pyknet پيك نت

ملاقات در تركيه
تورسياسی سريع السير
رايس به اطراف ايران رسيد



ناصرزرافشان- زهرا كاظمی
شيرين عبادی: زندانبانان

دراوين از چه چيزدرخشم اند!

 

هنر و انديشه


گفتگو با جعفرپناهی
فيلمسازی
درايران بسازيد
اما اينجا

نشان ندهيد


"افسانه صادقى"
صدای او می‌ماند


موسيقی مردمی
از تالش تا
تركمن صحرا


از حاتمی كيا به يونسی

از يونسی به حاتمی كيا

هنر هشتم!


قلع و قمع
فيلم های
جشنواره فجر


دولت آبادی :
هويت ملی

در خطر است


ركن الدين مختاری
را می‌شناسيد؟


كنسرت
موسيقی محلی

درگرگان بهم خورد


سه گروه
موسيقی بانوان
در فستيوال

موسيقی فجر


شفيعی كدكنی
بانگ شعر

بر بام ايران


 

مصاحبه روزنامه شرق با محمد علی عمويی
دمكرات های انقلابی
ارزيابی خوش بينانه
حزب توده ايران
از نيروهای مذهبی

مهندس بازرگان از عقب مانده ترين نظرات ليبراليسم عليه آزادی دگرانديشان پيروی می‌كرد و دكتر سامى به شوخى، به من گفت: اگر دست من بود عمامه آقاى طالقانى را سر مهندس بازرگان مى گذاشتم.
ما به خوبى مى ديديم درون نيروهاى حاكميت نيروهايى هستند كه خواستار تعميق انقلاب اند و آينده منوط به يك روند تاريخى "كه بركه" بود. بالاخره راست برنده شد و زمانی كه برنده شد همه آن اميدهايى كه ما داشتيم نقش بر آب شد.
سياست بازرگان در اول انقلاب يك ارزيابی ديگری دارد. اما
در حال حاضر كه ما هيچ رابطه اى با ايالات متحده نداريم، اختلاف زيادى هم داريم، اعتقاد دارم حاكميت بايد از هر امكانى براى مذاكره با آمريكا و برقرارى روابط متعادل با آمريكا استفاده كند.
آن قدر كه بها براى شعار ضد امپرياليستى داده شد، براى
آزادى
داده نشد و به گمان من اين صحيح نبود


رئيس كميسيون اصل 90 مجلس ششم

با اين شورای نگبهان
انتخابات درايران معنا ندارد


انتخابات فرمايشی آينده، يعنی انهدام اساس جمهوريت درايران

اميدی به صحنه سازی ها نبايد داشته باشند

تنها با يك راه حل ضربتی
مردم به صحنه انتخابات خواهند آمد

* جناح راست، در صورت ورود هاشمی رفسنجانی نيز يكنفر را به ميدان خواهد فرستاد تا آراء او را بشكند.* از مدل چينی رسيدند به مدل ژاپنی و از ژاپن گذشتند و رسيدند به كره شمالی. از اين سير و سياحت، آنچه را فعلا به ارمغان آورده اند سركوب آزادی ها و بستن مطبوعات است. نه از رفاه چين و نه از آزادی های اجتماعی كره شمالی و نه دمكراسی ژاپنی خبری نيست!* از نيمه دوم دوره اصلاحات، دولت را مجبور به پيروی از سياست های پشت پرده كردند و كار را در عرصه بين المللی رساندند به لحظه كنونی و مردم را هم در داخل فلج و نا اميد كردند.* دولت مقتدری كه وعده آن را می دهند، يعنی دولتی كه تابع و مجری فرامين قدرت پشت صحنه باشد و از اقتدار آن قدرت تغذيه كرده و از حمايت آن برخوردار باشد. جان كلام همين است! موقعيت شهردار كنونی تهران را با موقعيت كرباسچی مقايسه كنيد. ماجرا همين است!


محمد خاتمی- موسوی خوئينی- ميرحسين موسوی
شورای مصلحت سنجی
تعيين كانديدای قطعی اصلاحات


پرسش مهم از روسای شورای هماهنگی نيروهای انقلاب
كانديدای اول جبهه راست
از سلامت جسمی برخوردار است؟
عباس كاكاوند


تظاهرات زحمتكشان فرانسه برای 35 ساعت كار در هفته


كانون مدافعان حقوق بشر
زندانيان سياسی را از زندانيان عادی جدا كنيد!


مخالفان حقوق بشر و آزادی ها

دروازه های ايران را به روی امريكا می گشايند


جمع آوری اطلاعات از ايران

برای جلوگيری از اشتباهات حمله به عراق


سقوط هواپيما
كماندوهای "اس. آ. اس" امريكا
درمرزهای غربی ايران چه می كرده اند؟


كلاس زبان عربی و فارسی
برای سربازان امريكائی


اطلاعات موازی
زائده ای كه به عضوسيستم
ناقص العضوامنيتی تبديل شده


روزنامه نيمه جان "اقبال"
اولين شماره- اولين دلهره


بودجه نظامی امريكا بی وقفه بالا می رود


وزير خارجه جديد امريكا با استراتژی
تغييرات در ايران وارد اروپا و خاورميانه شد
امريكا، انتخابات غيرآزاد
در ايران را قبول ندارد
!

1- شركت عراقی‌ها و افغان‌های مقيم ايران در انتخابات آن دو كشور مشوق خوبی شد برای مردم ايران كه خواهان يك انتخابات آزاد در اين كشور شوند! 2- مردم ايران لايق حكومتی بهتر از حكومت كنونی اند كه عده‌ای غير منتخب امور را در دست گرفته اند.


تحليل "يرواند آبراهاميان" از شرايط ايران
و آينده‌ای كه امريكا برای آن در نظر دارد
نبايد به امريكا اجازه داد
ايران را ميدان جنگ چهارم كند
منبع انتشار  Globalagendamagazine
ترجمه "جواد جوانشير- برای پيك نت
"


محسن كديور به خبرگزاری رويتر
انقلاب سلطنت را سرنگون ساخت

جمهوری اسلامی آن را احياء كرد


گزارش اختصاصی پيك نت درباره كردستان بزرگ
تكليف كردستان مستقل
زودتر از آينده نجف روشن خواهد شد!


دربحرانی ترين شرايط، سرنوشت مملكت را چه كسانی برعهده گرفته اند!
عسگراولادی و ناطق نوری
زوج سياسی، در مدرسه حقانی
ناطق‌نوری در بيت ولايت، درنقش ميرزاآقاسی دردربار ناصرالدين‌شاه



ملكه بی‌تخت و تاج پهلوی
با كتی به رنگ
خون زرد!
                                     سين. ابراهيمی


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


18 بهمن  1383 -6 فوریه 2005



نايب رئيس پارلمان روسيه

حمله به تهران

دربرنامه

بوش است!

ولاديمير ژيرينوفسكی، نائب رئيس دومای دولتی روسيه در يك كنفرانس مطبوعاتی گفت: احتمال دارد  ايالات متحده آمريكا جنگ تازه ای را در منطقه خاور ميانه آغاز كند.  وی در تفسير سخنرانی سالانه بوش گفت: صنايع نظامی ايالات متحده به تزريق مالی عظيمی نياز دارد و به همين دليل واشنگتن به راه اندازی يك جنگ تازه احتياج دارد تا بتواند هزينه های صنايع نظامی خويش را تامين نمايد. بوش در چهار سال آينده  قصد ويرانگری در خاورميانه را با حمله به تهران و دمشق در سر دارد.


