهیم کرد. این اقدام را از اسفند 98 آغاز کرده و به ماه های گذشته خواهیم رفت. در مرور جمعبندی اخبار اسفند ماه خواهید خواند که از ابتدای بحث کرونا در ایران پیک نت اخبار آن را با چه رویکردی منتشر و آن را جمع بندی کرد. .. ادامه


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته "مسئولیت فاجعه مرگ میلیونی ایرانی با کیست؟" و همچنین یادداشت کوتاه عبدالله شهبازی درباره تبدیل کرونا به یک فاجعه در ایران هر کدام نزدیک به 11 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت داشتند. عنوان اول 9 بار و یادداشت شهبازی 7 بار روی فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران