با مرگ جسمی آیت الله کنی

عزای حاکمیت برای

انتخاب رئیس مجلس خبرگان

 

سایه داعش روی سر روابط

ایران و ترکیه سنگینی می کند

ترکیه- بهزاد دولت آبادی

(پیک هفته  109) 30 مهر  1393 برابر با 22 اکتبر 2014

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


صراط مستقیم

احمد جنتی!

 

آیت‌الله جنتی که تصور کرده مردم حمایت های بی دریغ او از احمدی نژاد و سیاست هایش را فراموش کرده اند، روزگذشته در همایش مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات استان‌ها، غارت و چپاول دوران 8 ساله احمدی نژاد را به روی خودش نیآورد و گفت:

"متأسفانه عده‌ای که در مسیر و صراط امام خمینی نبودند و با برخورد مردم جرأت نداشتند سر بلند کنند، مجدداً ‌امیدوار شده‌اند با اشغال مصادر و مناصب به جای خدمت به ملت، فرصت‌ها و منابع ملی را به بازی بگیرند.  واضح است که اگر بر سر کار بیایند نیروهای مخلص، صادق، مومن را منزوی می‌کنند و در خدمت مردم نخواهند بود."


سفر فرمانده نیروی

دریائی ج. اسلامی

به چین


شکایت از چند

نماینده مجلس


عقب نشینی

دیرهنگام

امام جمعه

اصفهان

امام جمعه اصفهان که ظاهرا گفته های او در نماز جمعه این شهر پیش زمینه اسیدپاشی های اخیر در این شهر شد، برای بیرون کشیدن پای خود از ماجرای اسیدپاشی که می رود در اصفهان به یک جنبش خیابانی علیه این نوع جنایات خیابانی بیانجامد گفت:

من نگفتم که تذکر فراتر از لسانی باشد، گفتم آنچه وظیفه یک مسلمان است تذکری ناصحانه، مشفقانه و مودبانه است. اگر قرار باشد برخوردی صورت بگیرد باید به صورت قانونی باشد و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی چنین مساله‌ای را پیگیری کنند تا کسی خودسرانه وارد این گود نشود.


دیدار خانواده کروبی

با علی مطهری

و دیدار

 هادی خامنه ای

با دختران موسوی


سخنگوی جدید انجمن هفته آینده انتخاب می شود

انتخاب شورای

مرکزی جدید

انجمن دفاع از

آزادی مطبوعات


مذاکرات مستقیم

امریکا و کردهای سوریه


جنگ در سوریه

200 هزار قربانی گرفته


در جستجوی

راه حل سیاسی

در سوریه جنگ زده


محکوم شده ام،

 اما اعتراض دارم!


سقوط هواپیما

فرمانده نیروی انتظامی ضمن تشریح جزییات بیشتر از سقوط هواپیمای ناجا در راه زاهدان، ارتباط این سقوط را با عملیات تروریستی تکذیب کرد.


برگزاری

جلسات احزاب

استاندار تهران گفت: احرابی که پروانه فعالیت رسمی دارند، مشکلی برای برگزاری همایش‌های خود ندارند. طبق قانون اساسی همایش‌های گروه‌های رسمی باید برگزار شود.


حساب و کتاب ها

در شهرداری تهران

معلوم نیست!


جبهه اصلاحات آماده انتخابات می شود


ندای ایرانیان

فعالیت رسانه ای خود را آغاز کرد!


"انصار حجتیه"

شبکه اسیدپاش های اصفهان

سلام- من در اصفهان هستم و اطلاع دارم که تاکنون 10 نفر در رابطه با اسید پاشی های این شهر به آسانی شناسائی و دستگیر شده اند. گویا امام جمعه شهر زیر فشار مقاماتی از بیت رهبری شبکه اسیدپاش ها را معرفی کرده و تاکنون 10 نفر از آنها دستگیر شده اند. آنها در شبکه ای بنام "گروه انصار حجتیه" در اصفهان و شهرهای اطراف فعال بوده اند و شمارشان حداقل 300 نفر است که ماهانه 10 میلیون تومان دریافت می کرده اند. هنوز معلوم نیست که این از سهم امام و توسط امام جمعه شهر پرداخت می شده و یا از طریق مرکز بسیج اصفهان. آنهائی که دستگیر شده اند، بیشترشان اهل "سده" (خمینی شهر) و قهدریجان هستند. هر اطلاع دیگری پیدا کنم خبرتان می کنم.