سخنرانی سالانه بوش

استراتژی امريكا
 با صراحت بيشتر

واشنگتن – بوش طبق برنامه، 2 فوريه در برابر كنگره، مردم آمريكا و نيز مخاطبان جهانی نطق سالانه خود را ايراد كرد.
قانون اساسی ايالات متحده رييس جمهور را موظف می داند كه گزارش كار خود را "هر چند وقت يكبار" و از طريق "نطق سالانه" در اختيار كنگره بگذارد. اين سخنراني- همانطور كه در سخنرانی امسال بوش نمايان بود- به گزارش شرايط داخلی و بين المللی ايالات متحده می پردازد، برنامه قانونی سال آينده را پيشنهاد می دهد و برای رييس جمهور امكان بيان ديدگاه های شخصی خود را نسبت به كشور فراهم می سازد.
بوش در سخنرانی سال 2004 خود به مسايل متفاوت داخلی و بين المللی، از جمله جنگ با تروريسم، دخالت ايالات متحده در اوضاع عراق و افغانستان، امنيت كشور، بهداشت و آموزش پرداخت. اين سخنرانی بر حمايت ايالات متحده از مردم سالاری و آزادی در سراسر جهان تاكيد داشت. بوش در سخنرانی سال 2004 خود گفت: "كشور آمريكا ماموريتی دارد و آن ماموريت زاده باورهای اساسی ما است." وی افزود: " خواسته ما صلح مردم سالارانه است – صلحی كه بر پايه احترام و حقوق تك تك مردان و زنان شكل گرفته باشد."
او در سخنرانی امسال خود، همان مواضع سال گذشته را، البته با صراحت و علامت گذاری های دقيق تر تكرار كرد و اين خود نشاندهنده "استراتژی” تدوين شده ايست كه امريكا در جهان پيش می برد. اين همان نكته محوری است كه امثال رهبران جمهوری اسلامی توان درك آن را ندارند و اغلب می كوشند، مانند گذشته با استفاده از شيوه "شانتاژ"، "تهديد"، "بُلوف" و گشودن لای در اتاق مذاكرات آن را دور بزنند. چنان كه پس از نطق اخير بوش نيز حميد رضا آصفی سخنگوی وزارت خارجه را پيش انداختند تا حرف های بارها تكرار شده را يكبار ديگر تكرار كند. اين خواب غفلت می تواند به قيمتی سنگين برای ملت ايران تمام شود و درست خطر همينجاست و ضرورت پس زدن حاكميت و دراختيار گرفتن ابتكار عمل نيز در همين نهفته است. در نجات ايران از تهاجم و تجزيه و يا جنگ داخلی و كشتار و از كف رفتن نفت جنوب كشور!
تاريخچه نطق سالانه در امريكا به سال 1790 باز می گردد كه جورج واشنگتن(1)، نخستين رييس جمهور ايالات متحده "پيام سالانه" خود را ارسال كرد. واشنگتن و جانشين او جان آدامز(2) سخنرانی های خود را به طور فردی در فضايی با شكوه و همراه با مراسم ادای سوگند ايراد كردند.
اما به نظر توماس جفرسن، سومين رييس جمهور كشور، چنين تظاهرات پر تجملی مناسب جمهوری مردم سالار جديد درايالات تازه متحد شده نبود. او ترجيح داد پيام خود را به صورت نوشته ارائه دهد و شخصا آن را ايراد ننمايد. تاثير اين رفتار جفرسن تا يك قرن بعد ادامه داشت و روسای جمهور پيام سالانه خود را به طور كتبی به كنگره ارائه می دادند.
بيشتر اين پيامها در دهه های نخست جمهوری، فهرست پرداخت هايی بود كه رييس جمهور می خواست به تصويب كنگره برساند و روال زمانه و مشكلات عملی موجود را در شكل دادن به كشور نوپای آمريكا منعكس می ساخت. سخنرانی ها نيز بيشتر به موقعيت بين المللی و جايگاه آمريكا در جهان می پرداخت.
آبراهام لينكلن در جنگ های داخلی، بحرانی كه بيش از هر چيز اتحاد آمريكا را به خطر انداخته بود شيواترين و به ياد ماندنی ترين پيام رياست جمهوری اين كشور را به كنگره ارسال كرد.
او در پيام سال 1862 نوشت: "ما با دادن آزادی به بردگان، آزادی افراد آزاد را تضمين می كنيم – برای آنچه می دهيم و آنچه حفاظت می كنيم احترام متقابل قايليم."
وودرو ويلسون در سال 1913 به رسم ايراد شخصی پيام سالانه بازگشت. اين تصميم در زمان مناسب گرفته شد، چرا كه رسانه های ايالات متحده در آستانه انقلابی قرار داشت كه در اندك زمانی روسای جمهور را نخست از طريق راديو و بعد از طريق تلويزيون به خانه های مردم می آورد.
با انتخاب فرانكلين دلانو روزولت در سال 1932 آمريكايی ها به شنيدن صدای روسای جمهورشان از راديو و نيز ديدن و شنيدن صدايشان در فيلم های خبری سينماها عادت كردند.
در سال 1945 پيام سالانه به طور رسمی نام نطق سالانه به خود گرفت. در سال 1950 با بالا رفتن ميزان فروش تلويزيون ها، اين نطق به يكی از برنامه های اصلی، نه تنها راديو كه تلويزيون تبديل شد. ليندون جانسون با توجه به توانايی پيام رسانی تلويزيون به مخاطبان بسيار تلويزيونی، زمان اين نطق را از نيمروز به سرشب تغيير داد تا افراد بيشتری موفق به تماشای آن شوند.
سنت پاسخ جناح مخالف در تلويزيون از سال 1966 آغاز شد، كه دو عضو جمهوريخواه كنگره از جمله جرالد فورد، رييس جمهور دوره بعد اين كشور، به نطق سالانه جانسون از طريق تلويزيون پاسخ گفتند.
نطق سال 2005 بوش، دويست و شانزدهمين نطق سالانه بود و پاسخ ليدرهای حزب مقابل، يعنی حزب دمكرات امريكا نيز ديگر خبری نبود. شايد به اين دليل و با اين نشانه بايد آنچه بوش گفت، استراتژی واحد ايالات متحده ارزيابی كرد! استراتژی كه خاورميانه را هدف گرفته و در قلب اين هدف، ايران قرار دارد. آيا رهبران جمهوری اسلامی توان عبور از بحران را خواهند داشت؟ نشانه ها می گويد: نه
اما ايران با هيچ كشور ديگر منطقه قابل مقايسه نيست. نه با آن تعبيری كه رهبران جمهوری اسلامی كرده و آنها را گوشت دم توپ يك جنگ احتمالی در آينده تصور می كنند، بلكه به آن دليل كه اين مردم يك انقلاب و 26 سال حادثه و سياست و چندگانگی در حاكميت را پشت سر گذاشته و آبديده تر از هر زمان و تاريخ ديگری شده است. چنين مردمی يقننا می توانند هم استراتژی امريكا را دور بزنند و هم تكليف حاكميت را روشن كنند. اين امر قطعی بنظر می رسد، گرچه بايد كوشيد با خسارات و تلفات كمتری همراه باشد.