شيطان و مارمولك

وصلتی كه حزب جمهوريخواه

امريكا توصيه می كند



حقوق می خواهند- بيمه نيستند

اعتصابات كارگری

 در بوشهر و دشت مغان

 
           ! به آگاهی می رسانيم: روزنت پيك درحال انتقال بر روی يك سرور جديد است و به همين دليل در روزهای اخير دسترسی به آن، در برخی كشورها و در ساعات مختلف با دشواری های فنی همراه شده است. اين دشوارها بزودی رفع شده و همزمان با آن امكانات ما روی شبكه جهانی گسترش خواهد يافت 

هنر و انديشه


نمايشگاه

نقاش بزرگ آلمان

درتهران


در فستيوال كن

خواب تلخ
چگونه تعبير خواهد شد؟

در بورس كتاب های زيرزمينی

"بوف كور"

 از"حاجی آقا" جلو افتاد!


بزرگداشت
هانيبال الخاص
در تهران

شب دهم
از ده شب
 شعر انجمن گوته

ناهيد طباطبائی
داستان‌ نويسی
 درايران
چه كسی می پذيرد
به بيراهه رفته؟

جشنواره فيلم وعكس
درشيرازبرپا می شود


با مرگ حسين منزوی
غزل عشق
به خون دل ما
 رنگين شد


گلپايگانی

مست، مستی

كه ساقی

دستش گرفت



                pyknet@perso.be  

حزب كنگره و چپ هندوستان انتخابات را بردند

سونيا گاندی

نخست وزيری هندوستان به گاندی ها بازگردانده می شود


عراق امريكا زده

لقمه ای داغ، اما گلوگير

برای ايران- عربستان- سوريه


فتوا در محفل

مارمولك، اگر دستش برسد

هاشم آغاجری را می كشد!


جهان به سمت جنگ های مذهبی- صليبی پيش برده می شود
امريكا، 37 سازمان و گروه را، كه
عمدتا اسلامی اند، تروريست اعلام كرد

از اين بهتر نمی شد، پرونده شكنجه زندانيان عراقی را بست!

قتل های زنجيره ای از همين شجره بود


قائم مقام سابق وزارت علوم:

از ياس و نااميدی جنبش دانشجوئي

تقابل با نظام بيرون خواهد آمد!


مگر با انتخاب به مجلس رفته اند

كه با انتخاب عضو هيات رئيسه شوند؟

مجلس فرمايشی هفتم

در تدارك انتصاب هيات رئيسه!


"صيغه نامه" ضد يورش فرهنگی غرب از درون حوزه قم بيرون آمد

صيغه كنيد

هر زنی را كه گفت شوهر ندارم

هر مرحله صيغه و نزديكی به زن، ثواب جداگانه دارد


شورگمگشته "فمينيسم"

نويسنده ChristineDELPHY
برگردان: آسيا تهراني- لوموند ديپلماتيك

لوموند ديپلماتيك ماه مه با مطالب زير

روی سايت قرار گرفته است

ا-مقاومت   عراق ، الدورادوی ازدست رفته  2 - درخودماندگی امپراطوري 3 - قلمرو  متناهی ما  4 - رويای آمريكائی « اروپای نو »  5 - ابعاد جهانشمول آرمان فلسطين  6 - اوضاع اسفبار در دارفور 7 - جنبش جهانی شدن از نوع ديگر (آلترموندياليست) در تمامی عرصه ها  8- آتش نشانهای آتش افروز "يهودی ستيزی "  9 - تنزل مخرب   10- شورگمگشته ی فمينيسم را بازيابيم 11- عقيم كردن اجباری قوم های بومی دركشور پرو  12- نومريدان آتلانتيسم  13- لابی لهستاني  14- كوبا در تنش ، اشتياقِ بی پايانِ زندگي  15- بازگشت به سرزمين ماهيانِ دربند 16- اسلامِ شهری، اسلامِ جهاني  17- يك ويژه نامه؛ دوازده «يك» تاريخي  و مقاله جديد زير از شماره گذشته "سقوط ديكتاوری در پرتغال از منظر موزامبيك "



25 ارديبهشت 1383


 نشاني پستي پيك نت

  KHMI

 Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


 حساب بانكي پيك

 S.G.Bardeh

 Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)


دريچه ای به جهان

انتخاب خانم گاندی به
رهبری حزب كنگره هند

حزب کنگره هند بار ديگر سونيا گاندی را به رهبری حزب برگزيد و عملا صعود او را به جايگاه اولين نخست وزير هند که در خارج متولد شده است، مسلم ساخت. ۱۴۴ قانونگزار عضو حزب، روز شنبه سونيا گاندی را، که ۵۷ سال دارد، به عنوان رئيس فراکسيون پارلمانی حزب انتخاب کردند. اين اقدام او را يک گام به برعهده گرفتن رهبری بزرگترين دمکراسی جهان نزديکتر ساخت. خانم گاندی، در صورتی که انتخاب شود، نخستين مسيحی و دومين زنی خواهد بود که رهبری هند را در دست خواهد گرفت. حزب کنگره هفته پيش پيروزی غير منتظره ای به دست آورد و ائتلاف ناسيوناليست هندو، به رهبری آتال بيهاری واج پائی نخست وزير را برکنار کرد.


فيدل كاسترو :
بوش صلاحيت دفاع از
حقوق بشر را ندارد

ديروز صدها هزار كوبايی در تظاهراتي‎‎ ضد آمريكايی كه‎ پيشاپيش‎ آن‎ فيدل‎ كاسترو رئيس‎ جمهوری كوبا نيز به‎ چشم‎ مي‎خورد سياست‎ امريكا را بر ضد اين‎ كشور محكوم‎ كردند. در اين تظاهرات فيدل كاسترو طی سخنانی گفت: كوبا شايد از صحنه‌ی روزگار محو شود، اما هرگز حاضر نخواهد بود كه در چنگ استعمار نوين ايالات متحده اسير شود. وی تاكيد كرد كه بوش نه صلاحيت و نه حق اين را دارد كه از آزادی، دموكراسی و حقوق بشر سخن گويد چون اكنون جهان شاهد نمونه امريكائی حقوق بشر در زندان های عراق است به گونه ای كه شكنجه های اين زندان مردم دنيا را متحير كرده است . وی گفت جرج بوش رئيس جمهور امريكا يك رهبر جعلی است كه سعی دارد ظلم و استبداد را در جهان حاكم كند.


 430 كشته در
 درگيری های نيجريه

ماموران انتظامی نيجريه در شهر كانو، در كوششی برای متوقف ساختن خشونت بين مسلمانان و مسيحيان، به ماموران دستور داده است به سوی شورشيان تيزاندازی كنند . همجنين سخنگوی پليس نيجريه می گويد در جريان دو روز خشونت های فرقه ای در شهر مسلمان نشين كانو، در شمال كشور، دست كم ٣۰ تن كشته شدند. رهبران جامعه مسيحی در اين شهر اعلام كردند بيش از ٤٠۰ تن، كه اكثرا مسيحی بودند، در زدو خورد های اخير كشته شده اند. 


ليندی انگلند:
بدستور مقامات مافوق
شكنجه می كرديم

ليندي انگلند سرباز زن امريكايي كه متهم به شكنجه و تحقير زندانيان عراقي در زندان ابوغريب است و عكس وي در اغلب عكس ها هنگام انجام اين اقدامات غيرانساني ديده مي شود گفت: مقامات مافوق به من دستور مي دادند كه در كنار زندانيان عراقي كه عريان بوده و مجبور به حركات شنيع مي شدند قرار گرفته و آنها از من عكس مي گرفتند . وي يادا آور شد به دستور مقامات مافوقش دست به اين كارهاي شنيع مي زده است و اين تمام چيزي است كه من مي دانم ، اما اين دستورات آنها برايم اندكي عجيب بود . اين سرباز  21 ساله تاكيد كرد افسران مافوق به او و ساير سربازان مي گفتند كه شكنجه و تحقير زندانيان عراقي شيوه بسيار موثري براي بازجويي از آنها است. او مي گويد گاهي اوقات رفتارهاي به مراتب بدتري از آنچه كه در عكس ها منتشر شده وجود دارد و نسبت به زندانيان صورت مي گيرد . سرباز ليندي انگلند كه در اغلب عكس هاي تحقير و آزار زندانيان عراقي ديده مي شود ، هم اكنون در پايگاه فورت براگ در كاروليناي شمالي بازداشت است.


پدر جوان مقتول امريكائی:
امريكا مسئول
 قتل پسرم است

 به گزارش شبكه تلويزيوني كانال 2 فرانسه پدر نيك برگ ، جوان امريكايي كه تصاوير به قتل رسيدن وي توسط يك گروه وابسته به القاعده از طريق اينترنت پخش شد ، روز سه شنبه 11 مه از دولت و ارتش امريكا انتقاد كرد و آنها را مسوول مرگ پسرش معرفي كرد. وي افزود: تصور مي كنم بسياري از مردم از فقدان حقوق مدني كه اين جنگ موجب آن شده به تنگ آمده اند. من تصور نمي كنم دولت كنوني دموكراسي را رعايت كرده و آن را محترم بشمارد.



گزيده ها


اصلاحات

گريزناپذير

از اين گذرگاه عبور می كند!


مثلث

خامنه ای

واعظ

شاهردوی


نامه مهدی كروبی
انصراف و اعتراف
ديرهنگام

ضربه ایكه روحانيت مبارز، به مجمع روحانيون زد


    متن کامل استعفای   فاطمه حقيقت جو