بوشهر و گناوه صدرنشین جنوب

34 میلیون ایران

از سفرهای نوروزی بازگشتند

 

دو نظر از علی لاریجانی و سردار علائی

نظم جهانی را بریزیم به هم

و مقررات جهانی وضع کنیم؟

(پیک هفته ۱۰۹) 17 فرودین ماه  1398 - 06 آوریل 2019 

 pyknet100@gmail.com


آخرین سخنرانی فرمانده کل سپاه، در آخرین روزهای سال 97 که با عنوان جمع کردن بانکهای سپاه و ختم فعالیت اقتصادی سپاه در آخرین شماره پیک نت در سال 97 منتشر شد بیشترین خواننده را داشت. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 32 هزار و 500 خواننده داشت و روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


17 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


17 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


17 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


17 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


17 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


17 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی


نخستین شماره پیک نت سال 98

این نخستین شماره پیک نت در سال 98 است. تعطیلات سال نو تمام شده و همه به سر خانه و زندگی شان بازگشته اند. ما هم مثل بقیه. از همه آنها که سال نو را به ما تبریک گفته بودند تشکر می کنیم و متقابلا سالی بهتر از سال گذشته را برای همگان آرزو می کنیم، گرچه آرزوئی است که تحقق آن بسیار دشوار می نماید.


عنوان اول پیک نت 17 فروردین

سونامی بزرگتر

پشتسونامی سیل‌نوروزی است!

از کوچکترین تا بزرگترین، از کم اهمیت ترین تا پر اهمیت ترین مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور دستخوش اختلافات درون حکومتی و یارگیری و بهره گیری از شرایط برای بدست گرفتن قدرت است. این ماجرا از شخص رهبر شروع می شود تا به فلان فرمانده در فلان استان و یا فلان امام جمعه در فلان شهرستان می رسد. ماجرای سیل نوروزی که در حقیقت یک "سونامی" بود، از جمله رویدادهائی بود که در همین چرخه رقابت (تا حد زمینه سازی کودتا علیه دولت) قرار گرفت. فرماندهان سپاه و بسیج بین خود تقسیم کار کردند و به همراه دوربین های سیما رفتند به مناطق سیلزده! دستی به آب زدند و اشک تمساحی ریختند و برای اظهار نظرهای سیاسی بازگشتند به تهران و شهرهایشان. آنها که ادعای 10 میلیون بسیجی دارند، آنها که مدعی سد سازی جنگی هستند، آنها که واحد پدافند غیرعامل درست کرده اند، چرا واحدهای امداد و مجهز برای رویدادهائی مانند سیل اخیرو یا زلزله ندارند و نداشتند؟ دو رویدادی که در ایران عجیب نیست و حتی در طول سال چند بار می تواند اتفاق بیفتد.

آنها که سیل آسا نفربرهای سیاه را برای مقابله با مردم به خیابان می آورند و آنها که ادعای قایق های تند رو برای حمله به کشتی های امریکائی در خلیج فارس دارند، چرا قایق نجات مردم از سیل نداشتند؟ از آن بسیج 10 میلیونی سردار نقدی که قطر شکمش دوبرابر شده برای خودنمائی خود را به لرستان رساند و در فیلمی که می بینید مردم پل دختر عملا مقابله با سیل را تبدیل کردند به مقابله با کل حکومت. آنها که بودجه مملکت را مثل گوشت قربانی بین خود تقسیم کردند و آنها که دولت را نیمه فلج و نیمه جان کرده اند و از سال 92 تا کنون به بهانه "فتنه" اجازه به کار گیری از سالم ترین و متخصص ترین نیروها را به دولت ندادند باید در باره سیل نوروزی و سیل فساد و غارت و فاجعه را بدهند.

با آغاز سونامی باران و سیل، رهبر جمهوری اسلامی که برای سفر نوروزی به مشهد رفته بود در سخنرانی خود در حرم رضوی، نه  خبر از باران و سیل داشت و اگر داشت به روی خود نیآورد و نه از فساد تاریخی که سراپای جامعه و حکومت را گرفته یاد کرد، درباره چپاولی که کوچکترین نمونه آن در قصرهای افسانه ای منطقه لواسان تهران آشکار شده نیز یادی نکرد. و بجای همه اینها یاد "تقی زاده" افتاد که در دوران پهلوی اول و دوم طرفدار غرب بود. درد مردم "تقی زاده" است؟ اصلا از میان 80 میلیون جمعیت ایران چند هزار نفر هم یافت می شود که بدانند تقی زاده کیست؟ رهبر تقی زاده را بهانه کرد تا همان کند که فرماندهان نظامی و امام جمعه ها می کنند. یعنی بهره گیری از هر فرصتی برای یارگیری و به اوج رساندن اختلافات درون حکومتی! رهبر در میانه سونامی سیل به تهران بازگشت و در یک سخنرانی دیگر بمناسبت بعثت علیه کسانی سخن گفت که می گویند کار خودمان را بکنیم و لازم نیست دشمن تراشی کنیم. و ایشان فرمود "دشمن" هست و تراشیده نمی شود! هدف؟ مقابله با روحانی که میگوید نیازی به شعارهای دشمن تراش نیست!

سونامی بزرگتر، پشت سونامی سیل نوروزی است!


از میان مطالب مطبوعات نوروزی

حتی به بهانه "سیل"

بدنبال اجرای کودتای نظامی اند


نمایش تکنیک اتومبیل سازی روسیه

برخی شرکت های معروف اتومبیل سازی اروپائی زیر فشار تحریم های اقتصادی و سیاسی امریکا علیه روسیه اعلام کرده اند از روسیه می روند. از جمله شرکت پژو فرانسه. هنوز چنین تصمیمی را اتومبیل سازی های معروف آلمان و ژاپن اعلام نکرده اند، اما ظاهرا روسیه پیشدستی کرده و توان خود برای ساختن اتومبیل های با تکنیک بالا را به نمایش گذاشته است. همچنان که اعلام کرده 26 هزار کارگر شرکت پژو را به اتومبیل سازیهای روسیه منتقل کرده است. این بازدید پوتین از نمایندگی اتومبیل بنز در مسکو شاید نمونه ای از توان نمائی روسیه برای تولید اتومبیل های مدرن و بی نیازی از تکنیک اتومبیل های غربی و ژاپنی باشد. پوتین با لیموزین ساخت روسیه بنام " A RUS" برای بازدید به نمایندگی مرسدس بنز آلمان در مسکو رفته است. لیموزینی که در همان محل، نمایندگی بنز آلمان، آن را هم از نظر زیبائی و هم تکنیک ستود.


چین با کمک نظامی به ونزوئلا

در کنار روسیه قرارگرفت!

راشا تودی – تر جمه رضا نافعی


منتخب اخبار روزهای گذشته



حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران