ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 اسفند 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 20 اسفند

از بیم عصیان عمومی

شرایط فوق العاده اعلام می شود؟

 
 
 

 

ناکارآمدی نظام در کنترل شیوع کرونا در ایران باز می گردد به نداشتن آمادگی قبلی از یکسو و پنهان کردن اخبار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در فاصله سالگرد 22 بهمن و انتخابات دوم اسفند از سوی دیگر. این پنهانکاری به بهانه تشویش اذهان عمومی و در اصل از بیم آغاز یک عصیان همگانی ادامه دارد و علاوه بر قرنطینه اعلام نکردن شماری از شهرها، از ارائه آمار واقعی قربانیان و مبتلایان خود داری می کنند و دفن قربانیان در گورستانها با جواز مرگ غیر از مرگ ناشی از کرونا، به شیوع آن یاری می رسانند. از پیش از 22 بهمن خواص گزارش ابتلا به کرونا در شهر قم را دراختیار داشتند و در روزهای پیش از انتخابات دوم اسفند گزارش های بیشتر و دقیق تری دراختیار داشتند اما پنهانکاری با اهداف سیاسی مانع انتشار اخبار آن شد. در این زمینه مسئولیت مستقیم متوجه رهبر جمهوری اسلامی است که حتی تا چند روز پس از انتخابات هم نه خود حاضر شد واقعیت را بگوید و نه اجازه داد دولت اعلام کند. سخنان وی به تاریخ 4 اسفند، یعنی دو روز بعد از انتخابات مجلس یازدهم گواه و سند غیر قابل انکار این حقیقت است. او در درس خارج خود در تاریخ 4 اسفند، هنوز پیدا شدن ویروس کرونا در ایران را مسخره کرده و حتی آن را کار امریکا میدانست. و حالا علاوه بر آن که خود عقب نشینی کرده و در جمع حاضر نمی شود اخباری از پیدا شدن کرونا در بیت رهبری منتشر شده است. ایشان که معتقد بود با ویروس هراسی می خواستند جلوی انتخابات پر شکوه (تهران و اصفهان زیر 20 درصد واجدین حق رای) را بگیرند، حالا روز گذشته بنام دفتر وی اطلاعیه لغو سفر سنتی به مشهد در آغاز سال نو از بیم گرفتار "کرونا" شدن وی منتشر شده است.

زمزمه اعلام شرایط فوق العاده و متعاقب آن تغییراتی در مدیریت کشور به گوش می رسد که ظاهرا فرماندهان سپاه بر آن پافشاری و عجله دارند. هراس از عصیان عمومی، که خشم ناشی از احتکار و قاچاق و کمبود وسائل مقابله با کرونا و خاتمه ظرفیت بیمارستانها آن را تشدید کرده جدی است!

در اطلاعیه دفتر رهبر جمهوری اسلامی برای لغو سفر وی به مشهد آمده است:

«به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات و خودداری از سفر و خارج شدن از شهرها سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) که همه ساله در روز اول سال نو در حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام برگزار می‌شد، امسال برگزار نخواهد شد و معظم‌له به مشهد مقدس سفر نخواهند کرد.»

دفتر مقام معظم رهبری

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 مارس 2020

 
 

اشتراک گذاری: