تنها در 10 سال گذشته

نیم میلیون ایرانی

ازوطن گریخته ومهاجرشدهاند

 

وزیر خارجه عراق در تهران:

زمان آن رسیده که ایران

با امریکا مستقیما گفتگو کند

(پیک هفته ۱۰۹)  4 دی  ماه ۱۴۰۰ - 25 دسامبر  ۲۰۲۱

 pyknet100@gmail.com


1 - 4 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


1 - 4 دی

رویدادهای منطقه

 و جهان


1 - 4 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


1 - 4 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


1 - 4 دی

منتخب اخبار ورزشی


1 - 4 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 4 دی

باقری با دستور کار جدید

دوشنبه به وین باز میگردد

همه پیش بینی ها، هم در وین و هم در تهران مبنی بر تعویق مذاکرات وین تا آغاز سال جدید میلادی با یک مصاحبه وزیر خارجه روسیه "لاوروف" باطل از آب در آمد. او نخستین کسی بود که در مسکو اعلام کرد، دور جدید مذاکرات وین نه در سال آینده میلادی، بلکه پیش از پایان سال و در آخرین روزهای سالی که در آن هستیم برگزار خواهد شد. این خبر، آب پاکی را روی دست آن رسانه ها و تحلیلگران داخلی و خارجی ریخت که مذاکرات را شکست خورده تفسیر کرده و عمدتا روی سیاست های نظامی اسرائیل حساب باز کرده بودند. رسانه های خارجی به گونه ای درباره فعالیت اتمی و مذاکرات وین بی وقفه گزارش پخش می کنند که گوئی تنها مسئله مردم ایران با حکومت، فعالیت اتمی آنست. این درحالی است که برای اکثریت مردم ایران، شاید فعالیت اتمی در پایان سیاهه ای باشد که در دست و ذهن دارند. اگر جنجال سازی های دوران احمدی نژاد و رجز خوانی های فرماندهان سپاه و موشک پرانی های آنها با شعار "نابودی اسرائیل" نبود، ای بسا فعالیت اتمی ایران بسیار کم حاشیه تر و کم هزینه تر پیش رفته بود و تحریم ها روی سر مردم خراب نشده و جیب دور زنندگان تحریم را پر نکرده بود.

بهرروی، آنگونه که لاوروف در مصاحبه با شبکه خبری «راشا تودی» گفته است، دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ پیش از اتمام سال ۲۰۲۱ در وین آغاز خواهد شد و فرصت خوبی برای احیای برجام وجود دارد. متأسفانه طرف آمریکایی درحال تحریف واقعیت‌هاست. ترامپ از توافق‌های زیادی از جمله قطعنامه مربوط به برجام در شورای امنیت و خود برجام خارج شد و حالا امریکا می‌گویند ایران مقصر است. در واقع ایران بیش از یک سال، هیچ گامی خلاف تعهدات برجام برنداشت و به محض اینکه تصمیم ترامپ روشن شد، ایران پایبندی به برجام به شکلی متفاوت را شروع کرد و فقط تعهدات داوطلبانه خود را تعلیق کرد و بعداز آن‌ها اعلام کرد سانتریفیوژ‌های دارای فناوری‌های پیشرفته ‌تری را مورد استفاده قرار داده اما به محض اینکه آمریکا به توافق برگردد، ایران نیز همین کار را خواهد کرد.

پس از انتشار این مصاحبه، در ایران نیز اعلام شد که مذاکرات وین از روی دوشنبه 6 دیماه از سر گرفته خواهد شد. باید دید، باقری کنی با چه دستورکاری به وین باز می گردد و توان مذاکراتی او، با توجه به سوابق کمی که در فعالیت های دیپلماتیک دارد، برای قبولاندن دستور کاری که با خود به وین خواهد برد چقدر است. ظاهرا این دور از مذاکرات آنقدر مهم خواهد بود که دیگر هیات های مذاکره کنند، قید تعطیلات کریسمس و آغاز سال جدید میلادی را زده و همگی در وین جمع خواهند شد.


مقدمات اعلام پایان جنگ سوریه

بیانیه مشترک صلح سوریه

با امضای روسیه، ایران و ترکیه


این رئیس کتابخانه ها

آن شهردار را هم می خواهد

مصاحبه "مهدي رمضاني" سرپرست نهاد كتابخانه هاي عمومي در نوع خود یک بمب خبری بود. بسرعت توفان در فضای مجازی منتشر شد. ایشان نمونه ای از آن کادرهای انقلابی شده 40 سال پس از انقلاب است و بعنوان نسل جوان و به توصیه رهبر مشغول اشغال پست و مقام ها هستند. یک نسل جلوتر از مهدی رمضانی هم که زاکانی سرپرست سابق بسیج دانشگاه باشد شهردار تهران شده است. ایشان از نسل میانه است. یعنی سنش به انقلاب و جلوی گلوله رفتن حکومت نظامی دوران شاه نمی رسد اما بخت و زیرکی یاری اش کرده و رفته داخل بسیج و حالا شده شهردار تهران و ای بسا خود را لایق تر از ابراهیم رئیسی برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری هم می بیند. ایشان در تازه ترین اظهار فضل فرموده بهشت زهرا باید قطب فرهنگی شود. وقتی رمضانی سرپرست کتاخانه های عمومی باشد، شهردارش هم باید زاکانی باشد. بالاخره "دیک و سه پایه" باید به هم بیایند!


کنفرانس سالانه پوتین در مسکو

تمرکز روی افغانستان و اوکراین

و پرش از روی مسائل داخلی


سرمقاله 815

بنام دفاع از انقلاب 57

دربرابرحکومت بایدایستاد!


حتی روزنامه ها نیز می نویسند

حکومت‌مافیاها درج.اسلامی

دیگر قابل انکار نیست!


عنوان اول پیک نت اول دیماه

لقمه ردصلاحیت لاریجانی
آسان از گلوی‌ حکومت پائین‌ نمی‌رود


پیامی که سلطان عمان واسطه آن بود

سخنگوی وزارت خارجه امریکا

از یک پیام ویژه پرده برداشت!


نگاهی به مصاحبه دبیرکل حزب کارگزاران

ماه عسل روحانی- رهبر

نه شیرین بود و نه خوش عاقبت


راه توده 815 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 815 (چهارشنبه اول دیماه 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به دو تعریف از انقلاب 57 دارد. یک تعریف حکومتی و یک تعریف مردمی. گزارش ویژه این شماره درباره نقش حزب توده ایران در انقلاب 57 است. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

کاسه ای که زیر نیمکاسه مقالات ضد توده ای روزنامه شرق است، حجتبه و پیوند آن با تشکل های راستگرایان در جمهوری اسلامی، دیکتاتوری در جمهوری اسلامی نهادینه شده؟، صدا و سیما آینه حکومت است نه سخنگوی مردم، اردوغان و ناسیونالیسم ترک، اتحاد چین و روسیه کابوس امریکاست، درس هائی که جمهوری بلاروس از سرنوشت جمهوری اوکراین گرفت، هفته راهپیمائی حمایت از جنبش سوسیالیستی بولیوی، رهبران می آیند و می روند- آنچه می ماند "مشی توده ای" است و بالاخره "هانیبال الخاص" صورتگر انقلاب 57.


با اوج گیری بحران اقتصادی

اردوغان

 با لیر ترکیه سقوط می کند؟


عنوان اول پیک نت 30 آذر

جنبش نارضائی عمومی
دهان ‌روحانیون ‌منتقد را باز کرده


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه "لقمه رد صلاحیت لاریجانی آسان از گلوی حکومت پائین نمی رود" بل بیش از 7 هزار و 600 خواننده روی تلگرام این روزنت پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب بود. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را "حکومت مافیاها در جمهوری اسلامی دیگر قابل پنهان کردن نیست" بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران