دوران تک صدائی مرده است

شکست بزرگ صدا و سیما

از صندوق های رای در آمد!

 

در جلسه اصولگرایان معتدل

با نامشروع ترین روش ها

سعی درحذف روحانی داشتند

(پیک هفته ۱۰۹) 31  اردیبهشت  1396 برابر با 21 مه 2017 

 pyknet100@gmail.com


--------


پر خواننده ترین گزارش پیک نت 30 اردیبهشت (شنبه) خبر تفسیری "درس های بزرگ انتخابات در راه است" رود که روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنت جمعا 18 هزار و 600 خواننده داشت.


27-30 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


27-30 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


27-30 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


27-30 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


27-30 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


27-30 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی



بیانیه علی خامنه ای

خلاف معنای نتیجه انتخابات بود

رهبر جمهوری اسلامی، برخلاف سال 88 که منتظر اعلام شمارش آراء نشد و احمدی نژاد را رئیس جمهور برگزیده اعلام کرد، این بار پس از قطعی شدن پیروزی حسن روحانی، بدون ذکر نام او، انتخابات و شرکت وسیع مردم در آن را مصادره به مطلوب خویش کرد. او گفت که مردم پیروز این انتخابات بودند! در این که مردم پیروز شدند شکی نیست، اما پیروزی برای دفع خطر رئیس جمهور شدن یک احمدی نژاد دیگر با عمامه سیاه و کارنامه ای سیاه تر از عمامه اش و انتخاب حسن روحانی که در برابر او بود. هوشیاری مردم را باید ستود و شکست بسیج تمام امکانات نظامی و مالی برای بیرون آوردن رئیسی از صندوق رای را به مردم تبریک گفت. تمام بیانیه خطبه وار رهبر را که تکان بدهید جز این از آن باقی نمی ماند که او از آنچه پیش آمد و از صندوق بیرون کشیده شد خوشحال نیست، که  اگر بود بیانیه اش در چند جمله و نه خطبه نویسی غیر از این بود که نوشت و دستور انتشارش را داد. همه میدانند که بدون اجازه او آستانقدس آن هزینه عظیم تبلیغات برای رئیسی را نمی توانست بکند، امام جمعه ها نمی توانستند آنگونه که دیدیم برای رئیسی سنگ تمام بگذارند، بسیج و شبکه مداحان و شماری از فرماندهان سپاه پشت "جمنا" به فرماندهی سردار ذوالقدر جمع نمی شدند، رئیس حکومتی حوزه علمیه قم به همایش انتخاباتی رئیسی نمی رفت، روحانیت مبارز از رئیسی اعلام حمایت نمی کرد و چماقداران فرمان حمله به ستادهای روحانی را نداشتند. و بالاخره صدا و سیما چنان آشکار از رئیسی حمایت نمی کرد که روحانی در مشهد بانگ بردارد "یک باند صدا و سیما و کارکنان آن را گروگان گرفته اند. باید صدا و سیما را از چنگ این باند در آورد!". مردم این لشگر کشی حکومتی شکست دادند. "شاه" بیت بیانیه رهبر تعریف و تمجید از صدا و سیما و نقش آن در ایجاد نشاط انتخاباتی بود. اگر منظور علی خامنه ای این بود که نفرت مردم از عملکرد صدا و سیما موجب هوشیاری و بیداری مردم و به میدان آمدنشان برای حمایت از روحانی و طرد رئیسی بود، حق با وی است!

عکس بالا، جشن پیروزی شب گذشته تهرانی ها در خیابانهای مرکزی شهر است با شعار "حصر باید بشکنه"، "خاتمی زنده باد، روحانی پاینده باد"


بشنوید!

در نخستین ساعت شب گذشته و همزمان با جشن و پایکوبی مردم در همه شهرهای ایران و از جمله تبریز، کرمانشاه، تهران و... حسن روحانی در یک پیام تلویزیونی با مردم ایران سخن گفت و خود را متعهد به اجرای برنامه و سخنانی که در طول مبارزه انتخاباتی گفته بود اعلام کرد.


جشن ملی پیروزی را صدا و سیما نمی بیند!

