سرمقاله 669

تکلیف نظام را 30 درصد گرسنه

و10میلیون حاشیه‌نشین روشن می کند!

 

از امروز

دو ماه حقوق عقب افتاده

کارگران هفته تپه پرداخت میشود

(پیک هفته ۱۰۹) اول آذر  1397 برابر با 22 نوامبر 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته خبر "مسدود کردن فیلترشکن ها اینترنت را در ایران فلج کرده" بود. این خبر که از روی یک پیام دریافتی تنظیم و منتشر شده بود جمعا روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت 10 هزار و 400 خواننده داشت و روی 3 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


 30 - 29 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 30 - 29 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 30 - 29 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 30 - 29 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 30 - 29 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 30 - 29 آبان

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت اول آذر

هیچ چهره ای نباید

مورد قبول مردم باشد یا بشود!

هیچکس در جمهوری اسلامی تا پس از انتخاب رهبر جانشین نباید چهره شود و اگر چهره ای هست باید از صحنه حذف شود. این تصمیمی نهائی در عالی ترین سطح نظام است. این نیست که فقط شامل حال هاشمی رفسنجانی شد، بلکه شامل حال روزنامه ها، مجریان تلویزیونی، روحانیون صاحب منبر و خلاصه هر جاندار و دارای نفسی که این احتمال درباره اش وجود دارد نیز می شود. از جمله محمد خاتمی و ادامه حصر موسوی و کروبی نیز بخشی از همین سناریوست. این جاندار می خواهد روحانی یا ظریف باشند و یا ورزشکاری مرتبط با مردم و یا مجری برنامه پر طرفدار 90 در سیما که بیم دارند محبوبیتش و باور مردم به او آنقدر زیاد شود که یکباره یک جمله او در باره جانشینی در بزنگاه اعلام جانشین همه کاسه کوزه های ردیف شده را بهم بریزد. اینست دلیل احضارهای پیاپی مجری برنامه 90، بازجوئی و تهدیدهای او برای گفتن فلان موضوع و نگفتن فلان موضوع، تا از اعتبار و محبوبیت ساقط شود و برنامه اش هم از رونق بیفتد. چنان که این واقعه درجریان است. این نکته را بسیاری از حکومتیان میدانند و بخشی از احتیاطی که برخی از آنها نشان میدهند را باید در همین چارچوب ارزیابی کرد و بخشی را هم تهدید رهبر که حق ندارید چیزی بگوئید که امریکا از آن بهره برداری کند و مقابله با تحریم ها را برهم بزند!


دو سال فاصله میان لقب "امام" تا "دجال"!


فیلم قطعه قطعه کردن جسد خاشقچی

فیلمی که نشان دهنده قطعه قطعه کردن جسد خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه است برای ما ارسال شده است. با تشکر از ارسال کننده این فیلم و ضمن اعلام وصول آن از این طریق، باطلاع می رسانیم که بدلیل صحنه های فجیع این جنایت و همچنین بیم از محدویت و مسدود شدن در فیسبوک از انتشار آن معذوریم. فیلم در اختیار ما می ماند تا فرصتی دیگر و تصمیمی دیگر.


پول قاچاق مواد مخدر

در ایران شسته می شود یا نمی شود؟

روز گذشته روحانی در جلسه دولت بی آن که از ظریف نام ببرد از سخنان او درباره پولشوئی در ایران دفاع کرد و پرسید که پول قاچاق مواد مخدر در این مملکت کجا شسته می شود؟ بالاخره شسته میشود یا نه؟ بخش دیگری از سخنان او در باره سخنرانی ها و اظهار نظرهای دشمنانه ایست که مثلا در باره مشکلات کشور با رویکرد علیه دولت زده می شود. بشنوید!


آزادی مشروط عبدالفتاح سلطانی


راه توده شماره 669 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 669 (پنجشنبه اول آذرماه 1397) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به دو راهی زور آزمانی مردم و حکومت بر سر تغییرات دارد. همراه با ادامه مرور تاریخ ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 و مقاله دیگری از احسان طبری (به نقل از کتاب تازه انتشار یافته مقالات او با اسامی مستعار در سال 1360 درمجله چیستا"، مقالاتی می خوانید در باره: اشتباه مصدق پس از قیام مردم در سال 1331 و به قدرت بازگشتنش و نکوبیدن سر ماری که سرانجام در 28 مرداد هم او و هم مردم را گزید! نگاهی به تظاهرات و تحصن های کارگری برای حق و حقوقشان و متهم شدن به کمونیست بودن! کوته بینی حکومت و انداختن دلیل بحران به گردن تلگرام و ماهواره، اعدام سلطان سکه بی آن که مردم بدانند چه شد و که بود و چه کرده بود؟، انتشار اخبار کوتاهی که در غرب منتشر نمی شود، میوه تلخ سرکوب کردها در ایران و منطقه، اسرائیل به انزوای خاورمیانه باز می گردد، کامبوج روی امواج تقابل های امریکا و چین، اتحادهای نوین برای مبارزه با داعش در افغانستان، رویاهای سوسیالیستی در امریکا و بالاخره "شکست طرح "شطرنج خاورمیانه" .


منتخب اخبار روزهای گذشته


در 7 هزار و 300 مرکز ترک اعتیاد

ماهانه 1800 کیلو متادون

فقط صرف ترک اعتیاد می شود


از یک پیام دریافتی

مسدود کردن فیلترشکن ها

اینترنت را درایران فلج کرده!


عنوان اول پیک نت 30 آبان

در آرژانتین قرار است

مراسم آشتی کنان برپا شود؟


بهانه ای که پشت آن

برای پولشوئی سنگر گرفته اند


چیزی را که همه میدانند

قوه قضائیه و مجلسی ها نمی دانند؟

ظریف با دو جمله ای که در مصاحبه تصویری خود درباره پولشوئی در جمهوری اسلامی گفت و اشاره ای که به گیر بودن ریش مخالفان پیوستن به فاتف در ماشین پولشوئی کرد، در واقع سنگی را در چاه انداخت تا مارها بیرون بیایند و آمدند. همه آنها که اکنون آه از نهادشان بر آمده و حتی می خواهند ظریف را بدلیل این افشاگری در مجلس استیضاح کنند (یکصد نماینده مجلس یا خود و یا به نمایندگی از ارباب های پشت صحنه) همان مارهائی هستند که از چاه برون آمده اند. ظریف خیلی درست گفت که مستندات پولشوئی را که قوه قضائیه از من طلب کرده برود از مردم طلب کند. مردمی که همه چیز را میدانند.


مرور مطبوعات 29 آبان

کارگری که حقوق بخواهد

فعالیت کمونیستی می کند!


چه ریش و سبیل ها

که با پولشوئی چرب نمی شود!


شاخ امریکا لای درختان جنگل

"شطرنج" برژینکسی گیر کرد

راشا تودی – ترجمه رضا نافعی


فستیوال تئاتر ایرانی

از شنبه 17 نوامبر(29 آبان)

بیست و پنجمین فستیوال تئاتر ایرانی از 17 نوامبر در شهر کلن آلمان آغاز می شود. فستیوالی که بنیانگذار سخت کوش آن "مجید فلاح زاده" به ناگاه چشم بینایش برای همیشه فروخفت، اما آنچه را از خود به یادگار گذاشت، همسر و یارانش ادامه دادند. یعنی همین بیست و پنجمین فستیوالی که از 17 نوامبر آغاز می شود. همتی خلل ناپذیر لازم بود برای ادامه تئاتر ایرانی در مهاجرت که بنیانگذار آن داشت و ادامه دهندگانش نیز دارند.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران