بامید کوچ از قوه قضائیه به قوه مجریه

حرف های انتخاباتی رئیسی

نه آب می شود و نه نان!

 

جان مردم جهان

در دست هیولای داروسازی!

"بنیاد فرهنگ استراتژیک

(پیک هفته ۱۰۹) 21 اردیبهشت ماه 1400 - 11 مه 2021

 pyknet100@gmail.com


21-19 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


21-19 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


21-19 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


21-19 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


21-19 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


21-19 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 21 اردیبهشت

قطار مذاکرات وین

به ایستگاه پایان رسیده!

اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد که مذاکرات وین به خط پایان نزدیک شد و ایران و امریکا به تافق دست یافته اند. در تهران قاطع تر از اتحادیه اروپا، از جانب سخنگوی وزارت خارجه اعلام شد که ایالات متحده در چهارچوب تعهدات خود آنچه مورد نظر ایران برای لغو تحریم ها بوده را قبول کرده است.

مثل همیشه، اولین بازتابی که اظهار نظرهای بالا را تائید می کند کاهش یک هزار تومان روز گذشته دلار در صرافی ها بود. دلار، سیاست را در ایران بو می کشد. نمایندگان حقوقی ایران برای تدوین قطعنامه پایانی مذاکرات در وین بسر می برند و همزمان با آنها، نمایندگان بانک جهانی نیز با همین هدف وارد وین شده اند. پول های بلوکه شده ایران که در گام اول آزاد خواهد شد 17 میلیارد تخمین زده شده است. اسرائیل در داخل کشور دچار بحران است و میداند کشتیبان را در امریکا سیاستی دیگر آمده که با سیاست نتانیاهو همخوانی ندارد و باید "جا داده و منزل عوض کند". همه تدابیر و کارشکنی هایش برای فلج کردن مذاکرات وین به نتیجه نرسیده و فعلا برای نجات خود روی موشک پرانی در نوار غزه و ایجاد وحشت در میان مردم اسرائیل به امید جلب حمایت از دولت نتانیاهو سرمایه گذاری کرده است. شاید جنجال تازه ای که بر سر کشف عوامل ترور قاسم سلیمانی راه افتاده نیز بخشی از همین سناریو باشد. سناریوی درگیر کردن ایران با کردها عراقی بر سر لو دادن وهمکاری کردن با امریکائی ها و اسرائیلی ها برای ترور سلیمانی. این جنجال نیز فروکش خواهد کرد زیرا بیش از یک جنجال توخالی نیست. آن ترور بدون اطلاع و همکاری عواملی در محرمانه ترین و امنیتی ترین نهادهای جمهوری اسلامی با اسرائیل ممکن نبود. سکوت حکومتی در ایران، در روزهای اخیر درباره این جنجال جدید نیز نشان میدهد که آنها نیز متوجه دام هائی که اسرائیل پهن می کند هستند و کم کم "مار خورده و افعی شده اند!" قطار مذاکرات وین را تا آخرین ایستگاه باید هدایت کرد و سپس همگی از آن پیاده شده و سوار قطار "برجام" برای ادامه مذاکرات با حضور امریکا شد.

وزیران امورخارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) آخرین وضعیت مذاکرات وین در راستای احیای برجام را بررسی خواهند کرد.

عکس: جلسه ماهانه شورای وزرای امورخارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که در آن مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام، گزارش آخرین تحولات در نشست وین را ارائه داد.


چرا کار به آتش زدن

کنسولگری ایران در کربلا کشیده شده؟

پس از آن همه گنبد طلا به کربلا منتقل کردن و مارش دهها میلیارد تومانی اربعین در کربلا راه انداختن که بخش مهمی از هزینه آن را قالیباف شهردار وقت تهران پنهانی تامین کرد، حالا کنسولگری ج. اسلامی در کربلا به آتش کشیده می شود. کجای سیاست ها غلط بوده که کار به اینجا کشیده است؟ نفوذ در گروه های شبه نظامی که دستشان در جیب جمهوری اسلامی در این حوادث نقش دارد؟ اینها واکنش به بالا بردن عکس های بزرگ علی خامنه ای در خیابانهای نجف و کربلاست؟ دست های پنهان می خواهند بار دیگر جنگی را میان ایران و عراق ترتیب بدهند؟ می خواهند زمینه ای که برای مصالحه میان ایران و عربستان و خاتمه جنگ یمن فراهم شده را تخریب کنند؟ همه این احتمالات هست و باید به آن اندیشید!


سیب انتخابات هنوز در آسمان می چرخد

جهانگیری خود را آماده

انتخابات 1400 کرده است!


80 دانش آموز چرا باید کشته می شدند؟

جنایت تازه ای که با ایجاد انفجار در یک مدرسه دختران افغانستان و کشتن نزدیک به 80 دانش آموز دختر روی داده در صدر اخبار افغانستان است. حتی انفجار مینی بوسی که روز گذشته روی داد و 10 کشته برجای گذاشت نیز نتوانست انفجار هولناک مدرسه دخترانه را به حاشیه رویدادهای این کشور ببرد. طالبان می گوید آن انفجار کار ما نبوده است. در کشور که معلوم نیست "کی به کی" است، این انکار طالبان نیز ارزش و اعتبار ندارد. طالبان شاید بدین ترتیب خواسته انگشت اتهام را به سوی "داعش" که آنها نیز تحت نام ها و گروهبندی های متعدد در افغانستان فعال شده اند دراز کند و خود را حریف داعش (در صورت بدست گرفتن قدرت دولتی) معرفی کند. آیت الله سیستانی این جنایت را رسما و با صدور اطلاعیه ای محکوم کرد و حیرت آور است که هنوز جمهوری اسلامی دراین مورد موضع گیری رسمی و حکومتی نکرده است. (عکس: اجساد شماری از قربانیان و کیف و کتاب باقی مانده از آنها)


موسوی لاری:

انصراف حسن خمینی

از انتخابات1400 منطقی بود


نکته سنجی روزنامه جمهوری اسلامی

سرلشگر های سپاه

ناگهان رجال سیاسی شده اند


عنوان اول پیک نت 19 اردیبهشت

جلز و ولزهای داخلی

یعنی، توافق در وین حاصل شده


موقعیت لاریجانی در میان دو طیف انتخاباتی

سئوال رئیسی از منشی رهبر:

تکلیف من چیه؟ نامزد بشم یا نشم؟


دو کلام حرف حساب از دهان سخنگوی شورای نگهبان
شورای نگهبان مطابق لیست
ابلاغی تائید صلاحیت می کند!


عنوان اول پیک نت 18 اردیبهشت

اهمیت انتخابات 1400 را

حکومت ‌میداند، نمیخواهد مرد‌م بدانند!


نجفی را "پرستو" برد. بر حناچی چه خواهد گذشت؟

حناچی هم پیش از رفتن

اندکی از فساد قالیباف را فاش کرد


سرمقاله راه توده 785

عده ای از هول حلیم

پریده‌اند وسط دیگ "تحریم"


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته تنها روی کانال تلگرام این روزنت بالای 7 هزار خواننده داشت و صدر نشین خبرهای این شماره بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب صدر نشین بود و بیشترین خواننده را داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران