با فلج شدن جایگاه های بنزین

ظرفیت تکرار آبان 98

باردیگر درایران به‌نمایش درآمد

 

سرلشکر صفوی:

ایران بزرگترین قدرت

موشکی‌هوافضای منطقه‌شده!

(پیک هفته ۱۰۹) 8 آبان  ماه 1400 - 30 اکتبر 2021

 pyknet100@gmail.com


 8 - 5 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 8 - 5 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 8 - 5 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 8 - 5 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 8 - 5 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 8 - 5 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 8 آبان

نه شغلی ایجاد خواهد شد

و نه تولیدی راه اندازی!

دولت ها، در جمهوری اسلامی صفر کیلومتر می آیند و با افزوده شدن چند صفر به پول ملی میروند و جا را برای دولت بعدی خالی می کنند. تاکنون هیچ دولتی در جمهوری اسلامی بر سر کار نیآمده که حداقل چند هفته قبل از انتخابات یک برنامه مسنجم اقتصادی- سیاسی و اجتماعی به مردم ارائه بدهد و از آنها بخواهد برای اجرای این برنامه به فلان نامزد انتخاباتی رای بدهند. از دولت میرحسین موسوی که گرفتار جنگ ایران و عراق شد، تا دولت رئیسی که با منجنیق سه ضلعی شورای نگهبان، بیت رهبری و سپاه از صندوق های رای بیرون کشیده شد و مقیم کاخ ریاست جمهوری شد. معمولا هر رئیس جمهوری در چهار سال اول مشغول مانور بین مراکز قدرت و جاسازی یاران خود در ارگان های دولتی می شود و در چهار سال دوم درگیر اختلاف نظرها و رقابت ها و سرانجام نیز میدان را برای نفر بعدی خالی می کند. این سرنوشت، شامل حال ابراهیم رئیسی نیز خواهد شد، البته اگر کارش به دور دوم بکشد. بسیار پرت از اوضاع ایران و دولتمداری است و اصلا اینکاره نیست. فعلا، هرجا گیر می کند که زیاد هم پیش می آید، امور را پاس می دهد به "مخبر" معاون اولش و خودش همچنان در دایره حرف های پوچ و بی سر و ته همراه با تپق های پیاپی در سخنرانی ها، ادامه راه میدهد. همین هفته در جلسه شورای عالی اشتغال شرکت و سخنرانی کرد. گفت "باید یک جنبش ایجاد شغل راه انداخت!" او به سبک احمدی نژاد که درباره سفرهای استانی و دریافت نامه های مردم سخن میگفت، در همین جلسه گفت: "بیشترین مراجعات مردمی به من، بویژه در سفرهای استانی درخواست شغل است. ایجاد اشتغال از مسایل اولویت‌دار دولت است و از همه وزرا و بویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتظار جدی دارم که ایجاد اشتغال را در اولویت دستور کارهای خود قرار دهند."

بعید است در عقب مانده ترین کشور افریقائی هم رئیس دولت و یا رئیس جمهور خواهان  "جنبش ایجاد شغل" شود. شغل بر مبنای کدام برنامه اقتصادی؟ کدام سمت گیری اقتصادی، حمایت از کدام بخش اقتصادی؟

مملکتی که 40 سال است روی شاخ سرمایه داری تجاری (که حالا نظامی هم شده) می چرخد و بی سابقه ترین تضاد و اختلاف طبقاتی را در ایران بوجود آورده، اگر میتوانست شغل بوجود آورد که تا حالا بوجود آورده بود. تجار قرار است شغل بوجود آورند؟ تولید قرار است شغل بوجود آورد؟ دراینصورت سهم تولید وتولید کننده در ساختار حکومتی چیست؟ نمایندگان تولید کنندگان در حکومت کیستند؟ سمت گیری تولیدی، نهادها و قوانین تولیدی را نیاز دارد. کجاست سندیکاها و قوانین کار که دو بازوی اجرائی و حامی تولیدند. از دو تا 6 ماه حقوق تقریبا تمام واحدهای تولیدی پرداخت نشده است. قرار است نهضت کارگران معترض و اعتصابی و فقر زده راه اندازی شود؟

دولت بی برنامه یعنی همین. والا اگر برنامه ای در کار بود، - حتی بر مبنای شعاری که رهبر جمهوری اسلامی برای تولید داده و میدهد- باید اعلام می شد که کدام اقلام واردات و صادرات از دست بخش خصوصی گرفته شده و به دولت واگذار میشد، لیست کارخانه هایی که خصوصی سازی شده و نابود شده اند و باید برای احیاء و جان تازه، به مدیریت تعاونی های کارگری و کارفرمائی سپرده شوند اعلام می شد. دولت مبتکر به رسمیت شناخت و گفتگو با شوراهای کارگری می شد و نهضت واقعی تولید شکل می گرفت. جلب سرمایه های داخلی و خارجی برای ایجاد خطوط تولید داخلی آغاز می شد.

هیچکدام اینها دربرنامه دولت نیست و اساسا دولت برنامه ای ندارد. فعلا با شعار امروز را به فردا می رساند. نه دولت و نه رهبر جرات پا گذاشتن روی "دمَ" تجار محترم را ندارند. تجار محترمی که حالا مافیاهای محترم و تفنگ بدوش هم شده اند. این مار که حالا افعی شده و سر از لواسان ها و "مال" ها وامپراطوری های اقتصادی در آورده، در همان سالهای اول اعلام جمهوری اسلامی از لانه بیرون آمد و با چند نیش به آیت الله خمینی، مسیر قانون اساسی را با اعلام توقف مهم ترین بندهای اقتصادی آن در باره زمین و تجارت خارجی عوض کرد و شد آنچه امروز شاهدیم. مرد میدان می خواهد تا بتواند با بسیج مردم و جلب حمایت آنها، مسیر رفته را باز گرداند. چنین عزم و توان و اراده ای در مجموع حاکمیت کنونی وجود ندارد. بازی های موقت و سرگرم کننده "مبارزه با فساد" از جمله سرگرمی هائی است که شاه هم با جار و جنجالی که هدف از آن در خواب نگهداشتن مردم بود چند بار به آنها متوسل شد. از جمله هیاتی که به سرپرستی ارتشبد فردوست و رئیس دفترش تشکیل داد و هر شب گزاش آن را در تلویزیون ملی ایران میدادند و یا در زمان علی امینی با شعار مبارزه با فساد و دزدی راه انداخته شد و  پس از به زندان افتادن چند نظامی و سرمایه دار در هر دو دوره این بادکنک هم بادش در آسمان ایران خالی شد. بادکنک "نهضت ایجاد شغل" و "نهضت تولید" هم در آسمان جمهوری اسلامی خواهد ترکید، چرا که شعار است و نه عمل. عمل بسیج نیرو و تغییر ساختار اقتصادی می خواهد.


طلسم ورود زنان به ورزشگاه ها

در اصفهان شکست

طلسم راه یافتن زنان و دختران به ورزشگاه ها، با حضور روز گذشته آنها در ورزشگاه نقش جهان اصفهان شکست. درهای این ورزشگاه روز گذشته بمناسبت هفته سپاهان و دیدن فوتبال سپاهان به روی زنان و دختران گشوده شد. نه آسمان به زمین آمد و نه زمین به آسمان پیوست. چند ده سال مقاومت در برابر امری به این سادگی و عادی را حکومت و مرتجعین مذهبی تبدیل کردند به یک معضل اجتماعی و عده ای را هم روانه زندان کردند. حالا طرحی برای رسمیت بخشیدن به حضور دختران و زنان به ورزشگاه ها برای دیدن مسابقات به مجلس برده شده تا این گره که از ابتدا هم می شد آن را با دست باز کرد و بیهوده به دندان سپرده بودند برای همیشه باز شود.


"کمیکال" و "سورچه"

دو مخدر تازه ای که در ایران رواج یافته


این"ماهی آزاد"سرهرسفرهای‌ظاهرنمی‌شود!

 

این ماهی آزاد خزر است که تازه به تور افتاده و برای فروش به بازار آورده شده است. وزنش را کشیده اند و شده 4 و نیم کیلو. قیمت گذاشته اند 6 میلیون و صد هزار تومان. پیش از انقلاب هم این ماهی، گران ترین و بهترین ماهی خزر بود و شب عید فقط سر سفره پولدارها ظاهر می شد. حالا، سر سفره هر پولداری ظاهر نمی شود مگر مولتی پولدار باشد. تا پیش از انقلاب اقلا "ماهی کپور" را مردم عادی می توانستند بخرند که حالا این ماهی هم سر هر سفره ای ظاهر نمی شود.


سرمقاله راه توده 807

روحانیت و فرماندهان سپاه

گریبان هم را خواهند گرفت؟


روند ادغام 200 هزار ایرانی در جامعه کانادا

درهای کانادا به روی

کدام مهاجرین باز می شود؟


عنوان اول پیک نت 5 آبان

ترکیه- اسرائیل- آذربایجان

مثلث خطر علیه ایران!


بر سر نزدیکی به امریکا و یا چین- ترجمه نعمت بوستانی

ارتش و دولت پاکستان

بار دیگر در برابر هم قرار گرفتند


فارسی شکر است

اما نه از دهان و زبان رئیسی

ما نمیدانیم ابراهیم رئیسی، زبان عربی را هم مثل زبان فارسی حرف میزند و هر دو را به یک اندازه بلد است یا عربی اش بهتر از فارسی اش است. این از تازه ترین سخنرانی های او درباره بانکها و به قول او "آقای بانک" است. ماسک کرونا در جلسات سخنرانی ابراهیم رئیسی، پوشش خوبی است برای آنها که در جلسات او حاضر می شوند، زیرا می توانند خنده تمسخر خود را پشت آن پنهان کنند. خودش هم نمیداند بالاخره بانکها چه باید بکنند، بانکهدارها هم از این سخنان چیزی سر در نمی آورند، زیرا حرف های رئیس جمهور سر و ته ندارد. متن سخنرانی ها را هم که می نویسند و مقابلش می گذارند نمی تواند بدون تپق بخواند. حتی پس از چند بار بازخوانی و مرور آن در خفا.


پوتین در نشست "والدای"- ترجمه و تدوین ایرج گلفام

سرمایه داری جهانی

به پایان خط خود رسیده است


راه توده شماره 807 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده (شماره 807- چهارشنبه 5 آبان 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به سرانجام مهره چینی های جدید در جمهوری اسلامی با نقش آفرینی سپاه و رقابت آنها با روحانیون دارد. بخش دیگری از سقوط اصفهان بدست محمود افغان نیز دراین شماره منتشر شده است. در همین شماره مقالاتی می خوانید با عناوین زیر:

فروپاشی خوش خیالی های پیش از انتخابات 1400، آخرین قسمت از 36 بخش برگزیده کتاب خاطرات محمد علی عموئی، گفتگوی مریم فیروز در باره دشواری های مهاجرت سیاسی، کودتا در سودان، تایوان بهانه درگیری چین و امریکا، فرانسه برای روسیه آغوش می گشاید؟، توطئه های امریکا علیه انتخابات آزاد در نیکاراگوئه، صف آرائی ها پشت مرزهای ایران در ج. آذربایجان وبالاخره عکسی از رحمان هاتفی (حیدر مهرگان) در مصاحبه با احسان نراقی در سالهای روزنامه نگاری در روزنامه کیهان.

 تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


استاندار جدید خراسان رضوی

کابینه نظامی

بسرعت در حال تکامل است


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت چهارشنبه، عنوان اول آن در باره مثلث ترکیه- اسرائیل و آذربایجان علیه ایران بود که روی تلگرام این روزنت بالای 8 هزار و پانصد خواننده داشت. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 17 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران