نمونه ها، در اصفهان کم کم فاش می شوند
صنایع مملکت، اینگونه
پشت قباله فرماندهان سپاه شد

 

استاد حوزه علمیه:
مردم به حال خودگریه کنند
حتما مشکلاتشان حل می شود!

 پیک هفته  108        23 آذر 1391  برابر با 13 دسامبـــــر 2012

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک
پیک نت
همزمان با روزنت پیک نت
به روز می شود!


 اخبار روز


آزمونی دیگر پیش روی پلیس و دستگاه های امنیتی

چهلمین روز درگذشت ستار بهشتی/ پنجشنبه روز همدردی مردم با خانواده مظلوم اوست


محمد ملکی؛ ایستاده مردن آرزوی من است؛ وظیفه ما حرف زدن و بیان دردهای جامعه است


سناریوی تهدید و کنترل رفسنجانی با نقش آفرینی آقای خودنویس


شعار «نفت بر سر سفره‌های مردم»

احمدی نژاد محقق می شود اما با فروش اوراق سلف به مردم!


از پول نفتی که سر سفره مردم نیامد تا لیست مفسدانی که در جیب احمدی نژاد ماند


نعمت احمدي:

نگاهي حقوقي به ميزان آمار بي‌سوادي در كشور


هاشمی رفسنجانی :

انحصارطلبی وهمایشهای تکراری کارساز نیست


رفسنجانی صداي منتسب به فرزندش "ساختگي" اعلام کرد


صداي ضبط شده بينه شرعي و قانوني نيست


تصاویر/ مراسم 16 آذر در دانشگاه تهران


حمایت تلویحى نزدیکان مصباح یزدى از آقای خودنویس!


نامه فخرالسادات محتشمی پور به علی مطهری:

چه بر سر زندانیان گمنام خواهد آمد؟


سود گردش مالي 3500 ميليارد توماني  شركت جهان به جيب بانك شهر مي‌رود كه سهامدار آن هفت كلانشهر كشور است


علیرضا بهشتی:

ناگفته های جالب از تدوین قانون اساسی؛ ولایت فقیه را چه کسی در این قانون گذاشت؟


۲ کشته و ۲۸ زخمی در تصادف مینی بوس معلمان شهرکردی


تصاویر/مصدومان حادثه اتوبوس معلمان


وزن طلاهای

 امام حسین


عباس عبدی:

 ساختار های

خشونت زا


مشت در جیب

ـ

كنترل خشم به معني پذيرش وضع موجود نيست


 کردان پیش

«دکتر ملک زاده»، پروفسور بود+ اسناد


بعداز حسن عباسی، آقاتهرانی وحسینیان هم پناهیان را تایید کردند


توافق رئیس پیشین صندوق بین المللی پول  و خدمتکار هتل بر سر پرونده تجاوز جنسی +عکس


این اتفاق زیر دماغ مجسمه آزادی

 روی داد:

رفتار وحشیانه مسئولان مدرسه با یک دانش آموز نابینا + عکس

 

نیروهای امنیتی

مانع  دیدار فعالان سیاسی اصفهان با هاشمی رفسنجانی شدند


گفتگو با امیر ارجمند

ساندی تایمز:

برنامه سری آمریکا برای تسلیح مخالفان سوری


نیویورک تایمز:

 بشار اسد سقوط کند، القاعده سوریه را در اختیار می گیرد/ جنگ به کشورهای همسایه سرایت می کند


ارزيابي عملكرد اقتصادي دولت در گفت‌وگو با حسن روحاني


تغییر رفتار زندانبانان میرحسین و خودداری از تامین مواد غذایی/ باز هم بی خبری از موسوی و رهنورد


رئیس فراکسیون حزب سوسیال مسیحی آلمان:

به عربستان تسلیحات نظامی می دهیم تا در برابر ایران قدعلم کند/ سعودی ها می‌توانند مانع از آن شوند که ایران یهودیان را به دریا بریزد!


با حمله یک مأمور امنیتی

عیس سحر خیز در اوین مجروح شد


عسگراولادي:

 شياطين بين ما و نامزدهاي انتخابات 88 فاصله انداختند


طرح "جبهه پایداری" برای انتخاباتِ بدون اصلاح‌طلبان:

چند لیست بدهیم تا رقابت شود


نقدی به فرموده

کوتاه آمد:

اگر امريكا آدم شود، رابطه برقرار مي‌كنيم


آمادگي ايران براي گسترش روابط با اروپا


پرونده 3هزار صفحه ای کهریزک آماده شد/ 85 صفحه کیفرخواست علیه مرتضوی و دو قاضی دیگر


جزییاتی از پرونده 3هزار صفحه ای کهریزک/ 85 صفحه کیفرخواست علیه مرتضوی و دو قاضی دیگر

سرنوشت عبرت آموز
آقا زاده ها درج. اسلامی

 

عکسها بالا از راست به چپ:احمدی خمینی، محمد منتظری، علی جنتی و مهدی هاشمی

پائین از راست به چپ علیرضا بهشتی، مجتبی خامنه ای، علی مطهری و مهدی خزعلی

---------------------------------------

آقا زاده ها، در جمهوری اسلامی سرگذشت عجیبی یافته اند و می یابند. آنها دو گروه اند. گروهی که پول پارو کردند و سیمشان را روی سیم سیاست نیانداختند و هوس حکومت نکردند. گروه دوم، آنها که هم هوس حکومت کردند و هم انگشت به سوراخ مار، چنان که دودمان "ابوی" را هم بر باد دادند و یا ممکن است بدهند.

اولین آقازاده فرزند بزرگ آیت الله منتظری بنام "محمد" بود، که سابقه انقلابی اش از همه روحانیون جوان بیشتر بود و بسیار تند و کارآمد. آیت الله منتظری او را سرمایه عمر خود میدانست. آیت الله بهشتی را هم چندان قبول نداشت و انقلابی نمی دانست. سرش درجریان  انفجار حزب جمهوری اسلامی برباد رفت. عجیب است که شب انفجار، او را که اصلا قرار نبوده درجلسه حزب جمهوری اسلامی شرکت داشته باشد، با چند تلفن و به هوای این که آقای بهشتی با شما یک کار واجبی دارد به مرکز حزب جمهوری اسلامی کشاندند تا زیر آوار در کنار بهشتی کشته شود!

آقا زاده بعدی، حاج احمد خمینی بود که همه (از جمله علی خامنه ای) هنگام ورود به بیت آیت الله خمینی و دیدار با وی، دست او را پیش از رسیدن به آیت الله خمینی و یا پس از دیدار و هنگام ترک بیت می بوسیدند و درعین حال نمی خواستند سر به تنش باقی بماند. آقای خمینی که فوت کرد، واقعا هم نگذاشتند سر به تنش باقی بماند. قرص هایش را امنیتی کردند و با ایست قلبی کارش را ساختند. شاید از نخستین قربانیان قتل های زنجیره ای او بود. پس از شنیدن خبر فوت آیت الله خمینی در بیمارستان، می گویند خود را در اتاقش حبس کرد و ساعت ها گریست. وقتی اهل خانه بالاخره توانستند وارد اتاق شوند به آنها گفت: من تمام شدم!

منظورش جلال جبروت و امکان و قدرتی بود که در سایه پدرش داشت و اندک زمانی پس از آن نیز واقعا "تمامش کردند"!

کمی بیائیم پائین و دوباره برویم بالا:

آقا زاده آیت الله خزعلی که پیر حجتیه است، پس از چند بار گرفتن و آزاد کردن، بالاخره در آستانه 13 آبان اخیر (روز اشغال سفارت امریکا) دستگیرش کردند و در بند سپاه در اوین است. معلوم نیست که همچنان در اعتصاب غذاست یا نیست.

آقا زاده آیت الله بهشتی، که حالا تحصیل کرده و شده دکتربهشتی، درجریان جنبش سبز چند بار بازداشت و زندانی و آزاد شد و فعلا منزوی است و شاید هم منتظر فرصت اند تا کلک او را هم بکنند.

آقا زاده آیت الله مطهری، یعنی علی مطهری فعلا در مجلس است و اگر نبود حمایت لاریجانی ها تا حالا حداقل زبانش را بریده بودند. کاری که اگر در روی پاشنه کنونی درجمهوری اسلامی بچرخد بعید نیست سرانجام بکنند. البته همزمان با زبان، شاید نفسش را هم بریدند.

آقا زاده احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، یعنی "علی جنتی" را به جرم نزدیکی اش با هاشمی رفسنجانی فرستاده اند کویت. باید دید پس از جنتی که بزودی به 90 سالگی می رسد و یا شاید هم نرسد، با او چه خواهند کرد.

حالا دوباره یک پله برویم بالا:

آقا زاده و خانم زاده هاشمی رفسنجانی (مهدی و فائزه) در زندان اند و ظاهرا برای سر اولی، یعنی مهدی نقشه ها دارند. فعلا یک نوار (جعلی و غیر جعلی اش مورد بحث نیست) به همت "نیک آهنگ کوثر" برایش کوک کرده اند که در آنها لقمه بزرگتر از دهانش برداشته و گفته : آقای خامنه ای دیکتاتور شده و باید جلوی او را گرفت و کنترلش کرد!

جرم از این بالا تر؟ در کشتی شکسته ای که سکانش دست رهبرمطلقه و فرزانه، آقای خامنه ایست، کسی در خارج از کشور تلفنی با فردی بنام  مثل نیک آهنگ کوثر تلفنی حرف بزند و از این فضولی ها بکند؟

این آقا زاده با آقا زاده چهره پنهان اما نام آشنای علی خامنه ای، یعنی "آقامجتبی" دوست و همنشین بوده است و با هم سری هم به جبهه های جنگ با عراق زده اند. البته نه از آن نوع جبهه رفتن ها و ترکش خوردن ها، که آقا زاده خزعلی، یعنی مهدی خزعلی رفته است. خلاصه که گویا "حسین طائب" رئیس سازمان امنیت سپاه از روی پرونده "سید مهدی هاشمی" کپی برداری کرده و نیک آهنگ کوثر را آورده روی صحنه تا همان سناریوئی را پیاده کند که ریشهری در توطئه برکناری آیت الله منتظری از جانشینی آقای خمینی پیاده کرد. سیدمهدی هاشمی که مسئول نهضت های آزادیبخش در سپاه و یک دوره هم رئیس روابط عمونی سپاه بود،(یعنی همین دفتر سیاسی که حالا آقای خامنه ای در سپاه علم کرده) با همه سوابق انقلابی و عمامه سیاه و سیدی اش اعدام شد. اعدام شد تا مبادا تا اقای خمینی زنده است از زندان آزاد شود و بگوید زیر چه فشار و شکنجه ای ناچار به اعتراف به آنچه ریشهری می خواست و دیکته کرده بود شد. محمد منتظری را در انفجار حزب جمهوری اسلامی کشتند و نزدیک ترین یار و همراهش یعنی سید مهدی هاشمی را هم اعدام کردند. سید مهدی هاشمی آقا زاده نبود، اما اگر این اشاره به گذشته نمی شد، ممکن بود مهدی هاشمی (پسر هاشمی) با سید مهدی هاشمی اشتباه شود!

رسیدیم به آقا زاده آقای خامنه ای. یعنی آقا مجتبی که با آگاهی از سرنوشت همه آقا زاده ها که در بالا و بعنوان نمونه از آنها یاد کردیم، پیشدستی کرد و از سرگذشت احمد خمینی درس گرفت و چسبید به سپاه و سازمان امنیت آن و به امید نشستن بر جای پدر، تمرین جانشینی را با قتل و کشتار و بگیر و زندانی کن و شکنجه کن  آغاز کرد.

صبر مردم ایران زیاد است. سرنوشت این آقا زاده را هم خواهند دید. چه کسی با قتل و کشتار رهبر شده و یا رهبر مانده که او بشود و یا بماند. هنوز سر بزرگ حوادث زیر لحاف است!


نامه ابوالفضل قدیانی از اوین به رئیس قوه قضائیه
بازجوهای سپاه، روی
بازجوهای ساواک را سفید کردند


احسان نراقی
پایان زندگی مردی
شیفته خود و عاشق مصاحبه

 

احسان نراقی که در سالهای پیش از انقلاب ریاست "موسسه عالی تحقیقات اجتماعی" را برعهده داشت و سپس به معاونت "یونسکو" نیز رسید و سرانجام بازنشسته شد و بازنشستگی خود را در ایران می گذراند، در تهران در گذشت. پیرامون او حرف و نظر بسیار است که جای طرح آن در اینجا نیست. مدتی نیز در جمهوری اسلامی زندانی شد. بنی صدر از شاگردان او بود. همچنان که می گویند حداد عادل نیز در آخرین سالهای پیش از انقلاب چنین بود. چپ ستیز بنیادی ترین اندیشه نراقی بود. به همان اندازه که شیفته جامعه شناسی به سبک جهان سرمایه داری بود. موسسه ای که او را در زمان شاه در راس آن قرار داده بودند، از جمله نهادهائی بود که رژیم شاه پس از کودتا و پشت سر گذاشت سالهای تثبیت اختناق و با حمایت فرح راه اندازی شد و نراقی را نه به این دلیل که از دیگر اعضای موسسه تحقیقات اجتماعی دانا تر و با سوادتر بود، بلکه به آن دلیل که دشمن چپ  و مورد اعتماد رژیم شاه بود بر راس این تشکیلات گذاشتند.

بسیاری از آنها که پس از چند سال زندان کودتای 28 مرداد از زندان آزاد شده و در هیچ اداره و نهاد دولتی به آنها کار نمی دانند، در کنار شمار دیگری از پژوهشگران سر از موسسه تحقیقات اجتماعی در آوردند. خنده دار شد که رژیم شاه حتی نتوانست از حاصل اندیشه و مطالعات آنهائی که دراین موسسه جمع شده بودند نیز استفاده کند. اختناق و استبداد به راه خود رفت و مردم به راه خویش.

نراقی انسانی خود شیفته و عاشق مصاحبه  و مطرح شدن در مطبوعات بود. این عکس مربوط به دوران اولیه برپائی موسسه تحقیقات اجتماعی و قرار گرفتن احسان نراقی در راس آنست. آن که از جانب روزنامه کیهان به ماموریت مصاحبه با نرقی رفته "رحمان هاتفی" است که بعدها معاون سردبیر و در سال انقلاب 57 سردبیر کیهان شد. یکبار نیز اسماعیل خوئی (شاعر) که خود عضو موسسه تحقیقات اجتماعی بود با نراقی مصاحبه ای مفصل کرد که در مطبوعات وقت منتشر شد.

این عکس در کنار چند عکس دیگر و گزارشی که از فعالیت های نراقی و شجره روحانی وی، پس از درگذشت وی در سایت "تورجان" منتشر شده، انتشار یافته است.


بهار عربی، تکلیف خود را
با اسلامگرایان روشن میکند
تفسیر روزنامه اومانیته


نامه قدردانی نسرین ستوده
از آنها که با وی همدلی کرده بودند


یورش چند باره به خانه

محمد ملکی
هر دو خواهند رفت
و آیندگان قضاوت خواهند کرد!


از یک نامه وارده
بچه ها در مدرسه سوختند
پدر و مادرها در کردستان


دستگیری جوانان در شهرک "خیبر" دزفول


منتخب اخبار روزهای گذشته:


دیدار با  زلزله زدگان آذربایجان شرقی
زمین دیگر نمی لرزد
اما تن مردم هنوز می لرزد!

بنای برج میلاد در تهران ضرورت داشت؟
بحث خوانندگان پیک نت
درباره برج "میلاد" تهران

"سایه" گفت و منتشر کرد
آنچه را به تاریخ بدهکار بود
انتظار چند ساله اهل فرهنگ و قلم برای خواندن خاطرات "هوشنگ ابتهاج" (سایه) پایان یافت و این کتاب در دو جلد ( 1500 صفحه) با 200 صفحه عکس رنگی و سیاه و سفید از سوی انتشارات سخن منتشر شد. این کتاب با نام «پیر پرنیان اندیش» منتشر شده است.

محمد خاتمی:
تفاهم ملی با آزادی زندانیان و پایان

حصر موسوی و کروبی آغاز می شود


پس از پایان اعتصاب غذای ستوده
دیدار همسر نسرین ستوده

 با محمد خاتمی


ایران، کشور مغازه ها
برای هر 35 تهرانی
یک مغازه توزیعی وجود دارد!


شرکت قائم سپاه در کنار شرکت احیا سپاهان
دفاع چپاولگران به قیمت
نابودی ایران، از حکومت سپاهی

ایالات متحده امریکا
 ای کاش سقوط امریکا
با فاجعه انسانی همزاد نشود

«هینتر گروند» نشریه اینترنتی آلمانی ـ ـ ترجمه رضا نافعی

 

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


صفحات اول

روزنامه های

امروز ایران


ما که داروئی
بدستمان نرسید

سلام رسانه محبوب ایرانیان آزاد-

به دوستان دانشجو که در سویس و آلمان برای تهیه داروی ایرانیان تحت نام شبکه امداد دستهای یاری رسان مشغول فعالیت هستند و پس از ارسال نسخه، داروی مورد نیاز بیماران را ارسال میکنند.

من به علت بیماری سرطان یکی از بستگان نزدیک مجبورم در داروخانه های دولتی و مراکز تایید دارو و بازار آزاد دارو رفت و آمد داشته باشم و طبیعتا افراد مثل من در این مکانها زیاد حضور دارند و در صف با هم صحبت میکنیم و فحش به مسولین میدهیم و از تجارب خودمان میگوییم. از چندین نفر شنیده ام که این شرکت به دادشان نرسیده است.

 من خودم شخصا با این شرکت توسط نامه تماس برقرار کردم و چندین سوال از من پرسیدند و در انتها یک مبلغ بسیار بالا برای تهیه دارو و ارسال آن پیشنهاد دادند که اگر قرار باشد با آن مبلغ دارو تهیه کنم در تهران هم فراوان گیر میآید. احساس کردم یا نامهربانند و یا از این طریق می خواهند اسمی در کنند که کمک به بیماران میکنند.

اگر کار خیر میکنند کارشان را ادامه دهند ولی به نظر میرسد در هدفشان موفق نیستند و دوستی که با بدبینی نسبت به آنها برای شما نامه نوشته بود حق داشت.

با تشکر از شما که کارتان را به درستی انجام میدهید و فضای خالی از آزادی رسانه ای در ایران را به سهم خود پر میکنید.

دوستتان داریم


نفت ایران
هیچوقت ملی نبود

 

پیک نت سلام- در اخبار امده بود که کشور عراق درسال ۲۰۱۳ با تولید ۳ میلیون بشکه نفت در روز، در جایگاه دوم در اوپک درمیان صادر کنندگان نفت در جهان قرار خواهد گرفت و جای ایران را خواهد گرفت.
اولا ناز شست دولت بی کفایت احمدی نژاد.
دوم، در کشوری که منافع نفتی نه در راه بهبود وضع مردم و کشور بلکه در جهت منافع گروهی و باندهای مافیایی قدرت بکار می آید و هر روز شاهد بروز جنایتی تازه هستیم بیش از این هم انتظاری نیست. نفت نه در زمان رژیم پهلوی ملی به مفهوم تعلق داشتن به ملت و نظارت مردم بر درآمد حاصل از فروش آن بود و نه اکنون. زمانی ما می توانیم از ملی بودن نفت صحبت کنیم که نمایندگان مردم و با نظارت مردمی از طریق مطبوعات با سیاست های درست در راه پیشرفت و تعالی کشور مشارکت داشته باشند. تا زمانی که "جمشید بسم الله ها و آقا یدالله ها پول نفت در جیبشان است آش همین اش اسث و کاسه همین کاسه.  مهرگان


ماجرائی بنام
تهیه و ارسال دارو
از خارج به ایران

پیک نت، با عرض سلام و درود به شما هموطنان دانا و کوشا. لطف کنید و آدرس ای میل من را به دانشجویان ایرانی در سویس یا آلمان برسانید، چنانچه ایشان لطف نموده و بهترین  راه رساندن دارو به ایران را به کی و چطور توضیح دهند بسیار سپاسگزار خواهم بود. در انگلیس برای بستهٔ زیر ۲ کیلو ۲۳ پوند هزینه بر میدارد که کمی گران است به اضافهٔ اینکه در ایران هم کلی پول میگیرند، و اطرافیانم زیاد خوشحال نمیشوند از دریافت کار و هزینهٔ زیادی.

باسپاس مجدد

با سلام - دوستان عزیز در پیک نت. پیرو نامه قبلی به اطلاع می رسانیم که یکنفر به ما گفته بود احتیاج به کمک دارد و  بیمار روانی است. ما گفتیم نسخه را برایمان بفرستید.  شما می دانید نسخه ایران اینجا اعتباری ندارد و ما داروها را باید آزاد تهیه کنیم. بعد نسخه را نفرستاد و ما احساس کردیم یا مزاحم است یا می خواهد اطلاعات جمع کند.

ما حدس زدیم نویسنده پیامی که شما منتشر کرده بودید باید همین فرد باشد.

با سپاس

پیک نت- ما صرفا منتشر کننده نامه ها هستیم و در مورد این دو نامه نیز، خواهش می کنیم نویسنده پیام بالا یک آدرس ای میل مجدد در اختیار ما قرار بدهد تا آن را در اختیار نویسنده پیام دوم قرار بدهیم.


ما هم میخواستیم
گربه را
دم حجله بکشیم

سلام پیک نت- دیروقت است که مقاله شما را درمورد مصر و تحت عنوان مردم مصر "گربه را دم در حجله کشتند"! و نیاز نبود ۳۳ سال صبر کنند تا به نتیجه ای برسد که امروز مردم ایران رسیده اند را میخوانم و اگراجازه بدهید درآینده نزدیک و مفصل در این باره خواهم گفت، چرا که در آن کمی بی انصافی که نه، بلکه فراموشی و یا نادیده گرفتن تلاشها و کوشش های گروه کثیری از مردم ایران درجهت جلوگیری ازاستبداد نوین بود. ازهمان ابتدا، اما جنگی که به اعتراف خود برنامه ریزان می توانست خدمتی باشد از جانب صدام، نعمتی شد که گربه مردم را دم حجله کشت!


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)