مدیرمسئول روزنامه ج. اسلامی

"کرونا" در جمهوری اسلامی

همان "فیل" مولوی درتاریکی است

 

نظامی و غیر نظامی لکنت زبان گرفته اند

سهم رهبر ج. اسلامی در تاخیر

اعلام خبر شیوع کرونا در ایران

(پیک هفته ۱۰۹)  31 فروردین ماه 1399 - 19 آوریل 2020

 pyknet100@gmail.com


29-28 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-28 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29-28 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-28 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-28 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


29-28 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 31 فروردین

سپردن مردم به کرونا

در امریکا، ایران و آلمان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز گذشته مدل‌های آلمان برای خروج از قرنطینه را اعلام کرد. اغلب رسانه ها و کاربران فضای مجازی فورا این گزارش را تابلوی بی نظیر مقابله با کرونا کردند تا کار عظیم چین و کره جنوبی در جریان مقابله با کرونا را در سایه قرار بدهند. از بغض مخالفت با جمهوری اسلامی افتاده اند به دام "حب علی" که دستآوردهای چین و روسیه باشد!  

به گفته مرکل بهترین حالت آن است که هر نفر یک نفر دیگر را مبتلا کند و در اینصورت ظرفیت تخت‌های آلمان تا آبانماه پر خواهد شد ولی اگر شمار انتقال ویروس افزایش پیدا کند تخت‌ها می تواند تا تیرماه پر شود. مرکل همه مدل‌ها را گفت جز یک مدل، یعنی قرنطینه کامل. همان کاری که چین کرد.

کسی در فضای مجازی سئوال نکرد که چرا اصلا باید اجازه داد که هر نفر یک نفر دیگر را مبتلا کند که تا آبان مرگ تدریجی و پس از آن مرگ گله‌‌ای فرا برسد؟

در آمریکا نیز که آمار قربانیان کرونا از ایتالیا و چین بیشتر شده و سیستم بهداشت و درمان پولی و نبود بیمه ها از یکسو و موج بیکاری 22 میلیونی از سوی دیگر کاخ سفید را به لرزه در آورده ترامپ دنبال راه حلی مشابه است. ترامپ که ویروس را ابتدا چینی، سپس اروپایی خوانده بود و روز پنجشنبه گفته بود که ایالات‌ها اجازه خواهند داشت درباره برداشتن قرنطینه تصمیم بگیرند، امروز وحشت زده از بلند شدن موج افکار عمومی علیه او، سخن خود را تغییر داد و با اشاره به تظاهرات شماری از هوادارانش در مقابل شهرداری شهرهای مرکزی امریکا، با شعار پایان قرنطینه، روغن ریخته را نذر امام زاده کرد و  از آنها خواست خود را از دست فرمانداران دموکرات خلاص کنند.

هم ترامپ و هم مرکل می خواهند مردم را برسر دوراهی معیشت و کرونا قرار دهند. آنها طوری از اقتصاد سخن می گویند گویا مردم برای اقتصاد و کمپانی‌ها زندگی می کنند و نه اقتصاد برای مردم.

سیاست حکومت ایران نیز قرار دادن مردم بر سر دوراهی اقتصاد و کروناست، با این تفاوت که ایران برخلاف آمریکا و آلمان اصولا به لحاظ اقتصادی توان قرنطینه کردن مردم را ندارد. مشکل بزرگتر ایران آن است که اقتصادی هم ندارد که بخواهد آن را نجات دهد. خزانه دولت که خالیست، نهادهای زیر نظر رهبر مالیات نمی دهند چه رسد به اینکه بخواهند به دولت برای مقابله با کرونا کمک کنند. هر تدبیری در سیستم فاسد تجاری به محل ثروت‌اندوزی عده‌‌ای قاچاقچی و گرداننده بازار سیاه تبدیل می شود. از قرص‌های به اصطلاح درمان کرونا گرفته تا بن‌ها و سبدهای کالا که در بازار سیاه خرید و فروش می شوند. نهادهای وابسته به بیت رهبر و اقتصاد غیرمولد و تجاری که گلوی کشور را گرفته‌اند ایران را به سمت برخوردها و درگیری‌های بزرگ می برند، برخوردهایی که نشانه‌های آن از هم اکنون در اشارات درون حکومتی قابل مشاهده است.

گزارش صدراعظم آلمان که دراین مطلب به آن اشاره شده، در پیک نت دیروز منتشر شد و در شماره امروز نیز همچنان قابل دسترسی جهت مطالعه است.


آن مرغی که انجیر می خورد

چین و کره جنوبی است

تلاش های وزیر ارتباطات برای به روز کردن و اینترنتی کردن امور نیز با سدها و موانعی روبروست که فعلا خلاصه شده در توئیت های هشدار و راهنمائی و توصیه. ازجمله درباره دریافت سیم کارت های مجانی. نهادهای قدرت و ثروت فقط با الکترونیکی شدن انتخابات و رای گیری مخالف نیستند، بلکه با هر مسئله ای که منجر به روشن شدن نورافکن روی قاچاق، بازار سیاه، ثروت، پولشوئی و... مخالفند. آن مرغی که انجیر می خورد چین و کره جنوبی اند که برای مقابله با کرونا نیز به اینترنت و شبکه مجازی و هوش مصنوعی و ... متوسل شدند. در جمهوری اسلامی هنوز یا خرافات دینی می خواهد با کرونا مقابله کند و یا معرکه گیری هائی نظیر رونمائی از تله "ویروس گیر" با حضور فرمانده کل سپاه.


"کرونا" نئولیبرالیسم را گاز گرفته

و غارتگران نئولیبرال چین را!

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


گزارش تصویری تهران

در آغاز سیاست فاصله گذاری!

این یک گزارش تصویری گویا تر از هر گزارش نوشتاری درباره نتیجه اعلام سیاست "فاصله گذاری" برای جلوگیری از شیوع کرونا در تهران است. نه مردم و بویژه آنها که اگر در خانه بمانند باید گرسنگی را قبول کنند فاجعه را جدی گرفته اند و نه حکومت که توان تامین مایحتاج مردم و آخرین شلیک ها به اقتصاد کشور را ندارد نتیجه فاصله گذاری را جدی گرفته است. شاید بهشت زهرا جلوتر از مردم و حکومت نتیجه را حدس زده باشد که فعلا 10 هزار قبر برای قربانیان کرونا در تهران آماده کرده است


نامه جمعی از پزشکان خطاب به وزیر بهداشت

اگر طالب اعتماد مردم هستید

حقایق را بی پرده به آنها بگوئید


هشدار صدراعظم آلمان

موقعیت بسیار شکننده آلمان

برایکنترل"کرونا"در این کشور


عنوان اول پیک نت 30 فروردین

اختراع کرونائی سپاه

زمینه‌ساز اتهام تولیدسلاح بیولوژیک شد


نامه سرگشاده سفارت چین در آلمان

به روزنامه جنجالی "بیلد"

آنها که فرصت مقابله با کرونا را

از دست دادند حالا فرافکنی می کنند

یونگه ولت – ترجمه رضا نافعی


سرمقاله راه توده 734

سپاه پاسداران در دوران

برزخ‌ایفای‌نقش‌سیاسی‌درایران


وزیر خارجه چین:

کرونا مردم چین را متحد

و معتقدتر به سوسیالیسم چینی کرد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته «اختراع کرونائی سپاه زمینه ساز اتهام تولید سلاح بیولوژیک می شود» با نزدیک به 7 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت پر مخاطب ترین مطلب بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز 1100 خواننده داشت و روی 12 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران