شکست طرح فاصله گذاری

قرنطینه دو روزه ترکیه

شاید نمونه ای شود برای ایران

 

در ارتباط با آمار تلفات کرونا

نظر و استدلال سازمان های

پزشکی ایران را قبول کنیم!

(پیک هفته ۱۰۹)  24 فروردین ماه 1399 - 12 آوریل 2020

 pyknet100@gmail.com


23-22 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


23-22 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


23-22 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


23-22 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


23-22 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


23-22 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول 24 فروردین

همه حکومت ها و نظام ها

به یک شکل سقوط  نمی کنند!

هیچ انقلابی شبیه انقلابی که پیشتر در یک کشور و یا در کشورهای دیگر روی داده نیست. به همین ترتیب، هیچ نظامی مانند نظام قبلی سقوط نکرده است. زمینه های اقتصادی و اجتماعی یکسان است اما حوادث، دلائل و اشتباهات حکومت ها و یا تاخیر حکومت ها در دیدن واقعیات و قبول آنها و تغییر روش ها همیشه متفاوت بوده است. اگر غیر از این بود و همیشه حوادث و پدیده های ناگهانی قابل پیش بینی و مشابه هم بود حکومت ها فرصت مانور پیدا می کردند. همین سونامی کرونا شاید دلیل قابل توجهی در استدلال بالا باشد. حادثه ای که به هیچ وجه تا چند ماه پیش حدس هم زده نمی شد اما روی داد و شاهدیم که چه زلزله ای در جهان بوجود آورده است. زلزله ای که حتی میتواند زمینه سقوط حکومت ها، تغییر سیستم ها، شورش های وسیع در کشورها و ... را بوجود آورد.

با این اشاره نگاهی بیاندازیم به مصاحبه دکتر محمد سیف زاده – حقوقدان ایرانی- که از بنیانگذاران "کانون مدافعان حقوق بشر" در ایران است و بابت این نقش نیز تاکنون تنگناهای سیاسی- حکومتی بسیاری بر او تحمیل شده است. از جمله 5 سال زندان. او به نکته ای دراین مصاحبه اشاره می کند که باز میگردد به  همان مقدمه ای که در بالا خواندید. البته خبری که او میدهد تازه نیست و تاکنون چند بار با اشاره و گاه بصورت شنیده های درون حکومتی منتشر شده است. از جمله درباره آقای خامنه ای که تاکنون چند بار گفته "اشتباهات شاه که باعث سقوطش شد را ما نخواهیم کرد و محکم جلوی مردم می ایستیم!" سیف زاده در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «در تی وی» گفته  است:

 متاسفانه ما شاهدیم که در قرن 21 در ایران افرادی را که به اعتراض برمی خیزند و نسبت به مقامات اعتراض می کنند با جعل عناوین قانونی، جرم زایی و جرم تراشی در دادرسی های غیر منصفانه در مراجعی غیر قانونی محاکمه می کنند و به زندان می اندازند. امروز در این شرایط خاص جان زندانیان در معرض خطری جدی است. باید فورا در مورد آنها فکری اساسی کرد. با توجه به اینکه زندانیان سیاسی مرتکب هیچگونه جرمی نشده اند، بخصوص در این شرایط بسیار خطرناک باید همه آنها فورا و بلاقید و شرط آزاد شوند. عده ای از مسئولان از همان ابتدا می گفتند که ما نمی خواهیم اشتباه «شاه» را تکرار کنیم و زندانیان سیاسی را آزاد کنیم، در صورتی که این حرف اساسا اشتباه است و «شاه» هیچگاه زندانیان سیاسی را آزاد نکرد، وقتی که کشور را ترک کرد و مردم به زندان ها هجوم بردند شاپور بختیار زندانیان سیاسی را آزاد کرد، بنابراین اشتباه این است که شما زندانیان سیاسی را آزاد نکنید!

شورش و فرار زندانیان اعتراضی است به وضعیت حاکم بر زندانها  و از جمله حقوق زندانیان. در این شرایط خاص زندانیان از بیم جان خود و فرار از کرونا دست به شورش و فرار که از حقوق مسلم آنهاست زده اند.


مقایسه کنید با نظرات روحانیون حکومتی ایران

مخالفت آیت الله سیستانی

با روزه ای که موجب کرونا شود!


به امید لغو تحریم ها و گرفتن وام از صندوق بین المللی

سخنان جهانپور علیه چین

نظر حاکمیت برای نرم کردن ترامپ بود


سرمقاله 733

آیا نتایج حمله جهانی "کرونا"

همان نتایج جنگ دوم خواهد بود؟


در فضای کرونا زده

"آزادی و امنیت" در ایران

جایخود را به"جان و نان" داده


عنوان اول- گفتگوی پیک نت با یک پزشک متخصص

در طرح "ایمنی گله ای"

چه تعداد ایرانی قربانی می‌شوند؟


نظرات کرونائی کیسینجر- راشا تودی- ترجمه رضا نافعی

حفظ نظم سرمایه داری

مهم تر از جان مردم است!


عباس عبدی و سخنگوی وزارت بهداشت

چین توانست حریف کرونا شود

شما در ایران چه کردید؟


دو جمله حرف حساب!


دو پیام دریافتی

آزادی معتادان از زندان

و آمار قربانیان کرونا درگیلان


راه توده 733 منتشر شد

نخستین شماره راه توده در سال 1399 با شماره 733 منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. راه توده از سال 1370 تا اکنون بی وقفه (چند سال بصورت چاپی و سپس اینترنتی) منتشر شده و امیدواریم به همت مالی یارانی که دل در گرو انتشار این هفته نامه دارند و آن را تابلوی مشی توده ای می دانند، انتشار آن ادامه یابد. در همینجا از آن اندک یارانی که ما را تاکنون با کمک های مالی خود یاری کرده اند و آن شمار از خوانندگان که پرداخت آبونمان را (در حد توان مالی خود) وظیفه خویش دانسته اند تشکر می کنیم و به آنها درود می فرستیم. راه دراز و پرمشقتی در این نزدیک به 28 سال طی شده و ما سرفرازیم که به یاری خوانندگان و همکارانی که داشته ایم توانسته ایم این راه را تا اینجا طی کنیم. وحدت نظری، سیاسی و تشکیلاتی آرزوی ماست اما ادامه مشی توده ای وظیفه ما. امروز کافی است روی اینترنت طالب اطلاعاتی در هر عرصه سیاسی (بویژه داخلی و در ارتباط با تاریخ معاصر ایران و انقلاب 57) و درباره حزب توده ایران باشید تا با اولین اشاره مطالب متعدد راه توده در برابر شما قرار گیرد و حاصل همین راه پرمشتقی است که طی شده است.

یکبار دیگر دست همگی را می فشاریم و حساب بانکی خود را برای پرداخت آبونمان و کمک مالی شما اعلام می کنیم.

Postbank Essen

DE42360100430517751430

PBNKDEFF

Germany

 

سرمقاله شماره 733 راه توده اختصاص به آینده محتمل بحران کرونا دارد. بخش دیگری از اولین کودتای نظامی ها در ایران نیز در این شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین:

دکتر جهانپور در بحران کرونا سخنگوی کیست؟، چرا کلیددار صندوق ارزی کشور باید رهبر باشد؟، شباهت های روبرو شدن ایران و امریکا با بحران کرونا، پایان تراژدی "نظم نوین برداری" است؟، ملی کردن موقت شرکت ها تا پایان بحران اقتصادی کرونا، جهان بدون روسیه قدرتمند طعمه امریکاست، درس بزرگ چین به سازندگان "کرونا"، کشور اکوادور میان دو ویروس "استبداد و کرونا"، سخنرانی فیدل کاسترو در باره نقش جهانی پزشکان کوبا و بالاخره سفر و دیدار زنده یاد به آذین دبیر جمعیت هواداران صلح در سال 58 با خانم ایندیرا گاندی رهبر وقت هندوستان.


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش "آزادی و امنیت" د ر ایران جای خود را به "جان و نان" داده از میان مطالب پیک نت روز گذشته (شنبه) با بیش از 6 هزار خواننده بیشترین خواننده را در تلگرام پیک نت داشت. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت 1200 خواننده داشت و از سوی 11 خواننده آن در فیسبوکهایشان به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران