ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 شهریور ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش شهروند و ایسنا

هجوم عراقی ها به مشهد

برای عیش و عشرت و زیارت!

 
 
 
 

 

پس از تائید و تکذیب های مقامات خراسان و امام جمعه مشهد، درباره وجود 6 هزار خانه عیش و صیغه و عشرت در مشهد، روز گذشته خبرگزاری ایسنا نیز گزارش این خانه ها و انگیزه سفر عراقی های پولدار به مشهد و قم را به نقل از "شهروند" اینگونه نوشت:

از دی ماه پارسال اروپایی‌ها کمتر به ایران سفر می‌کنند و در عوض با کاهش ارزش ریال، سفر عراقی‌ها به کشور ۹۰ درصد بیشتر از قبل شده است. این آمد و شدها اگرچه باعث رونق اقتصادی شده اما در خوزستان و خراسان رضوی، حاشیه‌هایی به همراه داشته است. از شایع‌شدن ازدواج موقت گردشگران عراقی با زنان ایرانی البته آماری در دست نیست اما فعالان گردشگری می‌گویند نمی‌توان مسئله را انکار کرد.

معاون گردشگری کشور می گوید: «ورود گردشگر از عراق ۹۰ درصد رشد داشته و سفر آذربایجانی‌ها به ایران هم ۷۰ درصد بیشتر شده است. افغان‌ها نیز ۴۰ درصد بیشتر به ایران سفر کرده‌اند، این رشد در سه حوزه زیارت، سلامت و تجارت بوده است.» اما اینها تمام اهدافی نیست که مسافران عراقی را به ایران می‌کشاند.

تا چند وقت پیش اگر شایعه خرید ملک در مشهد و خوزستان در شبکه‌های اجتماعی کلیک می‌خورد، حالا چند وقتی است که جریانی کهنه، دوباره مطرح شده است. در آبادان و خرمشهر هم خبرساز شده است. منطقه آزاد اروند که از آذر سال پیش با لغو روادید، میزبان مسافران عراقی شده در ماه‌های گذشته از این حاشیه‌ها دور نبوده و میان پچ‌پچ‌ها می‌توان رد خانه‌های موقت را گرفت که برای استفاده جنسی از زنان به راه افتاده اند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی می‌گوید: «در شهرهایی مثل مشهد و قم که زائرپذیر هستند، مراوده و مراجعه افراد غیرایرانی به خصوص عرب‌های عراق خیلی بیشتر شده است و حالا با مطرح شدن موضوع ازدواج موقت باید بیشتر مراقب باشیم.

فروردین امسال در جلسه ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی، تعداد خانه مسافرهای استان بیشتر از ٧٣٠٠ باب عنوان شد که از این تعداد تنها ٦٠٠ مورد توانسته‌اند مجوز دریافت کنند. رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی هم پذیرفتن این افراد در خانه مسافرها را منکر نمی‌شود: «علاوه بر اینکه با وجود تعداد فضای اقامتی مختلف، اصلا نیازی به فعالیت خانه مسافرها نیست، پذیرفتن مردان مجرد عراقی در این اماکن جریان دارد. نتایج این روند برای حیثیت کشور ما خیلی مهم است.

گزارش پیک نت در همین ارتباط که در شماره 29 مرداد منتشر شد را از روی لینک زیر می توانید بخوانید:

http://www.pyknet.net/1397/08mordad/29/page/titre.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: