سرمقاله 733

آیا نتایج حمله جهانی "کرونا"

همان نتایج جنگ دوم خواهد بود؟

 

در فضای کرونا زده

"آزادی و امنیت" در ایران

جایخود را به"جان و نان" داده

(پیک هفته ۱۰۹)  23 فروردین ماه 1399 - 11 آوریل 2020

 pyknet100@gmail.com


19-22 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


19-22 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


19-22 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


19-22 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


19-22 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


19-22 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول- گفتگوی پیک نت با یک پزشک متخصص

در طرح "ایمنی گله ای"

چه تعداد ایرانی قربانی می‌شوند؟

در کشور برخی برای مقابله با کرونا از راهکار ایمنی گله‌‌ای دفاع می کنند، برخی چین را به دادن آمار دروغ و گمراه کننده متهم می کنند، برخی هم این ویروس را آزمایشگاهی می دانند. درباره این مسائل با یک پزشک متخصص گفتگو کرده ایم.

- نظریه ایمنی جمعی یا ایمنی گله‌‌ای؟

- نظریه ایمنی جمعی مبتنی بر این فرضیه است که ویروس‌ها پس از مثلا حدود 30 هزار بار انتقال قدرتشان کاسته می شود که از نظر علمی درستی آن ثابت نشده است. اما اینکه ویروس پس از یک دوران انتقال مصونیت ایجاد می کند درست است. همه اپیدمی‌های بزرگ هم که در تاریخ آمده‌اند مثل طاعون، وبا یا آنفلونزای اسپانیایی به هر حال پس از یک دوره کشتار عمومی پایان یافته‌اند و بعضا به بیماری‌های عادی تبدیل شده‌اند. ولی مسئله بهایی است که برای ایمنی جمعی پرداخت شده است. در آخرین نمونه یعنی آنفلونزای اسپانیایی حدود 50 میلیون تن یعنی 5 درصد جمعیت آن موقع جهان کشته شدند. اگر فرض کنیم کروناویروس جدید به همان‌اندازه خطرناک باشد – که ظاهرا خطرناک تر هم هست – در اینصورت با کنار گذاشتن جمعیت یک میلیارد و نیمی چین که نظریه ایمنی گله‌‌ای را نپذیرفته حدود 300 تا 350 میلیون نفر در جهان و حدود 3 تا 3.5 میلیون در کشور ما باید کشته شوند تا ایمنی جمعی تحقق پیدا کند. بنابراین چه از نظر اخلاقی و چه به لحاظ پیامدهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی آن نمی توان ایمنی گله‌‌ای را پذیرفت.... ادامه


نظرات کرونائی کیسینجر- راشا تودی- ترجمه رضا نافعی

حفظ نظم سرمایه داری

مهم تر از جان مردم است!


عباس عبدی و سخنگوی وزارت بهداشت

چین توانست حریف کرونا شود

شما در ایران چه کردید؟


دو جمله حرف حساب!


دو پیام دریافتی

آزادی معتادان از زندان

و آمار قربانیان کرونا درگیلان


راه توده 733 منتشر شد

نخستین شماره راه توده در سال 1399 با شماره 733 منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. راه توده از سال 1370 تا اکنون بی وقفه (چند سال بصورت چاپی و سپس اینترنتی) منتشر شده و امیدواریم به همت مالی یارانی که دل در گرو انتشار این هفته نامه دارند و آن را تابلوی مشی توده ای می دانند، انتشار آن ادامه یابد. در همینجا از آن اندک یارانی که ما را تاکنون با کمک های مالی خود یاری کرده اند و آن شمار از خوانندگان که پرداخت آبونمان را (در حد توان مالی خود) وظیفه خویش دانسته اند تشکر می کنیم و به آنها درود می فرستیم. راه دراز و پرمشقتی در این نزدیک به 28 سال طی شده و ما سرفرازیم که به یاری خوانندگان و همکارانی که داشته ایم توانسته ایم این راه را تا اینجا طی کنیم. وحدت نظری، سیاسی و تشکیلاتی آرزوی ماست اما ادامه مشی توده ای وظیفه ما. امروز کافی است روی اینترنت طالب اطلاعاتی در هر عرصه سیاسی (بویژه داخلی و در ارتباط با تاریخ معاصر ایران و انقلاب 57) و درباره حزب توده ایران باشید تا با اولین اشاره مطالب متعدد راه توده در برابر شما قرار گیرد و حاصل همین راه پرمشتقی است که طی شده است.

یکبار دیگر دست همگی را می فشاریم و حساب بانکی خود را برای پرداخت آبونمان و کمک مالی شما اعلام می کنیم.

Postbank Essen

DE42360100430517751430

PBNKDEFF

Germany

 

سرمقاله شماره 733 راه توده اختصاص به آینده محتمل بحران کرونا دارد. بخش دیگری از اولین کودتای نظامی ها در ایران نیز در این شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین:

دکتر جهانپور در بحران کرونا سخنگوی کیست؟، چرا کلیددار صندوق ارزی کشور باید رهبر باشد؟، شباهت های روبرو شدن ایران و امریکا با بحران کرونا، پایان تراژدی "نظم نوین برداری" است؟، ملی کردن موقت شرکت ها تا پایان بحران اقتصادی کرونا، جهان بدون روسیه قدرتمند طعمه امریکاست، درس بزرگ چین به سازندگان "کرونا"، کشور اکوادور میان دو ویروس "استبداد و کرونا"، سخنرانی فیدل کاسترو در باره نقش جهانی پزشکان کوبا و بالاخره سفر و دیدار زنده یاد به آذین دبیر جمعیت هواداران صلح در سال 58 با خانم ایندیرا گاندی رهبر وقت هندوستان.


نامه سردار غیب پرور و پاسخ سخنگوی سپاه

در سپاه، نظر واحدی درباره

برنامههای صداوسیما وجود ندارد


ادامه عادت 40 ساله استفاده از نخود سیاه

دشمنان کیستند که توانستند

زندانها را به شورش بکشند؟


عنوان اول پیک نت 20 فروردین

صدا وسیما حاضر نیست

فیتیله (فرکانس) را بالا بکشد!


مراعات خط قرمز

نام بردن از صاحبان دهها بانک

نه کاربدستان اقتصادی دولت، نه نمایندگان مجلس، نه صدا و سیما و نه حتی سه تحلیلگر اقتصادی منتقد با نام های راغفر، مومنی و لیلاز درعین حال که منتقد جدی تاسیس بانکهای پر شمار و موسسات اعتباری هستند که در زمان احمدی نژاد سر هر خیابان و میدانی سبز شدند نمی گویند که صاحبان این بانکها و موسسات اعتباری کیستند؟ نامشان چیست؟ اکنون کجا هستند؟ اعضای هیات مدیره آنها چه نامی دارند و مجوز تاسیس بانک را چه نهادی برای آنها صادر کرد؟

احمدی نژاد و بنیادهای اقتصادی زیر مجموعه بیت رهبری که این بانکها و موسسات اعتباری را جلو انداختند تا پول نفت باد آورده دوران احمدی نژاد را به جیب زده و مردم را نیز سر کیسه کنند، درحاشیه همین سکوت و در انتخاباتی که انتصابات بود به مجلس یازدهم نیز راه یافتند. با این مقدمه، مصاحبه راغفر با مصاحبه کننده صدا و سیما که ماست در دهانش گرفته تا سئوالات بالا را نکند ببینید و بشنوید.


کاخ نشینان

انقلاب کوخ نشینان را مصادر کردند

وقتی آقای خامنه ای از انقلاب و ارزش های آن صحبت می کند و دیگران را تشویق به ستایش و شکرگزاری این ارزش ها و دست آوردها می کند و بادمجان دور قاب چینان نیز همینگونه عمل می کنند، باید این فیلم ها را نشانش داد و از او پرسید آن ارزش ها و دستآوردها همینهاست؟ این فیلم های را باید در همان ملاقات هایی که برایش  ترتیب میدهند به نمایش گذاشت تا همه با هم ببینند. این فقط یکی از صدها و بیش از صدها "پنت هاووس" هائی است که قصرهای شاه و خانواده اش را از سکه انداخته است. آنها که دراین خانه های زندگی می کنند کیستند و آن پولهائی را که با آن این خانه ها را برای خود ساخته اند از کجا آورده اند؟ انقلاب را کوخ نشینان کردند، میوه اش را کاخ نشینان چیدند!


"الزرفی" نخست وزیر احتمالی عراق

سیاست من مخالفت با هر گونه

دخالت‌خارجی در امورعراق است!


انتخابات انتصابات شده مجلس فراموش نشده

مجلس آینده علیل و ناتوان

در طشت بحران افتاد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه «صدا و سیما حاضر نیست فیتیله (فرکانس) را بالا بکشد" با 10 هزار و 500 خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. همین مطلب روی فیسبوک جدید پیک نت 1300 خواننده داشت و روی 6 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران