در حاشیه رفع توقیف روزنامه آسمان

شبکه جنگ روانی با مردم

و علیه گشایش فضای سیاسی

 

حکم دیوان کشور درباره مرتضوی

قاضی محبوب رهبر

انفصال دائم قضائی شد!

(پیک هفته  109) 26 آبان  1393 برابر با 17 نوامبر 2014

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


درباره انتخابات 88

دومین نامه

آیت الله حائری

به علی مطهری


وایبر

و اینستاگرام

فیلتر نمی شوند!


جایزه ای

امریکائی

برای ارتش عراق

«مارتن دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد: عراق برای بازپس گیری اراضی‌اش بویژه شهر «موصل» از داعش و کنترل مرزهای خود با سوریه نیازمند ۸۰ هزار نیروی آموزش دیده است. او که این گزارش را به کنگره امریکا می داد افزود:

اعزام مشاوران نظامی آمریکایی برای همراهی نیروهای زمینی عراق در صورت پیشروی آن‌ها در برابر ارتش داعش در مناطق دشوار اطراف موصل و نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه را در دست بررسی داریم.


در به در دنبال

"مش رجب"

اسید پاش!

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد: نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه در رابطه با پرونده اسیدپاشی اصفهان در حال همکاری با نیروی انتظامی هستند. کار بسیار گسترده ای روی همه فرضیه ها در حال انجام است.

آن فضای ابتدایی که در رابطه با این ماجرا ایجاد شد و مخصوصا با بحث های رسانه ای کار کشف جرم مقداری با مشکل مواجه شد.

(اگر پای بسیج و نیروهای امنیتی در این ماجرا بند نبود، واقعا نیازی به ورود سپاه و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به مسئله بود؟

اگر با من نبودش هیچ میلی

چرا ظرف مرا بشکست لیلی؟)


دبیر شورای امنیت ملی:

به برخی از

نامه های اوباما پاسخ داده ایم!


جبهه پایداری

حزب پایداری می شود


قربانیان اسیدپاشی

تحت درمان دولتی اند


کتاب ها

و فیلم های

پشت دیوار ممنوعه!


آب در رگهای

خشک زاینده رود

جاری شد!


متهمین گهریزک

در راه دادگاه



رئیس کمیسیون امنیت مجلس: مواضع آمریکا تند شده

به نامه اوباما به خامنه‌‌ای

پاسخی متناسب داده شد

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و از معاونین اسبق وزارت امور خارجه است. وی در گفتگویی با شبکه خبری عربی زبان جمهوری اسلامی "العالم" شرکت کرد. بروجردی در این گفتگو تاکید کرد که موضع امریکایی ها در مذاکرات عمان تند شده و احتمال رسیدن به توافق به زیر 50 درصد رسیده است. غربی ها خواهان برداشته شدن تدریجی تحریم ها مثلا تحریم های آمریکا و اروپا و حفظ تحریم های شورای امنیت هستند که ایران با آن مخالف است. نکته دیگر اختلاف نظر بر سر حجم غنی سازی در ایران است. آخرین پیشنهاد طرح شده تمدید زمان مذاکرات و داشتن فرصت بیشتر برای رسیدن به توافق است. به گفته بروجردی نامه اوباما به آیت الله خامنه ای درباره مسائل هسته ای و داعش بود که بدان پاسخ متناسبی داده شد. لحن بروجردی در این گفتگو حاکی از تصمیم جدی در بالاترین سطوح حاکمیت برای رسیدن به توافق با غرب است.  گزیده این گفتگو را ادامه می خوانید.  


بانک مرکزی اعلام کرد

یک چهارم خانوارهای ایرانی

دارای سرپرست بیکار هستند


تجمع کارگران در اعتراض به طرح مجلس

400 هزار کارگر ساختمانی

از بیمه محروم می شوند


روزنامه آسمان رفع توقیف شد!


خاکسپاری مرتضی پاشائی

مرتضی پاشائی، از نسل خوانندگان پس از انقلاب 57، پس از مدتی دست و پنجه نرم کردن با سرطان معده دربیمارستان بهمن تهران در گذشت. شامگاه جمعه صدها تن از جوانان تهران با شنیدن خبر در گذشت او در پارک لاله و مقابل بیمارستان بهمن تهران که پاشائی در آن بستری بود جمع شدند تا از او یاد کنند. این عده شب را در پارک "آب و آتش" تهران جمع شدند و به یادش شمع روشن کردند و برخی ترانه های او را زمزمه کردند، از جمله ترانه "دل دیونه" او را که در بخشی از آن مرتضی از قسمت و سرنوشت خود می خواند و می گوید "قسمت من رفتن است"! خبرگزاری ایسنا از زمزمه ترانه دل دیونه او در خیابان های اطراف پارک آب و آتش توسط مردم خبر داده است و تعداد زیادی از رانندگان عکس او را روی اتومبیل خود نصب کرده و در زمزمه ترانه دل دیونه یکدیگر را یاری می کردند. پاشائی 6 سال پس از انقلاب 57 بدنیا آمده بود و از مدتی پیش سرطان معده به جانش چنگ انداخته بود. او را دیروز (یکشنبه) از مقابل تالار وحدت (رودکی) به قطعه‌ی هنرمندان در بهشت زهرا برده و به خاک سپردند.


منتخب اخبار روزهای گذشته


یادداشت سردبیر روزنامه اطلاعات

نگاه امنیتی به همه امور

مردم را از آگاهی محروم کرده


دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب

تفرقه در جناح راست

نباید تبدیل به اتحاد شود!


برای شکار قایق های توپدار و پهپادها درخلیج فارس

سلاح لیزری امریکا

در خلیج فارس مستقر شد


پس از پایان مذاکرات فشرده وزرای خارجه ایران و امریکا

خوشبینی روسیه

نسبت به توافق های اتمی عمان!


جنگ استقلال در اوکرائین

بزودی از سر گرفته می شود


معاون وزارت ارشاد در اختتامیه نمایشگاه مطبوعات

اداره مملکت ممکن نیست

مگر با حضور رسانه های آزاد


شمار آوارگان لیبی

به مرز نیم میلیون رسیده

منبع اشپیگل انلاین- ترجمه شیرین مرادی


از سرگذشت هادی غفاری چه کسانی باید درس بگیرند؟

سایه های سیاه

پشت سر پشیمان شده ها


هادی غفاری

فعالیت سیاسی زیر زمینی

به ضرر همه تمام می شود!


رسانه ها به سراغ آنها نرفتند، آنها خودشان آمدند

نمایندگان 300 کارگر معدن

در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها


بیشتر آنها در محاکم خانواده مشغولند

حضور 700 قاضی زن

در دستگاه قضائی ج. اسلامی!


پیام مهندس موسوی برای آیت الله صانعی


در آمد داعش از غارت

بیشتر است تا از  فروش نفت

ترجمه شیرین مرادی


ضرغامی به این خوش سیمائی هم نبود!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


شعر نظامی

وصف نامه

نرگس محمدی

پـیرزنی را سـتمی درگـرفـت

دست زد و دامن سـنجر گـرفت

کای ملک آزرم تو کم دیده‌ام  

وز تو همه ساله سـتم دیده‌ام

شحنه مست آمده در کوی من

زد لگـدی چند فـرا روی من

بیگـنه از خـانه بـیرونم کـشید

موی کشان بر سر کویم کـشید

گفت فلان نیم‌ شب ای کوژپشت

بر سر کوی تو فلان را که کشت

خانه من جست که خونی کجاست

ای شه ازین بیش زبونی کجاست

رطل زنان دخل ولایت برند

پیره‌ زنان را به جنایت برند

کوفته  شد  سینه  مجروح  من

هیچ نماند از من و از روح من

داوری  و  داد  نمی‌ بینمت

وز  ستم  آزاد  نمی‌ بینمت

از ملکان  قـوت  و  یاری  رسد

از تو به ما بین که چه خواری رسد

بنده‌ای  و دعوی  شاهی کنی

شاه  نه‌ای  چونکه تباهی کنی

شاه  که  ترتیب  ولایت کند

حکم  رعیت  به  رعایت کند


محدودیت های

صفحه پیوندها

درود- با احترام، بنده امیرعلی آرمان از خوانندگان پیک نت هستم و همیشه از دیدن سایت شما لذت می برم. با توجه به اینکه سیاست سایت پیک عدم وابستگی به سازمان و فرد است و رسالتش اطلاع رسانی اخبار سالم و آزاد، چرا سایت شجاعی همچون داغ نیوز و انصاف نیوز را که از ایران به روز می شوند را در بخش پیوندهای خود لینک نمی دهید.

پیک نت- خواننده گرامی. ما اگر بخواهیم تمام سایت های مورد توجه شما و امثال شما را در صفحه پیوندها لینک بدهیم، این صفحه چنان شلوغ و بلند می شود که پیدا کردن سایت های، وبلاگ ها، فیسبوک ها و ... در آن بسیار دشوار می شود. اجازه بدهید صفحه پیوندها چنین حالتی پیدا نکند.


به چه زبانی

بنویسیم؟

پیک نت هر هفته دهها خبر و خبر تفسیری منتشر می کند که در طول هر ماه سر به صد و بالاتر می زند. ما نیاز خوانندگان خود را می شناسیم و یا سعی می کنیم بیشتر بشناسیم. برای انتشار روزانه پیک نت ساعت ها وقت صرف می شود. آیا خوانندگان پیک نت هم این توضیح و توصیه و نیاز ما را که به ساده ترین زبان ممکن نوشته می شود، درک و به آن عمل می کنند:

"پیک نت می خوانید، آبونمان آن را پرداخت کنید!"

از این ساده تر و صریح تر جمله ای را که بیان کننده ارتباط انتشار منظم پیک نت با تامین هزینه باشد، سراغ دارید؟ اگر دارید برای ما بنویسید تا آن جمله را جایگزین جمله بالا کنیم، شاید همه خوانندگان ارتباط هزینه و انتشار را درک کنند. به صرف این که پیک نت روی اینترنت است و دسترسی به آن به مانع، می توان از حاصل وقت و انرژی دیگران مجانی استفاده کرد و حتی به هزینه انتشار آن هم اندیشه نکرد؟

ما، دست معدود خوانندگانی که آبونمان خود را منظم پرداخت می کنند و صد البته که حتی تامین کننده بخش اندکی از هزینه انتشار پیک نت هم نیست را صمیمانه می فشاریم و به دیگر خوانندگان خود توصیه می کنیم آبونمان خود را از طریق حساب بانکی پیک نت و یا حساب "پی پال" پیک نت که در انتهای صفحه اول پیک نت قید شده پرداخت کنید.


اسباب خانه

به صاحب خانه

می رود!

 

خبر نویسی از سوی خبرگزاری های داخلی با قصه نویسی و یا انتشار بولتن های روابط عمومی ادارات و سازمان های دولتی تفاوت چندانی ندارد. دو خط خبر را در میان 10 تا 15 پاراگراف آنقدر تکرار می کنند و کش می دهند که گوئی قصه حسین کرُد شبستری می نویسند. آن هم در دوره ای که کوتاه نویسی خبر، در حد یک جمله، پرنفوذ ترین خبر است. مرزهای گزارش و مقاله و قصه و تحلیل و خبر همه با هم مخلوط است. لغات و اصطلاحات عربی و فارسی در خبرها و گزارش های خبرگزاری ها و روزنامه ها و سرآمد همه آنها "رسانه ملی" با هم محشورند و البته گاه نیز یک لغت و یا اصطلاح انگلیسی هم مثل نشانه گذاری کلاغ روی شانه افرادی که زیر درخت در پارک ها نشسته اند زینت بخش خبرها و گزارش ها می شود!

ساختمان و فروشگاه و کارخانه آتش گرفته، اما خبر از واقعه آغاز نمی شود؛ بلکه از شیرینکاری ماموران آتش نشانی برای مهار حریق آغاز می شود! حادثه رانندگی شده و عده ای کشته شده اند و یا دو قطار به هم خورده و عده ای کشته شده اند اما خبر در رسانه های ایران از گفتگو با مدیرکل راه آهن دولتی و یا رئیس پلیس شروع می شود و آنها نیز شرح ماموریت خود را مقدم بر خود حادثه میدانند.

اختلاس و سرقت و یا فلان آمار اعلام شده، اما اغلب با نوشتن میلیون و میلیارد یادشان می رود بنویسند این میلیارد و میلیون به ریال است؟ به تومان است؟ به دلار است؟ آخرین نمونه از این دست را در همین شماره پیک نت و در خبر مربوط به مصرف سیگار در ایران میخوانید که معلوم نیست 60 میلیارد نخ سیگار طی 10 سال دود شده، روزانه دود می شود؟ هفتگی دود شده؟

از قدیم می گفتند "اسباب خانه، به صاحب خانه می رود". وقتی فارسی مقامات آلوده به عربی و گاه انگلیسی است، وقتی برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی صحنه سازی می کنند و سپس محسنی اژه ای نامه ای برای وزیر ارتباطات می نویسد که پر از غلط املائی و آلوده به تهدید و ارعاب است و عربی و فارسی آن با هم جوش داده شده اند و نفس خواننده در می آید تا جمله (پاراگراف) تمام شود و به نقطه برسد، انتظار زیادی از رسانه ها نباید داشت! نامه اژه ای را هم در همین شماره پیک نت می خوانید.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)