باشگاه خبرنگاران جوان

فيلمبرداران امنيتی سپاه

و سازمان امنيت موازی



هواپيمای رهبر

125 ميليون دلار هواپيما

30 ميليون دلار هم دلالی

 
           ! به آگاهي می رسانيم: روزنت پيك درحال انتقال بر روی يك سرور جديد است و به همين دليل در روزهای اخير دسترسی به آن، در برخی كشورها و در ساعات مختلف با دشواری های فنی همراه شده است. اين دشوارِيها بزودی رفع شده و همزمان با آن امكانات ما روی شبكه جهانی گسترش خواهد يافت 

هنر و انديشه


طلای سرخ
وقف "بم" شد

نخستين

جشن بازيگر


موسيقی پاپ

پس از انقلاب

مثنوی

قصه خون دل

"سايه"


حسين عليزاده:

موسيقی نه در جهان

بلكه در ايران مشكل دارد

بهترين های

جشنواره

آفتاب يزد

شب جمعه،

دو چيز يادت نره!

"كاكا توفيق"

قربانی توقيف


مجيد حنائی

به كارگردانی

ركن الدين خسروی


محمود فلکی

مبانی داستان نويسی


نقشه هفتمی ها

برای هنر هفتم


افسانه

حسين زمان


                info@peiknet.com  

   9 صبح امروز    (سه شنبه)

تحصن نمايندگان کانون صنفی معلمان

مخالفان اصلاحات می کوشند از اين اعتراضات برای برکناری وزيرآموزش و پرورش و بازگشت مجدد يکي از سران حجتيه و موتلفه در راس اين وزارتخانه سوء استفاده کنند، اما اين سوء استفاده نمی تواند دليلی بر ناديده انگاشتن حق و حقوق معلمان شود.

امروز از ساعت 9 صبح، 80 تا 100 نمايندگان كانون صنفي معلمان به نمايندگي از تمامي كانون‌‏هاي معلمان سراسر كشور در مقابل ساختمان سازمان مديريت و برنامه‌‏ريزي تحصن مي‌‏كنند.
 دليل تحصن معلمان، اعتراض به تغييرات صورت گرفته در سازمان مديريت و برنامه‌‏ريزي بر روي طرح ارتقاي شغلي معلمان است.

با تغييراتي كه در اين طرح صورت گرفته، 65 درصد از معلمان شامل اين طرح نمي‌‏شوند.
 در بخش‌‏نامه‌‏اي كه از سوي رياست جمهوري ، تاكيد شده كه اين طرح بايد 65 درصد معلمان را شامل شود,تا معلمان بتوانند از مزاياي ارتقاي شغلي بهره‌‏مند شوند، اما با تغييرات صورت گرفته در طرح، به هيچ وجه نيمي از اين درصد نيز نمي‌‏تواند امتيازات مشخص شده را كسب كند و اين موضوع با سخنان وزير آموزش و پرورش كه وعده داده بود كه همه معلمان بالاي ليسانس، حداقل رتبه "ارشديت" را كسب مي‌‏كنند، كاملا مغايرت دارد.

دبير كانون صنفي معلمان گفت: دليل ديگر تحصن معلمان وعده داده شده، مبني بر اجراي طرح ارتقاي شغلي بعد از تحصن دوم خرداد است.( گرچه جناح راست جمهوری اسلامی می کوشد از اين تحصن ها و اعتراضات جهت فشار به خاتمی بري تغيير وزيرآموزش و پرورش و هموار شدن راه بري بازگشت يکي از سران حجتيه و موتلفه اسلامی بر راس آموزش و پرورش استفاده کند، اما ين سوء استفاده نمی تواند دليلی قانع کننده براي مخالفت با اعتراضات به حق معلمان شود! آنچه موجب اعتراض به دولت است، عدم صراحت بيان و ارتباط مستقيم با معلمان و نميندگان کانون ها در يک همايش علنی است.)


بخش هائی از مصاحبه مشروح فريبرز رئيس دانا با خبرگزاری ايلنا

فقر- فحشاء - اعتياد

حاصل استبداد، فساد

و غارت حكومتی است


تهران

درانتظار روزهای گرم خرداد و تير

                                      روشنگ بهشتي (خبرنگاران بدون مرز)     


اخبار و گزارش های

جنبش حق طلبی كارگران

               1- نساجی كرمان قربانی واردات

      2- اعتراض كاركنان زنجيره ای "قدس"

               3- اعتصاب در سد ميانه استوانه

                  4-  خصوصی سازی و بحران در توليد

                  5- اخراج قديمی ها و استخدام غير بومی ها


پايان يك تخيل

تلويزيون مستقل ج.ا

راه نيفتاده بسته شد!


تدارك ارتش اسلامی برای حضور درناتو

سران 5 كشورعرب

راهی واشنگتن می شوند


مجلس هفتم

مردم و پارلمانی كه

بحران مشروعيت دارد


تشويق امريكا به موضع گيری های تندتر عليه ايران

تاكتيك جديد حزب الله ايران

برای نظامی كردن فضای كشور

آنها اميدوارند از درون اين تاكتيك، مذاكرات مستقيم با امريكائی ها بيرون بيآيد، كه اولين نشان های آن را بايد در اقدامات و تحريكات سياسی عليه كشورهائی نظير آلمان و حتی انگلستان و فرانسه، به سود گسترش مناسبات اجباری با امريكا جستجو كرد.



12 خرداد 1383


 نشاني پستي پيك نت

  KHMI

 Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


 حساب بانكي پيك

 S.G.Bardeh

 Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)


دريچه ای به جهان

گروگانگيرها در عربستان
9 نفر را سر بريدند

 نيروهاي ويژه‌ي عربستان، 25 گروگان را از دست چهار مظنون القاعده آزاد كردند؛ اما گروگان گيرها گلوي 9 تن از گروگان‌هاي خود را بريدند. يكي از گروگان‌ها كه آزاد شده است، گفت: گروگان‌گيران گلوي هفت آسيايي، يك سوئدي و يك ايتاليايي را بريدند. اين 9 تن علاوه بر 10 خارجي هستند كه در جريان درگيري‌ها در الخبر كشته شدند.


محكوميت امريكا
در شكنجه زندانيان عراقی

رهبران و نمايندگان 58 كشور اتحاديه اروپا و كشورهای امريكای لاتين و حوزه دريای كاراييب در گوادالاخارا (مكزيك)، در غياب نخست وزيران انگليس و ايتاليا ، متحدان امريكا در جنگ عراق و رهبران كوبا، آرژانتين و پرو اعلاميه ای را به تصويب رساندند كه طی آن اعلام شده است : رهبران اروپا و امريكای لاتين شكنجه مردم عراق در زندان های اين كشور توسط ارتش امريكا را محكوم كرده و خواهان تصميم گيری چند جانبه تری در مورد امور جهان هستند. همچنين در اين قطعنامه يادآوری شده است : «ما همه اشكال سوءاستفاده ، شكنجه و ساير رفتارهای بی رحمانه ، غيرانسانی و تحقيرآميز اشخاص ، از جمله زندانيان جنگی ، را در هر جا كه رخ دهد ، محكوم می كنيم و اين رفتارها مخالف قوانين بين المللی از جمله كنوانسيون های ژنو است.


آموزش بازجويان زندان
ابوغريب توسط بازپرسان زندان گوانتانامو

روزنامه‌ي نيويورك تايمز مي نويسد : كارشناسان بازرسي زندان گوانتانامو، پاييز گذشته به عراق اعزام شده‌اند و در آموزش گروه‌هاي اطلاعاتي در زندان ابوغريب، نقش مهمي ايفا كرده‌اند. گروه هاي اعزامي از زندان گوانتانامو، ابتدا در اين زندان از عناصر متخاصم دستگير شده طي جنگ آمريكا عليه تروريسم بازپرسي كرده و سپس به عراق رفته‌اند و در ماه دسامبر كه بدترين نوع شكنجه‌ها در زندان ابوغريب صورت گرفته‌، نقش كليدي ايفا كرده‌اند. گروه‌هاي فوق به درخواست ژنرال جفري ميلر، رييس وقت زندان گوانتانامو براي يك دوره‌ي 90 روزه به عراق اعزام شدند. وي اخيراً به رياست زندان ابوغريب تعيين شده است.



گزيده ها


اصلاحات

گريزناپذير

از اين گذرگاه عبور می كند!


مثلث

خامنه ای

واعظ

شاهردوی


نامه مهدی كروبی
انصراف و اعتراف
ديرهنگام

ضربه ایكه روحانيت مبارز، به مجمع روحانيون زد


    متن کامل استعفای   فاطمه حقيقت جو