صدا و سیما لال و کور شده و جشن های مردم در سراسر کشور را پخش نمی کند و این درحالی است که از شهرهای مختلف گزارش و فیلم جشن ملی روی شبکه مجازی منتشر می شود. ما از رشت، مشهد، شیراز، بوشهر، اهواز و حتی شهرهای کوچک نیز گزارش هائی در باره این جشن ها داریم که امکان انتشار فیلم همه آنها نیست. به همین دلیل یک نمونه را از یک شهرستان انتخاب کرده ایم. جشن پیروزی در شهرستان زواره اصفهان با به حرکت در آمد لودر در خیابان.


علی مطهری:

دهها هزار تهرانی نتوانستند

رای بدهند و بازگشتند به خانه


آنها که میدانند چه کنند

و آنها که خواب تحریم می دیدند!

ما نمیدانم با چه روئی عده ای بنام مردم، بنام زندانیان، بنام کارگران و زحمتکشان حق رای مردم را نفی می کنند و حتی با دیدن این اخبار و صحنه ها نیز کمی در آینه به خویش نمی نگرند.

این زندان اوین است و صف زندانیان سیاسی بند زنان که پیشتاز آنها نرگس محمدی از بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر مردم ایران است. همگی نیز به روحانی رای دادند. آنها بیشتر می فهمند چه کنند و از کدام مسیر جلو بروند و یا آنها که در خارج از کشور رهنمود برای آنها صادر می فرمایند؟ سایه و امثال محمد علی کشاورز بیشتر می فهمند چه باید بکنند یا جماعت منزوی و پرت افتاده از ایران که فرمان تحریم صادر می کنند و در آخرین لحظات شرمگینانه می نویسند ما رای نمیدهیم اما اگر مردم می خواهند رای بدهند بروند بدهند؟


مرور مطبوعات 30 اردیبهشت

اعلام رضایت کامل حداد عادل

از نقش سیما در انتخابات


حسینیه جماران پس از 38 سال

حسینیه جماران. صبح روز 29 اردیبهشت. صف منتظران نوبت برای رای دادن. پس از 38 سال، حکومت و روحانیت هنوز نمی خواهد بپذیرد که زمان جلو رفته و فضای سیاسی ایران نیز تغییرات اساسی کرده، دو نسل بعد از انقلاب در صحنه اند، خواسته های مردم با خواسته های حکومت فاصله نجومی پیدا کرده، می توان انقلابی بود، می توان اصلاح طلب بود اما نمی توان جوان و میانسال 1357 بود. زمینه و زمانه زیر و رو شده. اگر در سالهای اول جنگ در این حسینه داوطلبان جبهه ها به دیدار آیت الله خمینی می رفتند امروز این نسل به استقبال صندوق های رای می رود. حاکمیت می تواند همچنان خود را به کر بودن و لال بودن و کور بودن بزند، اما جامعه نه کر می شود و می  ماند و نه لال و نه کور!


سفر ترامپ به کشورهای خلیج فارس- بهزاد دولت آبادی

ترکیه یا عربستان، کدامیک

عزیز دردانه ترامپ می شوند؟

تعظیم 110 میلیارد دلاری!


حیرت توریست ها در اصفهان

این توریست ها آمده بودند تا آثار شهر توریستی اصفهان را ببینند. عالی قاپو، منارجنبان، بازار اصفهان و سی و سه پل و پل خواجو را و هر آنچه از گذشته است در این نصف جهان ببینند اما ناگهان یک پدیده عجیب دیگری را هم دیدند که به تاریخ تعلق نداشت بلکه به روز تعلق داشت. صف طویل مردم در حاشیه زاینده رود و پل خواجو برای رای دادن. در کشورهای خودشان هم رای دادن را دیده بودند اما هرگز نه اینگونه مصمم و در انتظار. آنها باز می گردد به کشورشان و تعریف می کنند برای دیگران که در اصفهان فقط تاریخ ندیدند، بلکه شاهد یک پدید روز هم شدند: انتخابات!


منتخب اخبار روزهای گذشته


در محل حصر

موسوی، کروبی و رهنورد

 به روحانی رای دادند!


بر کشیدن او، با کدام معیارها بوده؟

آشنائی مردم  با رئیسی

از دستآوردهای انتخابات بود

آن که دست می بوسد دبیرکل حزب مداحان "منصور ارضی" است و آن که میان آن خانم ها و شیشه های شربت به لیمو نشسته لابد "حرَ" جدید (تتلو) است!


سرمقاله راه توده 598

پیش به سوی صندوق ها

برای رای به روحانی!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 10 هزار و 330 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com