روحانی: گزارش بورسیه ها را به ملت می دهم

سکوت در باره بورسیه ها

شرط رای مجلس به وزیر علوم


مصاحبه هاشمی رفسنجانی

در انتخابات 88

من ضرر نکردم، نظام ضرر کرد!


اعتراف ناشیانه روزنامه رسالت در پاسخ به مطهری

حمایت از "فتنه"

اعتبار اجتماعی می آورد!

آیت الله مطهری رئیس شورای انقلاب را فرقان ترور کرد و فرزندش را ...؟


 روزنامه جمهوری اسلامی

در برابر روزنامه رسالت

گریبان تحریک کنندگان

و مشوقان اسیدپاشی را باید گرفت


مصاحبه با فائزه هاشمی

منتظر می مانیم تا ببینیم

با اسیدپاش ها چه می کنند!


ویرانه ای که از سوریه آباد باقی مانده!

یونگه ولت – ترجمه رضا نافعی


جمهوری بی دولت "لیبی"

روزنامه اومانیته- ترجمه آذرنگ


عقب نشینی دولت ترکیه

برای نجات سیاست آشتی ملی با کردها


منتخب اخبار روزهای گذشته


راه حل چیست؟

اسید پاشی زنجیره ای ادامه قتل های زنجیره ای


نیویورک تایمز

توافق اتمی امریکا با ایران از روی سر کنگره امریکا


ارتش لبنان مجهز به

سلاح های ایران می شود


نگاهی به مصاحبه معاون اول قوه قضائیه

شناختن متهمین فضای مجازی

نشناختن اسیدپاش های خیابانی


ادعای بازداشت 4 اسید پاش در اصفهان


قبل از دریافت چک، صاحب آن را کنترل کنید

روزی 17 تا 20 هزار چک برگشت می خورد!


لیسانسیه ها، مترجمین و افراد بسیج در جنگ

 با عراق درمیان کارتن خوابها

قالیباف شهردار تهران در گفتگوی مستقمیم تلویزیونی:

شهر تهران ۱۵ هزار نفر کارتن‌ خواب دارد. در میان این افراد، کسانی هستند که ۴ - ۵ کتاب ترجمه کرده‌اند، برخی فارغ‌ التحصیل دانشگاه‌های دولتی ایران هستند و برخی سابقه حضور در جنگ ایران و عراق را دارند.

قالیباف نگفت و مصاحبه کننده سیمای جمهوری اسلامی هم نپرسید تا معلوم شود ریشه اصلی  این فاجعه، مثل دیگر فجایع جاری در کشور، فقر و بیکاری است و تکلیف با سیاست افزایش جمعیت کشور چیست؟


طرح های شتابزده در مجلس

انتخاب شهرداران از شورای شهرها گرفته شود


رضاضراب با این تغییرات تبرئه شد

تغییرات قضائی به نفع قدرت اردوغان در ترکیه


امسال دوبرابر پارسال

50 میلیون ایرانی

تابستان امسال رفتند به شمال


نگاهی به گزارش سرپرست وزارت علوم

مسابقه باز کردن بقالی، شعبه بانک و دانشگاه


مجمع روحانیون قم:

حصر باید پایان یابد و پرونده 88 بسته شود


پیش دستی عباسعلی خان بر رهبر

صهیونیست پشت اسیدپاشها قرار دارند!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


اندر حکایت

جبهه پایداری

سایت پایداری: نزدیك به گروه پایداری (حامیان احمدی نژاد و جلیلی در مجلس) در واكنشی عصبی نسبت به انتشار خبر پاشیدن اسید به زنان و دختران اصفهانی؛ این اطلاع رسانی را اقدامی خائنانه توسط خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ارزیابی كرد و مدعی شد: «یک خبرگزاری دولتی که با هزینه بیت المال اداره می شود، طی روزهای گذشته با همکاری رسانه های ضد انقلاب آغازگر پروژه ای مشکوک علیه حجاب شده است."

این سایت؛ بدون كمترین اشاره ای به اینكه چرا تاكنون و چند هفته پس از شروع این حوادث هیچ یك از رسانه‌های كشور خبر آن را انتشار نداده اند نوك تیز حمله خود را متوجه ایسنا کرده و سپس با ارتباط دادن موضوع به ضدانقلاب، اصلاح‌طلبان و ... اینگونه نتیجه گرفته است كه «...زنان بد حجاب که عموما در معرض خطرهای اجتماعی متعددی در جامعه هستند از سوی اراذل و اوباشی مورد تعرض قرار گرفته اند."

این سایت خود نتیجه قطعی گرفته كه كار، كار اراذل و اوباش بوده، بدون اینكه نه پلیس و نه هیچ مقام مسئولی، به چنین نتیجه ای رسیده باشد، خصوصا كه هنوز اصولا كسی از این افراد جنایتكار به دام نیفتاده و پلیس همچنان در صدد دستگیری آنهاست...

فیسبوک علیرضا کفایی

 

(اندر حکایت جبهه پایداری و بسیج و بقیه: یکنفر می گفت، نمی دانم چرا هر وقت، هر جا، هرچی به سرقت می رود می آیند سراغ من و اتفاقا هم در خانه من پیدا می کنند!)


روزنامه نگاری

 در روزگار حاکمیت شبکه های اجتماعی

دکتر صدرالدین الهی


هواپیماهای

مسافربری

در روسیه

متعلق به کدام

شرکت ها هستند!


اسباب خانه

به صاحب خانه

می رود!

 

خبر نویسی از سوی خبرگزاری های داخلی با قصه نویسی و یا انتشار بولتن های روابط عمومی ادارات و سازمان های دولتی تفاوت چندانی ندارد. دو خط خبر را در میان 10 تا 15 پاراگراف آنقدر تکرار می کنند و کش می دهند که گوئی قصه حسین کرُد شبستری می نویسند. آن هم در دوره ای که کوتاه نویسی خبر، در حد یک جمله، پرنفوذ ترین خبر است. مرزهای گزارش و مقاله و قصه و تحلیل و خبر همه با هم مخلوط است. لغات و اصطلاحات عربی و فارسی در خبرها و گزارش های خبرگزاری ها و روزنامه ها و سرآمد همه آنها "رسانه ملی" با هم محشورند و البته گاه نیز یک لغت و یا اصطلاح انگلیسی هم مثل نشانه گذاری کلاغ روی شانه افرادی که زیر درخت در پارک ها نشسته اند زینت بخش خبرها و گزارش ها می شود!

ساختمان و فروشگاه و کارخانه آتش گرفته، اما خبر از واقعه آغاز نمی شود؛ بلکه از شیرینکاری ماموران آتش نشانی برای مهار حریق آغاز می شود! حادثه رانندگی شده و عده ای کشته شده اند و یا دو قطار به هم خورده و عده ای کشته شده اند اما خبر در رسانه های ایران از گفتگو با مدیرکل راه آهن دولتی و یا رئیس پلیس شروع می شود و آنها نیز شرح ماموریت خود را مقدم بر خود حادثه میدانند.

اختلاس و سرقت و یا فلان آمار اعلام شده، اما اغلب با نوشتن میلیون و میلیارد یادشان می رود بنویسند این میلیارد و میلیون به ریال است؟ به تومان است؟ به دلار است؟ آخرین نمونه از این دست را در همین شماره پیک نت و در خبر مربوط به مصرف سیگار در ایران میخوانید که معلوم نیست 60 میلیارد نخ سیگار طی 10 سال دود شده، روزانه دود می شود؟ هفتگی دود شده؟

از قدیم می گفتند "اسباب خانه، به صاحب خانه می رود". وقتی فارسی مقامات آلوده به عربی و گاه انگلیسی است، وقتی برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی صحنه سازی می کنند و سپس محسنی اژه ای نامه ای برای وزیر ارتباطات می نویسد که پر از غلط املائی و آلوده به تهدید و ارعاب است و عربی و فارسی آن با هم جوش داده شده اند و نفس خواننده در می آید تا جمله (پاراگراف) تمام شود و به نقطه برسد، انتظار زیادی از رسانه ها نباید داشت! نامه اژه ای را هم در همین شماره پیک نت می خوانید.


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)