از یک پیام دریافتی

مسدود کردن فیلترشکن ها

اینترنت را درایران فلج کرده!

 

در 7 هزار و 300 مرکز ترک اعتیاد

ماهانه 1800 کیلو متادون

فقط صرف ترک اعتیاد می شود

(پیک هفته ۱۰۹) 30 آبان  1397 برابر با 21 نوامبر 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته خبر "مسدود کردن فیلترشکن ها اینترنت را در ایران فلج کرده" بود. این خبر که از روی یک پیام دریافتی تنظیم و منتشر شده بود جمعا روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت 10 هزار و 400 خواننده داشت و روی 3 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


 28 - 29 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 28 - 29 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 28 - 29 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 28 - 29 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 28 - 29 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 28 - 29 آبان

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 30 آبان

در آرژانتین قرار است

مراسم آشتی کنان برپا شود؟

ساده لوحی است اگر تصور شود رئیس جمهور ترکیه و یا رئیس جمهور امریکا پس از قتل خاشقچی یکباره طرفدار دو آتشه روزنامه نگاران شده اند. از همان ابتدا زیر این کاسه یک نیمکاسه پنهان بوده است. همچنان که از رو بستن شمشیر امریکا علیه ولیعهد عربستان که از دیروز به یکباره این شمشیر با این جمله ترامپ که پادشاه و ولیعهد عربستان در قتل خاشقچی نقش نداشته اند کندُ و در غلاف شد. بازیهای ترکیه - کشوری که دهها خبرنگار و روزنامه نگار را به زندان انداخته- تا حدودی باز میگردد به رقابت دو کشور برای حفظ نزدیکی به امریکا و رهبری جهان اسلام! اما امریکا؟

حساب ایران و رسانه های آن هم که روشن است و در محاسبه واقعیت بینی نمی گنجد. دنبال رسانه های امریکا و تمایلات سیاسی وزارت خارجه و بیت رهبری و سازمان تبلیغات اسلامی می دوند و استقلالی از خود ندارد. حداقل در این زمینه ها. همین است که در هفته های اخیر رسانه های جمهوری اسلامی چندین بار بن سلمان را سرنگون کردند و جانشین برایش انتخاب کردند و حتی او را فراری از عربستان هم اعلام کردند! مثل برخی موارد مشابه دیگر.

بهر روی، رسانه های عربستان سعودی اعلام کردند که شاهزاده «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور در اجلاس سران «گروه 20» که قرار است پایان ماه جاری در پایتخت آرژانتین برگزار شود، شرکت می کند. قطعا دراین اجلاس با سران دیگر کشورها نیز دیدار و مذاکره خواهد کرد و ای بسا با هیات ایرانی که به آرژانتین می رود. سفر رئیس جمهور عراق به ایران و ملاقات با رهبر جمهوری اسلامی و سپس عزیمتش به عربستان، جاده مذاکرات و آشتی را هموار کرده؟ و یا شاید بیش از آن. یعنی نوعی ارتباط با امریکا. زمزمه های توقف جنگ در یمن حاصل همین مذاکرات احتمالی و پنهان نیست؟

عکس: اجلاس چند ماه پیش گروه 20


روزنامه نگاری که ترور شد!


بهانه ای که پشت آن

برای پولشوئی سنگر گرفته اند

این چند جمله را هم در تکمیل فیلمی که می بینید بخوانید: دهها میلیارد دلار پول قاچاق کالا و قاچاق مواد مخدر درایران توسط شرکت هائی که پولشویان تشکیل داده اند شسته می شود. به بهانه کمک به جنبش های اسلامی از جمله لبنان و یمن و ... این پول با لفت و لیس های میلیاردی قدرت های پشت صحنه شسته می شود و همین پولشویان حالا به بهانه حمایت از جنبش های اسلامی با پیوستن به فاتف مخالفت می کنند. اینها همانهائی هستند که بازار ارز در اختیارشان است و دولت سایه را تشکیل داده اند و هر روز یک وزیر را در مجلس استیضاح می کنند تا دولت تا پایان دوره اش فلج مانده و یا حتی سقوط کند. کمک به جنبش ها می تواند رسما و از طریق بودجه رسمی که به مجلس برده می شود انجام شود و هیچکس در دنیا نمی تواند مانع آن شود. مگر کسی گریبان فرانسه و آلمان و عربستان و امریکا را می گیرد که چرا به داعش و القاعده و طالبان و ... پول و اسلحه می دهید؟ که بخاطر کمک ایران به دولت سوریه، حزب الله و یا حوثی ها و... گریبان ایران را بگیرد؟ پشت این بهانه پنهان شده اند. واقعیت اینست!


چیزی را که همه میدانند

قوه قضائیه و مجلسی ها نمی دانند؟

ظریف با دو جمله ای که در مصاحبه تصویری خود درباره پولشوئی در جمهوری اسلامی گفت و اشاره ای که به گیر بودن ریش مخالفان پیوستن به فاتف در ماشین پولشوئی کرد، در واقع سنگی را در چاه انداخت تا مارها بیرون بیایند و آمدند. همه آنها که اکنون آه از نهادشان بر آمده و حتی می خواهند ظریف را بدلیل این افشاگری در مجلس استیضاح کنند (یکصد نماینده مجلس یا خود و یا به نمایندگی از ارباب های پشت صحنه) همان مارهائی هستند که از چاه برون آمده اند. ظریف خیلی درست گفت که مستندات پولشوئی را که قوه قضائیه از من طلب کرده برود از مردم طلب کند. مردمی که همه چیز را میدانند.


مرور مطبوعات 29 آبان

کارگری که حقوق بخواهد

فعالیت کمونیستی می کند!


چه ریش و سبیل ها

که با پولشوئی چرب نمی شود!


منتخب اخبار روزهای گذشته


شاخ امریکا لای درختان جنگل

"شطرنج" برژینکسی گیر کرد

راشا تودی – ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 30 آبان

تحریم را می گذرانیم
یا تحریم ما را می گذراند؟


بیانیه حمایت از کارگران نیشکر و فولاد

مطالبات کارگران را بدهید

نیاز به لشگر کشی نیست!


نماینده ایلام در مجلس

مردم ایران دیگر مردم

دوران جنگ با عراق نیستند!


امام جمعه ها و آقا زاده های رهبر را ببرید ببینند

چهره ایران امروز را

شبها در ترمینال جنوب ببینید!


فستیوال تئاتر ایرانی

از شنبه 17 نوامبر(29 آبان)

بیست و پنجمین فستیوال تئاتر ایرانی از 17 نوامبر در شهر کلن آلمان آغاز می شود. فستیوالی که بنیانگذار سخت کوش آن "مجید فلاح زاده" به ناگاه چشم بینایش برای همیشه فروخفت، اما آنچه را از خود به یادگار گذاشت، همسر و یارانش ادامه دادند. یعنی همین بیست و پنجمین فستیوالی که از 17 نوامبر آغاز می شود. همتی خلل ناپذیر لازم بود برای ادامه تئاتر ایرانی در مهاجرت که بنیانگذار آن داشت و ادامه دهندگانش نیز دارند.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران