ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از قتل دکتر سامی تا حمله به سفارت عربستان

37 سال محاکمه نمایشی

در غیاب آمران مهاجمین

 
 
 
 

 

در جمهوری اسلامی اگر هم دادگاهی فرمایشی برای عاملین قتل و حمله و ترور و تهاجم تشکیل شود، تاکنون سابقه نداشته که آمران هم به این دادگاهها فراخوانده شوند و یا اساسا محاکمه شوند. از ترور دکتر سامی در مطبش که می گویند احمدی نژاد در آن دست داشت، تا قتل های زنجیره ای و انواع ترورها و انفجارها و حمله ها و از جمله آخرین آنها، یعنی حمله به سفارت و کنسولگری عربستان درتهران و مشهد وضع همین بوده است.

اکنون هم که دادگاهی فرمایشی برای مهاجمین به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران تشکیل شده آمران و حتی عاملین و مجریان اصلی غایب اند.

در همین ارتباط یک حقوقدان بنام "خرمشاهی" به آفتاب نیوز گفته است:

"اگر دادگاه صوری و تشریفاتی باشد تاثیری در عرصه بین المللی نخواهد داشت و در عرصه داخلی هم ایجاد بدبینی مردم را در پی خواهد شد. اگر دادگاه بدون مماشات و هرگونه ملاحظه و سیاسی کاری و بر اساس آنچه که قانون می گوید برگزار و محاکمه کند شاید برای جلوگیری از موارد مشابه تاثیر داشته باشد."

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نیز به آفتاب نیوز گفته است:

"تعدادی از متعرضین در حال محاکمه هستند اما نباید کسانی که آنها را تشویق به چنین کاری کردند را از یاد برد و آمران هم باید دادگاهی شوند. جای آنها در این دادگاه‌ها خالی است. 37 سال است شاهد چنین اقداماتی هستیم."

درباره محاکمه پیاده نظام حمله به سفارت عربستان گزارش 30 تیر پیک نت را بخوانید:

http://www.pyknet.net/1395/09tir/30/page/dadgah.php


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: